even een vraagje over slapen diede

Het hoort hier wel niet helemaal thuis, maar aangezien jullie kids ook kleine baby's geweest zijn, kunnen jullie me wellicht wel helpen.

Diede slaapt overdag echt supergoed. Gewoon eigenlijk van een drie kwartier na haar fles, tot de volgende voeding, waar meestal 3,5 tot 4 uur tussen zit. Maar s avonds begint de ellende....

Krampjes, winderigheid, de hik en niet in slaap kunnen komen. Bij de avondvoeding trekken we dit nog wel, maar snachts zijn we zeker 2 uur na de voeding nog met haar in de weer een slaapt ze een klein uurtje en dan beginnen we weer van voor af aan.

Gelukkig kan ik er goed tegen in dat opzicht dan ik overdag mn energie wel weer kan opladen en toch leuke dingen kan doen, maar frustrerend is het wel.

We hebben al cinnababy geprobeerd en dat werkt wel, ook heb ik een bakerzak besteld voor onze meis.
Verdere tips zijn welkom.

Andere voeding willen we niet en is volgens het cb ook niet nodig, omdat ze overdag nergens last van heeft.

Ik ben benieuwd naar jullie tips!!

Groetjes Martine

Hi, ik denk ook niet dat verandering van voeding zo heel veel zin heeft. Diede is natuurlijk nog heel erg klein. Eline heeft ook de eerste maanden echt heel veel last van haar darmpjes gehad, inderdaad vooral 's avonds en 's nachts. Tips heb ik helaas niet voor je. Wij hebben ook heel veel uitgeprobeerd, maar uiteindelijk was ze er met drie maanden pas overheen.

Veel sterkte!!

Herkenbaar probleem!! Prikkelgevoeligheid heet het! Ik had toen ik het hoorde ook zoiets van HUH! Maar inmiddels hebben we het met 2 kids meegemaakt. Van teveel prikkels krijgen ze ook krampjes en buikpijn en tja dus altijd aan het eind van de dag. (bron: wilhelmina kinderziekenhuis utrecht). Wat ons werd geadviseerd was om alles met veel kleur de laatste uren voor het slapengaan weg te halen, geen tv aan (deden we al niet) en de omgeving zo rustig mogelijk te houden. Een bakerzak hebben we ook gehad maar als je buikpijn hebt is het niet zo prettig als je je niet even lekker op kunt krullen... Mss kun je hier iets mee.

gr.Ing

Ojaaa infacol hebben we bij Jens ook gehad en het hielp erg goed! Hij had alleen wel klachten overdag en dat is bij jullie dan weer niet zo. Pfff lastig he!
gr.Ing

Hoi hoi,

Wij hebben nu ook zo'n kleintje thuis met winderigheid. Gelukkig niet zo erg als bij jou maar bij ons dus ook drukke nachten.
Wij gaan met Tim naar de osteopaat en die helpt ons heel goed. Zijn tips: altijd je kindje in een soort kommetjeshouding houden bij het drinken, veel met de beentjes fietsen en vaak op de buik leggen.
Bij Tim zitten de zenuwkanalen klem naar zijn maag/darmkanaal waardoor hij dus veel windjes laat en veel last heeft om te poepen.
Ik heb ook de infacol gebruikt maar dat hielp bij Tim niet maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.
Enne, wij laten Tim op zijn zij slapen in een speciaal kussen. Dat helpt bij hem ook heel goed. Op zijn rug wordt hij heel onrustig.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike

het lijkt er ook een beetje op dat ze dag en nacht omdraait of zie ik dat verkeerd? misschien overdag meer licht laten in haar kamer/gordijnen minder dicht?
Erik had de eerste 2 maand ook erg last van krampjes en idd met de beentjes fietsen en op de buik leggen hielp een hoop. Vooral op de buik leggen dan kwam er een hoop lucht uit!
Wat ook hielp is op schoot houden en dan de voetjes van onder masseren in een rondgaande beweging. Klinkt misschien wat raar maar het schijnt dat daar ook zenuwbanen zitten die in verbinding staan met darmen/buik? Erik werd er in elk geval altijd wel lekker rustig van.
Sterkte ermee!

Bedankt voor jullie tips. Ik ga zometeen infacol halen en kijken wat dat eventueel voor haar doet. Het lijkt inderdaad wel of ze haar schema omgooit, maar we laten alles overdag al open en de lichten aan. Nu slaapt Diede ook met een sidesleep, maar die maaiende bewegingen maken haar steeds wakker en daarom gaan we een bakerzak proberen. Heb er al een besteld. Ook die bewegingen van de beentjes doen we nu al regelmatig, dus dat zou op moeten luchten.

Vannacht heeft ze de hele nacht dan weer op mijn borst en dan op mn vriends borst geslapen en dan kwam ze toch wat meer tot rust, maar ik durf haar niet op haar buik in bed te liggen. Tis toch wat he!!

Gelukkig kunnen we in het weekend wat meer op elkaar leunen mn vriend en ik, dus hopen dat de infacol gaat werken en dat we snel een snachts tevreden meisje hebben. Vind het ook zo zielig voor haar. Plus we zijn erg verwend, want Benthe sliep eigenlijk vanaf dag 1 snachts zeker 5 uur achter elkaar.

Bedankt voor de tips en ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Martine

Terug
Bovenaan