Even een vraagje over voeding

Hoidiehoi!

Ik zit net op het juli-forum te lezen...(ja weet het, hoor daar niet hihi) en daar las ik
iets over flesvoeing geven op aanvraag. Nu zat ik te denken, ik ga dat ook eens
proberen.....MAAARRR kan dat geen kwaad ofzo? Ik bedoel, soms slaapt hij langer
dan 4 uur en maak ik hem wakker voor een fles en soms wil hij eigenlijk al eerder.
Het lijkt mij dus ideaal, maar ik ben ook een beetje bang dat het dan een zooitje wordt..
Nu dacht ik, als ik maar op ongeveer 6 flessen uitkom, is het goed toch??
Graag jullie mening en ervaringen....

Dikke knuf Annet
Mama van Stef 23-08-06

hoi hoi

ik zou als ik jou was ff overleggen met het cb. ik durf het niet aan. ik wacht liever ff en zoals het het afgelopen weekend is gegaan zou die meer dan de 6 flessen hebben gehad,

Hoi,

Thijs laat ik slapen totdat hij uit zich zelf wakker wordt. Hij is nu 7 weken
(20/08). Vanaf 6 weken mag je van 6 naar 5 voedingen gaan, als je kleintje
daar aan toe is. Hij wordt meestal na 4 uur wakker, soms na 3 uur of   5 uur en heel soms 's nachts na 6 uur. Maar hij zit altijd op 5 flessen per dag. (160cc per fles)

groetjes

jama

Hi Annet,

Ik heb n hongerlapje van ruim zes weken, die steeds vaker komt.
Van het  CB mag ik m om de twee uur geven als ie daarom vraagt (en dat doet ie meestal) en max om de 4 uur (uitzondering 1 x zes uur, als ie slaapt 's nachts; ik laat m soms zelfs wat langer slapen, als dat eens een keer gebeurt).

Ik tel bij Mats al helemaal niet meer hoe vaak ie drinkt; ik geef m om die twee uur (soms is t drie uur, soms 2,5 etc), ik geef m gewoon. Hij drinkt per keer tussen de 90 en de 130 cc (meestal meer richting 130 cc haha) dus best veel. Laatste keer was ie 4500 gram en 52 cm (ter indicatie)Volgens het CB geen probleem. Ze zeiden; wij houden zijn groei in de gaten en geven wel een seintje als dat volgens ons te snel of te langzaam gaat).

Ik zou zeggen, niet te druk maken en gewoon geven als Stef komt, met een minimum van 2 en een maximum van vier uur (en s nachts zes uur of iets langer).

Succes!

Groetjes,
Bolbuikie

Terug
Bovenaan