even een vraagje sporten en werk? Ik heb raad nodig dames!!

hoe vaak gaan jullie sporten in de week en dan wat voor een sport?
ik sport 2 a 3 x per week 1x zwemmen 1x lopen en 1x zumba
s dat te veel?

en hoe gaat het op het werk?
ik werk in de nacht dienst elke nacht om 3 of 4 uur beginnen,
het is topdrukte en bijzonder gestress elke dag.
vaak moet ik voor 2 werken omdat er een tekort is aan de goede mensen en er heel veel druk komt te staan op de mensen kom ik elke dag met knallende koppijn thuis en vandaag steken in mijn onderbuik in mijn blaas daar ongeveer.
ik zit er aan te denken als het morgen weer zo is om de ziekte wet in te gaan want volgens mij is dit echt niet goed zo elke keer en de gezondheid van mijn kind staat wel voorop.

Beste Lady-Lee,

Ik denk dat je NU moet gaan luisteren naar jouw lichaam... hoofdpijn/buikpijn zijn duidelijke tekens dat je het rustiger aan moet gaan doen! Nachtdienst hoeft geen probleem te zijn, als je het werk verder lichamelijk (en geestelijk) aan kunt.. maar als je onder hoogspanning staat, en je werkt voor 2.. werk je dus eigenlijk voor 6; jouw lichaam werkt voor 2, nachtdienst is zwaarder etc etc.. Wat denk je ervan om even gas terug te nemen, overleg met VK en huisarts en wellicht werkarts/arbo-arts en vraag om aangepast werk en aangepaste tijden. Het is belangrijk dat je nu opkomt voor jezelf en jouw baby, de rest is bijzaak.
Sporten is natuurlijk heerlijk qua ontspanning (geest en lijf) en training van spieren.. maar ook dat zal ik nu eerst even overleggen met VK etc.

Heel veel succes en sterkte, je moet nu keuzes maken.. maar ik denk persoonlijk dat jouw lijf dat nu al voor je regelt! Doe het rustig aan, en geniet van het wondertje in jouw buik.
Liefs, Joyce

Hoi, ik sport zelf nu ook nog 2 a 3 keer per week. Zumba en fitness. Ik voel me daar nog heel goed bij. Ik werk niet, maar ik loop wel de hele dag achter m'n twee dochters van 2 en 4 aan te hollen. Er is eigenlijk geen momentje rust op een dag, je bent altijd bezig. En toch vind ik het dan nog heerlijk om s'avonds te gaan sporten, werkt echt heel ontspannend. Ben gisteren nog voor controle bij de VK geweest en die zei dat zo lang het goed voelt het kan. Maar als je zoals bij jou je niet meer zo goed voelt zou ik het inderdaad wat rustiger aan doen. Ik zou alleen wel een beetje blijven sporten want dat werkt voor mij in ieder geval stressverminderend en dat is alleen maar goed.
Groetjes

Hallo Lady-Lee,

Sporten daar is niks mis mee het is zelfs heel goed voor jou en je kleine, dat mag je de hele zwangerschap blijven doen zolang je er goed bij voelt.
En wat je werk betreft, ik zou gewoon even naar je leidinggevende stappen en je probleem op tafel gooien. Je hebt heel wat rechten hoor als zwangere!! En de gezondheid van jou en je kleine gaan natuurlijk voor.

Groetjes Anne

Hoi,
Ben het met de rest eens, sporten kan geen kwaad zolang je je er goed bij voelt!
Ik zou idd ook praten met je leidinggevende, je werkt dus al te hard en dat icm nachtdienst is niet goed voor je! Dat geeft je lichaam wel aan als je zoveel klachten hebt met thuiskomst.
Als hij/zij wil vorkomen dat je de ziektewet nu al ingaat, zal er aangepaste werk/tijden/druk moeten zijn, je moet echt voor jezelf en je kindje kiezen nu!
Succes ermee!
Liefs MJ

Terug
Bovenaan