Even een vraagje van een nieuwe

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben ook nieuw hier. Ben pas 2 weken aan het meelezen en ik heb een vraagje die ik nog niet ben tegengekomen.

Ik ben, na 15 jaar pil gebruik (wordt volgende week 32), gestopt.
De laatste heb ik gepakt op 21 december, waarna op 28 december mijn ongi volgde.
Vanaf wanneer begin ik te tellen? De ongi na de pil is nog niet echt natuurlijk, moet ik dan tellen vanaf de dag dat ik hem niet meer gebruik?
Ben  22 januari  ongi geworden en ik wil graag mijn volgende NOD uitrekenen.
Mijn cyclus zou dan 25 of 32 dagen zijn, wie weet dit?

Hoihoi,

Via de site babybrabbel.nl en dan bij informatief kun je je cyclus heel makkelijk uit laten rekenen. Probeer maar eens!

Liefs Lieselot

Als ik het goed begrijp, ben je nu voor het eerst echt ongesteld geworden na het stoppen met de pil en je vraagt je af, hoe lang je cyclus nu is, als je telt vanaf de laatste onttrekkingsbloeding (de "menstruatie" die direct na het stoppen met de pil volgde) tot de eerste echte menstruatie nu.

Het antwoord is, dat je dat nog niet kunt zeggen. Je hebt nu nog 1 maand nodig, je moet nog 1 cyclus wachten. Je moet dus gaan tellen vanaf de eerste dag van deze laatste menstruatie (dat was een echte) tot de eerste dag van de volgende. Dat is je cyclusduur.

Hierbij ga ik er voor het gemak van uit, dat je cyclus meteen weer regelmatig is. Vaak kan het na langdurig pilgebruik even duren, voordat je weer een duidelijk ritme te pakken hebt, maar het kan ook meteen weer prima regelmatig zijn. Het komt bijvoorbeeld vaak voor, dat vrouwen na het stoppen met de pil langdurig niet menstrueren, omdat het lichaam de hormoonhuishouding weer moet oppakken. Gelukkig is het bij jou wel meteen op gang gekomen. Bij een vriendin van me duurde het maar liefst een jaar.

Hoi.

Bedankt voor de reacties. Ik zal eens op die site gaan kijken.
Ik was er zelf al wel bang voor, dat ik nog even moest wachten voordat het duidelijk werd hoelang mijn cyclus is/wordt, maar tegen beter weten in blablabla.
Als ik het verhaal van je vriendin zo lees, mag ik al blij zijn dat ik al ongesteld ben geworden. Misschien omdat ik een licht pil gebruikte? Microginon 30, maar zelfs dan verschilt het nog van persoon tot persoon.
Ik wacht het nog even af.
Bedankt.

Groetjes

Jolanda

Terug
Bovenaan