Even een vraagje: wie zwanger van de 4de?

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Misschien hoort deze vraag niet op dit forum thuis, maar ik gooi hem er toch maar op! Zijn er hier vrouwen die zwanger zijn van de vierde? Ik zit namelijk ontzettend te twijfelen.
Ik heb zelf drie kinderen waarvan de jongste pas 8 maanden. Nou raken wij niet zo makkelijk zwanger, daar gaat elke keer jaren overheen en de kans op nog een zwangerschap wordt steeds kleiner omdat ik vroeg de overgang in ga.
Mijn vraag is eigenlijk: wat deed jullie besluiten tot een vierde kind? Ergens zou ik het namelijk heel graag willen. Ik ben al heel blij met de drie prachtige kinderen die ik heb, maar het lijkt alsof ik de periode van zwangerschap en baby's nog niet kan afsluiten. Elke keer dat ik een dikke buik zie, zwijmel ik weg. Ik vraag me alleen af of vier kids niet ontzettend veel is en of ik niet te hebberig ben. Ik heb al drie gezonde kinderen, tart ik het lot niet?
En zijn er veel aanpassingen nodig bij een gezin met vier kinderen? En hoe zit het met het verdelen van de aandacht over zoveel kinderen? Overdag sta ik er alleen voor, mijn man komt altijd pas thuis als ze al in bed liggen. En soms word ik ook wel gek van ze, maar dat heeft iedereen toch of niet?
Ik weet het gewoon niet. Ik weet dat ik zelf de beslissing moet maken en dan is het ook nog maar de vraag of het lukt. Mijn man laat het van mij afhangen. Hij heeft gezegd; als jij echt een vierde wil, vind ik het prima!
Ben benieuwd naar jullie reactie.
Ivy

Hallo meiss,
na 10 x proberen om te reageren ben ik er nu tog eindelijk , jee het forum is nog steeds zo moeilijk te openen niet normaal , sorry moest ik even kwijt .

wat leuk 3 kinderen ik ben nu zelf van m,n derde zwanger ...
maar jij vroeg na een vierde nou die ervaring heb ik niet maar kan je wel zeggen dat als jij echt graag nog een x een kindje wil en heb net gelezen dat je snel in overgang gaat .
ik denk dat je zelf bij jezelf moet gaan kijken of je dit aan kunt aangezien je man tot laat werkt , sta je er meestal tog alleen voor
en je hadt het over het kriebel gevoel en dat het lang duurde voordat je zwanger raakt , tja dan zou ikzelf wel overwegen om het nog en keer te proberen om een kindje te krijgen want als het misschien te laat is ,
zou je dan spijt krijgen ?
er zijn gewoon een heleboel dingen .

maar ik zou het je van harte gunnen echt waar ..

denk niet dat ik je veel verder geholpen heb , ma miss tog een klein beetje hihi

groetjes van anna 8 wk en 4 dg

Hallo meiss,
na 10 x proberen om te reageren ben ik er nu tog eindelijk , jee het forum is nog steeds zo moeilijk te openen niet normaal , sorry moest ik even kwijt .

wat leuk 3 kinderen ik ben nu zelf van m,n derde zwanger ...
maar jij vroeg na een vierde nou die ervaring heb ik niet maar kan je wel zeggen dat als jij echt graag nog een x een kindje wil en heb net gelezen dat je snel in overgang gaat .
ik denk dat je zelf bij jezelf moet gaan kijken of je dit aan kunt aangezien je man tot laat werkt , sta je er meestal tog alleen voor
en je hadt het over het kriebel gevoel en dat het lang duurde voordat je zwanger raakt , tja dan zou ikzelf wel overwegen om het nog en keer te proberen om een kindje te krijgen want als het misschien te laat is ,
zou je dan spijt krijgen ?
er zijn gewoon een heleboel dingen .

maar ik zou het je van harte gunnen echt waar ..

denk niet dat ik je veel verder geholpen heb , ma miss tog een klein beetje hihi

groetjes van anna 8 wk en 4 dg

Hoi,

Inmiddels ben ik 20 weken zwanger van de vierde! Ik had voordat we sowieso kinderen kregen nooit het idee dat het er vier zouden worden.
Na de geboorte van de derde (vorig jaar mei) werd het voor mij erg moeilijk om mijn werk te combineren met het  gezinsleven. Dus ben ik afgelopen voorjaar gestopt met werken.
Toen had ik eigenlijk zo iets van ach of het er nu 3 of 4 zijn dat maakt niet zoveel uit. En het begon een beetje te kriebelen... En ik was eigenlijk heel snel zwanger, het overviel ons eigenlijk een beetje.
In ons geval heeft het best nog wel wat impact, want we moeten verbouwen, nadenken over een grotere auto enz. Maar we vinden het heel leuk allemaal, en we krijgen ook leuke reacties, gelukkig.
Dus ik zou er zeker voor gaan!
oja, de verdeling van het werk. Ik ben dan wel een thuisblijfmoeder, maar ben wel erg blij dat mijn man met het avondeten thuis is en daarna nog geregeld de kinderen in bad doet en/of naar bed brengt. En hij brengt/haalt de kids ook geregld van sport, zwemles of wat dan ook!
groetjes,
HP

Terug
Bovenaan