Even een vraagje

Hallo lieve mama’s allemaal ❤️
Ik heb vandaag een onesie gekregen van de oma van ons kleintje hij is bijna 11 maanden (zo klein ook niet meer haha) maar mijn vraag was kan hij hier gewoon in slapen is van fleece stof en zit een muts aan hij heeft er een romper met lange mouwen onder wat ik meestal doe omdat het erg koud is bij ons binnen en we wel af en toe de verwarming aanzetten maar toch ook wel opletten op de energie prijzen

Hoop snel op reactie :)

Het enige wat ik zelf een beetje spannend zou vinden is de capuchon. Dat die zeg maar niet om zn nekje kan draaien of voor zn gezicht kan zitten. Soms is zon capuchon heel overdreven groot. Qua stof lijkt het me verder geen probleem. Snap heel goed dat je in deze tijd op de energiekosten let!

Ik heb ergens gelezen dat ze niet mogen slapen onder een fleecedeken omdat ze hun warmte dan niet kwijt kunnen en ze kunnen stikken. Ik weet niet of dit met kleding ook zo is. De capuchon zou ik ook niet doen. Wellicht alleen overdag dragen?

https://www.onesie.nu/onesie-pyjama/

Volgens deze site is een onesie niet geschikt voor de hele nacht.

Goedemorgen,
Oei, ik heb me niet ingelezen in de materie van de fleece onesie. Hier word het snachts ook koud (zo'n 16graden) dus het leek ons de oplossing. Tot nu toe blijkt dat ook zo te zijn. 
Beide kinderen, 1 van bijna 4 en baby van 6 maanden, slapen nu al ruim een week in een onesie met capuchon. De baby heeft nog een slaapzak aan, dus haar capuchon zit er overheen maar niet over haar hoofd. En de onesie is wel op maat, dus zeker niet te groot ofzo.
Maar punt is, het gaat hier hartstikke goed en ze worden niet meer wakker van de kou. Deden ze daarvoor wel. De eerste nachten deden we wel even wat vaker kijken, vonden het wel een beetje spannend, inderdaad vanwege de capuchon. Als we ze sochtends omkleden hebben ze echt lekker warme lichamen, ik ben wel voor! 
En het voordeel voor de peuter vind ik wel dat er geen kale rug meer ontstaat, die slaat z'n deken nog al eens weg. Hoeft nu ook niet perse sokken aan.
Maar laat je hier niet door overtuigen, als het voor jou niet goed voelt, moet je het niet doen. Zo'n kleintje kan ook met 2/3 lagen en een goede slaapzak lekker warm slapen. 

Terug
Bovenaan