even een vraagje,

hallo allemaal,

ik zit even met het volgende,
ik ga als het goed is thuis bevallen en heb dan een bed en de wieg beneden staan,
de babykamer is boven, met een ledikantje enzo, maar de eerst tijd wil ik de wieg beneden .

moet ik nu de comode in het begin ook beneden zetten ? of kan die gewoon op babykamer staan,
na een tijdje wil ik toch alles boven hebben, en doe dan ook de baby boven in bad enzo, maar om nou voor elke pamper in het begin naar boven is ook wat raar mischien, en de kraamhulp moet beslist op de hoogte van 90 cm werken,

hoe doen jullie dat in het begin, mischien wel domme vragen maarja  
ben wel benieuwd hoe jullie dit doen, hihi

Groetjes Rebecca

Hoi,

Bij de eerste deden we dan gewoon het aankleedkussen even op de eettafel. Misschien niet zo hygienisch maar het werkte wel goed!
Dus dat doen we nu gewoon weer, misschien koop ik er dit keer wel een aankleedkussen bij, want het blijft handig om niet steeds naar boven te moeten.

Groetjes janneke

Even een korte vraag: waarom wil je het wiegje beneden hebben? Omdat je daar in de kraam ligt? Is het de bedoeling dat de baby na de kraam naar zijn/haar eigen kamertje gaat?
Ik heb bij mijn vorige en deze zwangerschap een medische indicatie gekregen en mag daardoor dus niet thuisbevallen. Anders had ik ook in de woonkamer moeten bevallen. Maar direct na de bevalling mag je gewoon weer in je eigen bed. Het ledikantje stond wel een paar dagen bij ons op de kamer (en ook deze keer).

Ik heb nu een aankleedkussen beneden in de woonkamer en boven hebben allebei de kinderen een commode. Ik ga dus ook niet alleen voor een luier naar boven. Baby's slapen echter bijna de hele dag, zijn vaak alleen voor de voeding even wakker. Als je je baby in de woonkamer laat slapen, is dit al snel te rumoerig, dus ik zou toch adviseren om de kleine gewoon lekker rustig in zijn kamertje te leggen.

Groetjes, Marisa

Hoi,

Ik weet de reden niet waarom je kindje beneden zou moeten liggen, maar als er geen noodzaak is zou ik toch voor kiezen om de kleine boven te laten slapen.
Wij hadden de 1ste overdag ook beneden te slapen, maar was achteraf niet zo slim.
Hij kon boven niet meer in slaap komen en werd steeds wakker.
Ook beneden was het te rumoerig en werd hij steeds wakker.
De 2de gaat straks lekker boven in zijn eigen wiegje in zijn eigen kamertje slapen.
Dat wend het beste en is het rustigste voor jullie allenbei.

Evelien mv Dylan en 35 wk zwanger

Hoi Rebecca,

Wij hebben onze slaapkamer op de begane grond en de kinderkamers zijn boven. Wij hebben er bij Sven toen ook voor gekozen om hem de eerste maanden bij ons te laten slapen omdat we anders het hele huis door moesten als er wat was.
Wij hebben toen bij de IKEA een commode erbij gekocht. Niet al te duur en die staat nu nog steeds bij ons op de kamer omdat ik die nog dagelijks gebruik voor als Sven gepoept heeft. Straks komt de tweede ook eerst bij ons op de kamer en dan kunnen we die commode weer gebruiken.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007, zwanger van nr. 2

Hallo,

Wij hadden onze kleine een half jaar op onze eigen slaapkamer in een wiegje. Heel fijn voor het borstvoeden en ik vond het erg prettig om hem goed te kunnen horen en er meteen bij te zijn  voor als er iets was. Onze slaapkamer is op de 1ste verdieping, de babykamer op de 2de. De komode stond gewoon in de babykamer en we liepen  met hem de trap op en af naar de komode. Maar we verschoonden hem ook weleens op het bed of als hij beneden was op tafel. Eigenlijk werkte het juist goed zo, zeker 's nachts en 's ochtends, als de kleine wakker werd dan gaf ik hem de eerste borst, daarna  ging mijn partner hem verschonen  boven en dan was hij daarna waarschijnlijk ook door het extra bewegen weer wakker genoeg om goed verder te drinken met de tweede borst.

Ik denk dat we nu de tweede er aan komt niet nog een komode gaan kopen, maar een extra verschoningskussen voor los in de kamer van de oudste.  Hij vraagt nu overigens al af en toe om zijn potje, dus wie weet is er wel helemaal geen extra komode of verschoningskussen nodig straks!

Groetjes, Sara

Hoi,
Laat mij je een goede raad geven .
Waarom als je een baby kamertje hebt ga je de baby beneden leggen??
Ten eerste het is beneden veel lawaaieriger een baby went daar zeer snel aan.
Ik snap nooit waarom er moeders zijn die een prachtig lief babykamertje hebben en vervolgens het kind of bij hun zelf maanden gaan leggen of beneden.

Als het op het eigen kamertje gewoon ligt kun je toch gewoon je deur openlaten.

Ik heb bij geen van mijn kinderen 5 ze ergens anders laten slapen dan gewoon netjes op hun kamertje en nooit geen problemen of gejank of dat ze niet meer wennen kunnen.

wees wijs!

succes melanie

Ik heb mijn beide dochters in het begin in de woonkamer gehad overdag. Mijn eerste maakte hazeslaapjes en dan bleef ik heen en weer lopen. Bij de 2e vond ik het ook erg gezellig om haar erbij te hebben. Ze lagen dan meestal in de kinderwagenbak in de box. De eerste weken hadden mijn dochters ook echt nog geen ritme wat slapen betreft. Pas toen ze een vast ritme hadden maakte ze hun slaapjes in hun eigen kamer. Het overdag laten slapen in de woonkamer met   wat rumoer zorgt ook voor een goed dag en nachtritme.
Zeker bij de eerste is het in de woonkamer niet zo rumoerig. Mijn dochters slapen trouwens inmiddels prima
Wat verschonen betreft kan je dat op de eettafel doen in het begin en later op een aankleedkussen op de grond, je zou ook een extra commode kunnen kopen. Ikea heeft er een van 25 euro, die hadden wij als extra commode op de badkamer staan. Maar ze hebben ook een commode die je kan inklappen.
Doe vooral waar je je lekker bij voelt!!!!

Terug
Bovenaan