even een vraagje?

hoi mama's

ik wou even wat dingen op een rijtje zetten. Ik wou eigenlijk wel eens weten welke toevoegingen voor kramp en verstoppingen kunnen leiden bij hongerige  baby's. wie heeft waar ervaring mee en helpt het ook?

Nutrilon forte kan voor verstoppingen leiden, dit weet ik. Johannesbroodpitmeel zorgt niet voor verstopping dacht ik. ik heb zelfs al gelezen dat dit verstopping tegen kan gaan? (zit ook in  nutrilon AR  en dat is tegen kramp en verstopping)

Nou lees ik over Molenaars Kindermeel, kunnen ze hier van verstoppen?
want veel kan ik er niet over vinden.

Rijstebloem verstopt wel als je kindje er gevoelig voor is toch?

Ik heb dus een hongerig kindje van 7 week met veel kramp en verstopping. wat kan wel en wat kan niet?

Is 2 theelepels sinaasappelsap geven voor de fles aan ook een idee om verstopping tegen te gaan? (wel van verse sinaasappel, geen suiker toegevoegd)
dit heb ik gehoord, en fruit werkt wel laxerend natuurlijk.

alle ideeen zijn welkom en als iemand een ander product kent wat zou helpen om de honger te stillen of de verstopping tegen te gaan, ik zou het graag willen weten.

alvast bedankt,
liefs van Mirjam 23,  mama van Bas 7 week, 1e kindje

(ik kan niet zo goed meer tegen het zielige gehuil van mijn Basje omdat ie zo'n pijn heeft, dus je zou me gigantisch helpen)
 
Zielig he als je kindje zo een last heeft.

Ik denk dat je veel verschillende reacties zal krijgen.

Hier een paar van mij.

Ik zou zeker geen sinasappelsap geven daar kunnen ze last van krijgen en citrus liever niet voor het jaar ivm allergieen.

Tegen de krampjes zou je wat extra water in de fles doen.Tegen de krampjes heb je ook wel wat bij de apotheek. En zelf kan je ook bij verstopping het buikje van je kindje masseren. Maar dan ook echt masseren niet aaien maar flink wat druk uitoefenen en dan draaiend met de klok mee want op die manier werken de darmen ook (met de klok mee).

En ik weet niet hoeveel cc je nu geeft maar misschien wat meer voeding geven?


Ik wens je heel veel succes en lekker extra knuffelen.
 
Zielig he als je kindje zo een last heeft.

Ik denk dat je veel verschillende reacties zal krijgen.

Hier een paar van mij.

Ik zou zeker geen sinasappelsap geven daar kunnen ze last van krijgen en citrus liever niet voor het jaar ivm allergieen.

Tegen de krampjes zou je wat extra water in de fles doen.Tegen de krampjes heb je ook wel wat bij de apotheek. En zelf kan je ook bij verstopping het buikje van je kindje masseren. Maar dan ook echt masseren niet aaien maar flink wat druk uitoefenen en dan draaiend met de klok mee want op die manier werken de darmen ook (met de klok mee).

En ik weet niet hoeveel cc je nu geeft maar misschien wat meer voeding geven?


Ik wens je heel veel succes en lekker extra knuffelen.
 
Hi Ik zou met 7 weken nog geen sinaasappel geven. Maar je kunt proberen beetje extra water aan de flesjes toe te voegen, bijvoorbeeld 2 flesjes per dag 10 cc extra.
Cinababy geven heeft bij ons ook geholpen.
En wij gebruikten Omneo, maar dat is helaas niet voor hongerige babies, maar is het een idee om daar naar over te stappen, dat heeft bij ons bij de verstoppen en krampjes goed geholpen. Succes
 
Hoi
Wij hebben hetzelfde gehad en we zijn nutrilon forte gaan geven.
Hij kreeg er inderdaad harde ontlasting van.
Op het cb hebben ze toen geadviseerd om een paar druppeltjes olie in zijn fles te doen.
Dat hebben we een tijdje gedaan en dat ging goed.
Tegen de krampjes gaven we venkelthee.
Later heb ik het ook nog aan de huisarts gevraagd, want zodra we stopten met de olie werd zijn ontlasting weer hard.
Zij zei dat het niets gaf als je het wat langere tijd geeft en dat het beter was dan eventuele laxeermiddelen.
Wij zijn met 3,5 maand met fruit begonnen en roosvisee laxo (dat krijgt hij niet iedere dag) en iets later met groente en sindsdien gaat het harstikke goed.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Veel succes
groetjes Marisca
 
Hoi,
Onze dochter heeft een paar maanden geleden ook veel last gehad van krampen en verstopping en was ook een flinke eter. Tegen de verstopping heb ik extra water in de flessen gedaan (doe ik nu nog). Tegen de krampen heb ik Cinababy gebruikt van VSM, die hielpen bij ons erg goed. Mocht je deze druppels gaan gebruiken, houd er dan wel rekening mee dat de krampen de eerste paar dagen wat erg kunnen worden voordat ze afnemen.

Wat betreft dat hongerige. Mocht je voeding gaan gebruiken voor hongerige baby's houd je kindje dan in de gaten wat betreft krampen of huilen tijdens het voeden. Onze dochter heeft een tijdje Friso Extra gekregen, maar begon na een paar dagen te krijsen tijdens het eten. Wat bleek, de voeding was te geconcentreerd en daar kreeg ze ook weer buikkrampen van en verstopping. Ik ben toen wat meer voeding gaan geven.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Daantje (mama van Michelle)
 
Hoi Mama van Bas,

Ik vind je verhaal heel herkenbaar. Mijn kleine (nu 11 maanden) heeft in het begin ook ontzettend last gehad van krampjes en harde ontlasting. We hebben heel veel geprobeerd. Ik zou echt geen sinaasappelsap geven, want dan weet je zeker dat de krampjes nog veel erger worden en de kans op rode billen ook.
Cinababy hielp bij ons helemaal niet. Uiteindelijk hielpen Omneo en ABC Dophilus het beste. Dat laatste is een poeder dat je bij reformwinkel of homeopatische drogist kunt krijgen en waarvan je een mespuntje door elke fles doet. Het is een soort Yakult in poedervorm en speciaal ook voor baby's.

Voor alles wat je probeert geldt: minimaal 2 weken volhouden en dan pas wat anders proberen.

Er zijn ook een aantal dingen die je kan doen om de pijn te verlichten: wrijven op de buik, zoals eerder geschreven. Rondjes fietsen met de beenjes. Hem met z'n buik op je arm leggen en er zo mee rondlopen. Dat laatste werkte bij ons het beste en dat hebben we heel wat kilometers gedaan, zucht... Een warme doek op z'n buikje.

Nou goed, dat zijn zo wat dingen. Als je in het oosten van het land woont kun je bij de drogist ook Sab Simplex kopen. Dat schijnt ook geweldig te zijn.

Veel sterkte ermee: onze zoon huilde soms wel 8 tot 11 uur per dag. Het is echt slopend. Denk ook aan jezelf he! Ga eens lekker een avondje uit met vriendinnen. Dan kan je er weer een beetje beter tegen.
 
Hoi mama van Bas,

Hier ook een honerig ventje van inmiddels 3,5 mnd. Hij krijgt 1 ltr omneo per dag over 5 flessen en in iedere fles 5 schepjes nutriton (JBP) en nu gaat het goed. Ook hier voor die tijd buikpijn en verstoppingen. We hebben al 2 x geprobeerd terug te gaan naar de normale nutrilon, maar dat gaf weer problemen en ook het afbouwen van de nutriton. Nutriton werkt over het algemeen laxerend en volgens ons cb kunnen we daar best enige tijd mee doorgaan. Hier hebben we besloten tot dat hij bijvoeding gaat krijgen eerst maar niets te veranderen.
Over die ABC dolphius heb ik goede resultaten gehoort op de website van solger kun je via postcode chek kijken waar ze het verkopen.
Wat bij ons erg goed helpt al hij toch krampjes heeft is een draagdoek, waar hij in ligt (dus niet eentje waar ze in zitten) dan valt hij soms zo weer voor 1 a 2 uurtjes in slaap.
Ik heb ook regelmatig contact gehad met nutricia en daar zeggen ze dat je echt niet voor 4 mnd met rijstebloem moet beginnen als je kindje al veel last heeft van krampjes en ook nutrilon forte is dan niet aan te raden. Helaas heeft omneo wel een minder vullend gevoel.
Ook wil ik nog ff kwijt dat er bij de verschillende cb's erg verschillend gedacht wordt over hoeveel voeding een baby mag hebben, de mijne zegt echt niet meer dan 1 ltr maar er zijn er die zeggen dat je ook van fv moet geven wat ze willen.

Succes en blijf je eigen gevoel volgen!
Ineke
 
Terug
Bovenaan