even een vraagje...

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

even een vraagje over de melk
sophie drinkt nog steeds 3 flessen melk(opvolgmelk)
binnenkort ga ik langzaam over op gewone melk, maar vraag me dan af hoeveel ik dan moet/mag geven..

is er eigenlijk een maximum aan het geven van opgroeimelk/ gewone melk op een dag..

sap en water drinkt ze maar heel weinig.......wil ze gewoon niet echt..

ze heeft ook echt behoefte aan de flesjes en die van voor de nacht(19.00 uur)  kan ik   ook nog niet laten vallen..

weet iemand dit, kan teveel schadelijk zijn, hoeveel drinken jullie kindjes nog...
tevens las  ik dat sommige kinderen soms wel 500 c sap drinken op een dag, jeetje dat drinkt sophie echt nooit....

alvast bedankt liefs tobi.

het advies van het cb is 300 cc melk per dag. Het was hier wel even flink wennen met afbouwen, want Liselotte was en is verknocht op haar flesje melk (haar mama ook hoor, het is zo gezellig, zon meiske aan de fles in je armen).

Groetjes,
Tamara

Hoi Tobi,

Mijn kleine schatje houd ook niet zo van sapjes, maar nu kreeg ik de tip, halve fles met melk, en de rest met water! en dan gewoon wat bambix of nutrix of zo erdoor.
Ik gebruik de brinta of zo van de aldi. en dat gaat perfect!!

En dan krijgt tie toch niet te veel melk voedingsstoffen binnen, omdat hij er al heel gezond en mollig uitziet! maar als ik werk, dan krijgt hij ook lekker 3 flesjes per dag hoor...

Heerlijk vind tie het!

Succes!

Kusjes wendy en william (25-8-6)

hoi hoi
annique krijgt s'morgens pap van 180 cc halfvolle melk
tussen de middag 100cc melk ( drinkt ze vaak maar 40cc van)
en een fles als ze naar bed gaat van 150 cc ongeveer
wel iets te veel zie ik nu   haha
avondfles maar gaan minderen

vervelend he? dat ze nog n iet zo dol is op sapjes
ik heb ook geen idee hoe ze dat beter kan gaan drinken
annique deed dat ook eerst bagger,maar ineens wilde ze het wel hebben
ze drinkt nu gemiddeld 300 cc sap op een dag
de ene dag wat meer 400 ofzo en de andere minder 150cc

liefs sandra
x annique

Hoi Tobi,

Volgens mij is het niet schadelijk hoor, het gaat erom dat ze naast de melkproducten voldoende andere voedingsstoffen binnenkrijgt. Maar ja, als ze niks anders drinkt, lijkt vocht (al is het dan in de vorm van melk) toch nog steeds het belangrijkste....

Komt vanzelf wel goed hoor, en als ze dat flesje voor ze gaat slapen zo lekker vind, geef je dat toch nog gewoon!

Groetjes
Susan mv Gijs en Sophie

Dean krijgt 's ochtends pap van 180cc Friso2. Als die op is gaan we over op halfvolle melk. Tussen de middag bij de boterham krijgt hij 120cc halfvolle melk. Tussendoor drinkt hij 300cc á 400cc sap. Dean lust geen roosvicee of andere diksap. Hij krijgt appelsap (van de aldi; die is veel wateriger dan bijv. goudappeltje).'s Avonds drinkt hij alleen een beetje sap, maar krijgt geen melk meer. Die dronk hij op een gegeven moment toch niet meer leeg. Dean is bijna 11 mnd.

Groetjes,
Nelly

Hier ook nog verstokte melkdrinker. MAAR omdat Meike nu moeite heeft met vast voedsel door haar achterelkaardoorkomendekiezen (grrrr) laat ik het nu zo... Vanaf oktober wil ik haar toch echt op een schema hebben voor een anderhalfjarige. Maar ja, Meikei s Meike dus die zal eigen regie wel willen houden hahahah.

Ze krijgt dus bij wakker worden een melkfles (opvolgmelk) en tussen de middag (soms s'nachts) voor het slapen een papfles. En dat is het, soms een slokje van het één of ander maar ze weigert het pertinent, het ligt er ook aan dat ze alleen maar liggend kan drinken terwijl ze ook uit een rietje kan zuigen

Gekke, gekke meid maar zooooo lief

Terug
Bovenaan