even een vraagje....

A

Anoniem

Guest
Tess is sinds dat ze in Januari het RS-virus heeft gehad bijna altijd verkouden (3 weken snotteren een paar dagen niet en dan weer opnieuw) ze rochelt veel en heeft ook al 5 keer een oorontsteking gehad.
De huisarts heeft deze week gekeken naar haar en haar oren waren nu weer wat ontstoken en haar amandelen waren wat vergroot en de kliertjes in haar hals waren weer opgezet (dus weer een virus)
Nou is ze er op het moment niet heel ziek van ( wel koorts 38.3) maar ik ben eigenlijk een beetje zat van dat gekwakkel. De huisarts vindt het nog niet nodig om haar door te sturen maar ik wil eigenlijk wel en keer naar de kno-arts met haar.
Heb je daar een verwijzing voor nodig of kun je ook zelf bellen voor een afspraak en wat zouden jullie doen ?????

Liefs sandra

(het kost een beetje moeite om in te loggen, maar hier zijn we dan)

Ik zou als ik jou was inderdaad een afspraak maken met de kno-arts. Al dan niet via de huisarts. Het zou fijn zijn als je zou weten wat er nu aan de hand is met Tess. Altijd beter om even te checken dan door blijven kwakkelen. Gewoon bellen hoor!

groetjes,
Nelly.

Hoi,

Ik zou inderdaad eens zelf bellen naar de KNO-arts, als het problemen geeft gewoon erop staan dat je huisarts een verwijsbrief geeft, daar heb je recht op. Voet bij stuk houden.

Liefs Nanda

PS. hier ook een altijd verkoude Tess

ik denk dat je wel een verwijzing nodig hebt, maar in principe zal de HA daar niet heel moeilijk over doen als jij daar op staat. anders bel je met het ziekenhuis en leg je de situatie uit.

suc6! ben benieuwd wat er uit komt!

liefs Jenneke mv Ivar

Je hebt inderdaad een verwijzing nodig.
Onze huisarts wilde er ook niet aan, maar ik stond erop dat ik er wel heen wilde met Yoëll.
Al was het maar als bevestiging van een 2de arts dat er niets mis was. Hier was het tegendeel waar en heeft het hem wel degelijk geholpen. In ieder geval zijn neusamandel dan. Voor zn oren moeten we volgende week terug om te kijken of het verbeterd is van binnen. Ik heb trouwens eerst een afspraak gemaakt bij de kno en toen tegen de huisarts gezegd dat ik een verwijzing wilde haha waren we wat vlotter aan de beurt.

Laat je niet afschepen en zeg dat je een verwijzing wil.
Een moeder gevoel laat je niet in de steek!

Ik ben het niet eens met de twee eerdere schrijfsters. volgens mij heb je géén verwijzing nodig. Sinds de invoering van het nieuwe zorgstelsel is dat geen vereiste meer. Ik ben ook zonder verwijzing naar de kno-arts gegaan. NIet op dat de ha die niet zou willen gegeven, we hadden dat al besproken dat het een keer zou moeten en toen heb ik gewoon een afpsraak gemaakt. Ook voor mezelf heb ik dat bijv. bij de gynacoloog gedaan.

Dus gewoon bellen, zoals je misschien wel weet moet Lukas dinsdag onder het mes voor zijn amandelen en oortjes en ik hoop dat ik dan eindlijk eens geen verkouden, rochelend en raspend jochie heb!

Annemieke

hoihoi,

ik vind dat als jij het als mama te lang vindt duren, dat je dan inderdaad er iets aan moet laten doen! En als jouw ha geen verwijsbrief wil schrijven, dan zou ik eerst even bellen met je zorgverzekeraard of je ook zonder verwijsbrief mag. Of proberen een verwijsbrief van de cb-arts te krijgen, of toch je eigen ha over de toonbank heen te trekken en zoveel stampij maken, dat ie je wel serieus moet nemen!

succes

Esther

Terug
Bovenaan