even een vraagje

Wat zouden jullie doen?????

Wij gaan volgende week op vakantie en nou kreeg ik vandaag de tickets. We gaan van zondag tot zondag op vakantie maar nou hebben we een ongelovelijke pieptijd om terug te vliegen. Dat betekent dat we in de nacht van zondag op maandag (02.30) terug zijn op schiphol. Dan nog koffers halen en naar huis rijden dus pas tussen 5 en 6 thuis.
Nou kunnen de kinderen wel in de auto slapen maar nick moet maandag gewoon naar school (hij is 5 dus leerplichtig)

hadden jullie hem maandags ziek gemeld of hem gewoon naar school laten gaan en kijken hoe het gaat?

Graag jullie mening want ik twijfel hij is natuurlijk niet echt ziek maar erg fit is hij dan ook niet en daarbij hij is net 5 en een dagje school kan hij best missen. Aan de andere kant hou ik niet zo van liegen.

Liefs sandra

Poeh! Wat een gewetensvraag!

Lastig hoor.... Ik zou het bijna onverantwoord vinden om hem die maandag naar school te laten gaan; als hij 'smaandags niet omvalt van de slaap, dan dinsdags wel... Aan de andere kant; zo snel mogelijk weer in het normale ritme is (voor volwassenen tenminste) wel het best. Maar ja, ik weet niet of dat voor kids ook geldt...

Misschien is het nog een optie om op maandag de school te bellen en te zeggen dat je enorme vertraging hebt gehad en dat hij echt niet kan komen op school. Dan laat je hem sochtends bijslapen, smiddags wakker en savonds weer normale tijd op bed.

Ik hou er ook niet van om te liegen, maar ja, het gaat wel om je kind (en toch ook zijn gezondheid).

Maarruh...fijne vakantie alvast!! zucht...

Ellen mv Julian

hoi hoi,

ik zou proberen om met school te overleggen dat ie `s ochtends vrij kan/mag en dat ie dan `s middags eventueel zou komen....

mijn schoonzus en zwager hebben dit voor een tijdje terug nl ook gedaan en de school vond het geen probleem.....

dan ben je eerlijk, hun snappen het vast en je manneke kan dezelfde dag nog zn verhalen kwijt....hahaha maar goed tis in ieder geval een klootte tijd.....bleghhhh....

hopelijk kom je eruit...

suc6

liefs denise

Tja het is idd een gewetensvraag. Ziekmelden zou ik niet aan beginnen. Waarschijnlijk is Nick helemaal vol van zijn vakantie en gaat hij dinsdags heerlijk vertellen  en komt het niet ziek zijn wel ter sprake of de juf gaat vraagtekens krijgen.
Bij ons op school zei de juf dat in overleg heel veel kan en als je dan idd met een extra dag vrij kwam te zitten, ze liever heeft dat je het eerlijk verteld (i.v.m. leerplicht en andere ouders) De juf zal dan een ziekmelding maken maar weet dan wel dat dit niet het geval is. Ik vond dat bij ons op school wel zo eerlijk hoe de leraren hiermee om gaan.

Groetjes

ik ga morgenvroeg denk ik eerst maar eens overleggen met de juf. Wel heb je dan de kans dat je nee krijgt en dan kan ik hem natuurlijk helemaal niet meer thuis houden.

Bedankt voor het meedenken

Hé Sandra,
Je hoeft natuurlijk niet te vertellen dat je om zo'n rare tijd aankomt op schiphol. Je kunt altijd zeggen dat je laat in de avond land en dat je het dan niet verstandig lijkt om hem dan naar school te doen. Doen ze dan alsnog moeilijk heb je nl nog de uitwijk kans om te zeggen dat je vreselijk vertraagd was en dat Nick total loss in bed ligt. (bel je dan gewoon maandag over op). Dat kunnen ze niet controleren en daar heeft Nick geen weet van ;)

ik heb me weer eens te snel druk gemaakt.

Vanmorgen even overlegd met de juf en hij mag smorgens thuis blijven en dan gaat hij smiddags lekker naar school. Kan ik dan de was doen

Liefs sandra

Nou gelukkig maar dat het zo makkelijk ging. Kan je lekker met een schoon geweten op vakantie (en als hij 's middags te moe is, zou ík 'm gewoon ook nog thuishouden).

En nu eerst maar eens op vakantie en dan pas weer aan de was denken haha. Wanneer gaan jullie eigenlijk?

Groetjes
Susan

Terug
Bovenaan