even een vraagje....

hallo mama's,

ik heb even een misschien heel raar vraagje, maar zijn er hier ook
mama's die nu alweer aan een volgende zwangerschap denken? Ik weet dat
iedereen nog maar pas is bevallen en volop aan het genieten is van de
kleintjes, maar eerlijk gezegd zijn mijn man en ik alweer aan het
denken om misschien toch weer zwanger te worden, als dat tenminste lukt
en ons gegund is. En dat is natuurlijk omdat we heel graag nog een
derde willen maar ook omdat vooral ik aan dit ritme gewend ben.

Want tussen onze dochter Amber en Younes zit bijna 5 jaar, en Amber was
een hele makkelijke baby , sliep vanaf dag 1 door, zat gelijk op 5
voedingen en heeft alles bij elkaar in haar eerste levensjaar maar 1
uurtjer hooguit gehuild en dit alles omdat ze een zware baby was bij
haar geboorte, 12 pond.

Dus toen Younes werd geboren dacht ik echt " wat krijgen we nou?",
waarom huiklt hij en doet hij alles anders, maar nu zijn we eraan
gewend en heb ik echt zoiets van, we willen graag meer kinderen dus dan
net zo goed wat dichter op elkaar en in het ritme blijven dan straks
weer gewend aan doorslapen enz en dan weer opnieuw beginnen.

Ik ben echt benieuwd   of er meer mensen zijn die alweer bezig zijn met volgende zwangerschap!

Liefs Amani!

PS: Ik geniet echt met volle teugen van Younes en ook van Amber natuurlijk!

Hoi amani,

Inderdaad heb ik ook mezelf af en toe afgevraagd gaan we voor de vierde ja of nee.. moet eerlijk zijn het antwoord blijf ik je schuldig op dit moment.
Heb een zoon van 15 een dochter van 9 en een dochter van 10 weken
en bij mn twee oudste ging alles zoals jij zei zeer makkelijk met deze kleinste is het precies het tegenovergestelde, krampjes, huilbuien, driftig tegen haar slaap vechten etc etc.. wist niet wat me overkwam maar zoals ik al eerder heb verteld was ik zwanger van een tweeling waarvan er een met vier maanden overleden is en ik heb het idee van ik wil toch een vierde want als alles goed had gegaan had ik nu ook vier kindjes gehad, helaas mocht het  niet zo zijn maar ik denk er hard overna, ondanks drie x zwangerschapsvergiftiging en drie keer inleiden en dan het overlijden van een van  de tweeling,   heb ik toch zoiets wat jij zeg zit nu in het ritme dalijk zal het nog zwaarder worden als je weer kan doorslapen en zo.
Heb begrepen dat je met een islamtische man getrouwd ben, ik ook mijn islamitische naam is esra ben al 16 jaar getrouwd met een islamtische man... nou veel succes.

groetjes bianca

Ik vind het geen rare vraag hoor. Over het algemeen heb je toch wel een aantal in je gedachten als je aan kinderen begint. Mijn man en ik wilden altijd twee kinderen en hebben nu onze eerste: Lotte van 12 weken.

De zwangerschap is echter zwaar geweest en niet zonder complicaties. De bevalling was gelukkig wel heel makkelijk. Maar al tijdens de zwangerschap dacht ik 'als ik nu al een kleintje rond zou hebben lopen, had ik echt een groot probleem'. En toen ben ik wel gaan nadenken. Het is ook wel makkelijker om het er bij één te houden. Je kunt je volledige aandacht geven en ook met bijv. ergens heen gaan is het makkelijker. (Je trekt haar haar jasje aan en klaar. Met meer kids hangt er onder tussen een ander in de gordijnen bij wijze van...)

Mijn gevoel zegt dat er nog wel een tweede komt, maar helemaal zeker ben ik daar niet van. Misschien...

Groetjes, Marisa

Hoi!

Ik vind het helemaal geen rare vraag! Maar ik merk wel dat er een soort 'taboe' op rust. "Als je net een baby hebt gekregen denk je toch nog zeker niet aan de volgende?? Eerst van deze genieten!"  
Tenminste, dit voel ik in mijn omgeving.
Maar ik denk dus al wel aan een tweede! Ik vind het geweldig nu we kleine Emma( nu bijna 9 weken)  erbij hebben, en mij lijkt het wel makkelijk, dat zit je nog lekker in het baby- ritme. Nu heb ik wel een makkelijke fijne zwangerschap gehad zonder al te veel klachten, en een makkelijke bevalling.
Ik moet eerlijkheidshalve wel toegeven dus ik aan een tweede denk omdat ik het zwanger zijn zo leuk vond! Dat mis ik af en toe echt, die mooie ronde buik.
Mijn man zit alleen nog niet zo te springen om en tweede, hij vind ook dat we eerst van Emma moeten genieten. Misschien   heeft hij ook wel een beetje gelijk. Maar ik denk dat het bij ons toch niet heel lang duurt.
Dus ik  vind het helemaal niet gek om al na te denken over verdere gezinsuitbreiding.
Vrouwen denken nu eenmaal graag vooruit...toch?

Groetjes Eveline

Terug
Bovenaan