even een vraagje!

Ik geef Indy (zoontje) al vanaf 4 maanden pap door de laatste fles (rijstenbloem). Maar ik vroeg mij nu dus af of hij nu ook andere soorten pap mag nu hij zes maanden is. En zo ja welke? In de winkel zien je wel eens iets staan maar vroeg me af wat er allemaal mogelijk is.

En geven jullie alleen in de fles in de avond pap of ook in de ochtend? En geven jullie dit dat met een lepel of in de fles?

Hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes anoeska
 
Hoi Anoeska,

Ik geef mijn zoontje vanaf 6 maanden het pjyamapapje van nestle. en dan smorgens nog steeds uit de fles. Let wel even op zijn darmpjes. Van rijstebloem naar granen kan verstoppend werken, ook kunnen ze kramp krijgen.

Groetjes
 
Ik heb nu van bambix een papje geprobeerd en eerst ging dat wel goed. Maar ik merk nu dat hij om de dag poept. En eerst poepte hij meestal twee keer per dag. Dus ik weet niet of ik nou weer moet stoppen of zijn darmen er even aan laten wennen. Wat denken jullie?

gr anoeska
 
Hoi Anoeska,

Ik gebruik vanaf de 6 maanden ook de bambix, maar ik maak hem niet zo dik zoals het op de verpakking staat. Ik doe door een fles van 220cc 2 eetlepels bambix. Dan gebruik ik de grootste speen (L) en geef ik het dus gewoon uit de fles. Mijn zoontje is ook altijd een moeilijke "poeper" geweest, maar hier heeft hij nooit last van gehad. Hij is nu 9 maanden, en het gaat heel goed zo. Dus misschien het proberen waard om wat minder bambix erdoor te doen en dus de pap dunner te houden.
Oh ja, en ik geef die bambix door elke fles. Hij krijgt er nog 3 op een dag.

Suc6!

Groetjes Corina
 
Hi,

Isa is nog geen 6 maanden en krijgt alleen nog rijstebloem. Ik weet dat Cas dat niet lustte en die gaven we vanaf 6 maanden Bambix (dacht ik). Dat vond hij lekker. Ik ga er van uit dat de leeftijdsindicatie op de verpakking goed is, dus als je pap wilt geven kijk je op de verpakking voor 6m+

Gr. Tamara.
 
ik ken eimand die haar zoontje een beetje appelsap geeft werkt goed als ze moeilijk kunnen poepen maar niet meer als 30 cc op een dag en ook niet elke dag geven
 
Terug
Bovenaan