even een vraagje

Hoi dames

Heb al een tijdje dat ik slijm verlies van onder, dat was tot op de dag van gister altijd wit dus maakte me niet echt zorgen. Maar vanmorgen toen ik naar de wc ging en me van onder afveegde was het slijm een beetje rols rood achtig. Wat kan dat zijn??? Is dat normaal of zou ik de vk moeten bellen???

Heb namelijk wel ergens gelezen dat je een bloedprop gaat verliezen. Maar heb daar geen ervaring mee want dit is mijn eerste zwangerschap.

Ik hoor graag wat het zou kunnen zijn en wat ik eventueel moet doen.

Liefs en kusjes debora

Hoi Debora,

Ik kan me indenken dat je je zorgen maakt ik zou gewoon de de VK bellen.
Ondanks dat het m'n tweede zwangerschap is ken ik het verliezen van de slijmprop ook niet dus voor je gevoel denk ik bellen.
S6 er mee en laat even weten als je gebelt hebt.

XXX Chan

Hoi Debora,

Dit zou inderdaad van de slijmprop kunnen zijn, mijn nichtje voelde dat deze eruit kwam en daarna had ze ook roze afscheiding. Uiteindelijk nog wel 2 weken geduurd voordat de weeën begonnen..
Ik zou toch even de VK bellen, volgens mij is roze/rode afscheiding altijd wel een reden om te bellen. En natuurlijk ook als je je zorgen maakt.
Maar het verliezen van de slijmprop is in ieder geval niet iets om je zorgen over te maken.
Succes ermee en ben benieuwd hoe het verder gaat!

groetjes Kim

Hoi Debora,

Ondanks dat dit mijn derde zwangerschap is...kan ik je ook niks vertellen...
Ik heb wel alle keren tijdens de laatste weken veel slijmverlies, maar steeds helder wit.... Ook dit keer heb ik dat sinds een paar dagen met daarbij veel last van flink harde buiken...

Op internet staat veel over de slijmprop, zelfs met afbeeldingen....misschien dat je er wat aan hebt en anders echt de VK even bellen!
Heb je ook last van harde buiken?
Succes en hoor graag hoe het verder gaat!

Groetjes Brigitte

Hoi brigitte

Ja ik heb heel erg veel last van harde buiken. Ik hoef maar iets te doen en heb gelijk last van harde buiken. Niet echt heel fijn soms zijn ze ook erg pijnlijk maar zodra ik ze niet elke 10 minuten heb hoef ik me geen zorgen te maken heeft de vk gezecht.
Ik ga zeker ook even op internet zoeken over de slijmprop.

Liefs debora

Bij mij was het het begin van de bevalling. Gezien mijn kindje in stuit lag (en omdat ik bij de eerste op tijd van 2 1/2 uur ben bevallen) heb ik meteen de verloskamers moeten bellen en ben voor controle moeten gaan. Bij een gewone hoofdligging, hoeft dat niet. Het kan verder geen kwaad. Een beetje bloed verlies is vaak normaal aan het einde van de zwangerschap.

Was ik nog even....maar de folder van het ziekenhuis hier in Hoorn zegt het volgende:

Bloederig slijm
U kunt wat helder rood, bloederig slijm verliezen,
hetgeen men 'tekenen' noemt. Dit is altijd een reden om
het ziekenhuis op te zoeken.
De hier genoemde drie verschijnselen: weeën,
vruchtwaterverlies en 'tekenen' kunnen ieder apart,
maar ook gecombineerd optreden. Wanneer ze
gecombineerd optreden, is de noodzaak om naar het
ziekenhuis te gaan, des te groter.

Dus ik zou zeker de VK even bellen als ik jou was...het zou zomaar al kunnen beginnen!
Spannend zeg!
Ik kan zelf niet slapen....heb elk half uur een erg harde buik, die na een minuut weer afneemt...Al sinds half zeven vanavond, echt elk half uur...
Zijn gewoon voorweeën en kunnen nog weken duren...maar ze maken me wel nerveus hahaha!

Heel veel succes!

Liefs Brigitte

Ik had vandaag ook wat bloedverlies. En vannacht een beetje kramp gehad Vk maar even gebeld. Zij is even langs geweest even check-ups. Het zou kunnen dat het snel begint en kan ook nog even duren daar kon ze niet zo veel over kunnen zeggen. Zolang bloedverlies niet heel erg doorzet en het echt veel is wat bijvoorbeeld in je maandverband zit hoefde ik mijn geen zorgen te maken zei ze. Spannend hoor dat het in vele buiken zo aan het rommelen is.
Goedenacht alvast allemaal. Gr Eva

Terug
Bovenaan