Even een vraagje??

Misschien een rare vraag.
Maar hoe stoppen jullie jullie kleine dalijk in?

Pyama en trappelzak?
Pyama/trappelzak en deken?

Ik hoor zoveel verschillende verhalen van mensen. Nu wil ik bij de prenatal een duodeken gaan halen wat ademend is. Onze kleine man gaat eerst in een wiegje bij ons op de kamer slapen.

Hoe doen jullie dat? Of hoe hebben jullie het gedaan met jullie eerste 2de 3de???

Ik heb bij de eerste 2 een dekentje en laken van de Prenatal gebruikt. De tweede lag ook in een slaapzakje van de kleinste maat. Ging helemaal goed en ga dat dit keer ook weer doen.

Ons kleintje gaat trouwens meteen op de eigen kamer slapen.

Liefs

Ik niet meteen een slaapzakje. Eerst met kleertjes onder een lakentje en dekentje. Wat later, rond maat 62, na een maand of 2/3 deed ik broekje uit, pyjama-truitje aan + slaapzakje en dan onder een dekentje. Kwam omdat hij toen wat meer ging bewegen en dus vaker 'bloot' kwam te liggen zonder slaapzak.

Ik ga mee met mama van Finn, deze mama van Finn ;-) doet het precies zo, pas na een paar maandjes zakje aan, maar eerst onder de dekentjes en lakentje zonder slaapzakje!

@vierde wonder: haha, leuke naam :) ook uit 2008? Was me niet zo van bewust maar bleek achteraf toch een veelgebruikte naam. Ik had er eerder maar 1 keer van gehoord, nu hoor ik het best vaak.

De eerste week slaapt de kleine nog in de reiswieg naast ons en daarna in het eigen bedje.

Ik ben een baker-moeder. Voor iedereen die denkt wazzdah? Ik baker mijn kinderen vanaf de geboorte in op de ouderwetse manier met 2 hydrofiele luiers en een veiligheidsspeld. Ik heb al 2 grote kinderen gekregen van 8,5 pond en die hebben na de geboorte wat last van de ruime omgeving. Daardoor waren ze erg onrustig en huilerig de eerste 2 maanden. Verder is het voor mij ook een alternatief voor buikslapen wat redelijk gevaarlijk is.

Na 2 maanden wordt inbakeren een risico vanwege mogelijk omdraaien en vanaf dat moment bouw ik het bakeren af en vervang ik dat door een slaapzakje.

Voor het bedje gebruik ik een molton voor om het matras, daarover een bedzeiltje en een flanelle luier. Daaroverheen een hoeslaken, ik vouw een hydrofiele luier in een driehoek en leg die onder het hoofdje mochten hij gaan spugen dan hoeft niet helemaal het bed verschoond te worden.
Ik heb 2 dekens, want mijn kinderen zijn beide in hartje winter geboren terwijl de rest op schaatsen stond en dan kunnen ze het snel te koud hebben. En natuurlijk een lakentje erbij.

Ik heb onze dochter ook eerst onder een lakentje en dekentje laten slapen maar wel met zo'n slaapsteun omdat de wisselligging toen helemaal goed was maar ik het risico niet wilde nemen dat ze op haar buik zou draaien.
Ik denk dat het nu een beetje aan het weer ligt we zijn allemaal in april uitgerekend en dan kan het dus al best goed weer zijn. De babykamer ligt op het zuiden dus als het goed weer is is de kamer al snel warm; (heb bij mijn dochter ook nooit geen kruikjes nodig gehad).
Ik wacht nog even af maar in ieder geval met een lakentje, dekentje en weer die slaapsteun.

Bij ons gaat de kleine in de pyama onder een dekentje en lakentje en waarschijnlijk gelijk inbakeren dat heb bij de eerste heel goed geholpen slapen ze heel goed van. Later stap ik over op een slaapzakje. De kleine gaat ook gewoon op zijn eigen kamertje slapen zodat mama ook rustig haar rust kan nemen.

Liefs RH

Terug
Bovenaan