Even er helemaal doorheen!

Herkennen jullie dat gevoel of deze gedachten:

* dat de zorg voor de kinderen voornamelijk bij de vrouw ligt? ik zeg niet dat mijn man lui is, hij doet er naast genoeg voor ons als hij thuis is. Maar de druk van de zorg ben ik soms zo zat.
* ook de denkzorg??? alles draait in ons hoofd om en je voelt je bijna onmisbaar??
* dat je heel veel verantwoordelijkheid hebt als je naast de zorg voor de kids, ook nog werkt en het huishouden/sociale leven runt??
* dat mannen makkelijk tijd voor zichzelf nemen (meer vrije tijd hebben) en dat een vrouw eerder thuis blijft als ze ziet dat haar man moe is of de kids haar nodig hebben.
* dat mannen het moeilijk vinden echt te begrijpen dat hun leven meer afgebakend is en minder verknipt en dat het daardoor voor vrouwen veel vermoeiender is. Ervaring is de beste leermeester inclusief menstruatie maar een maandje ruilen is gewoon geen optie.
* dat het echt hard werken is met een peuter die haar jongere broertje constant loopt te klieren??
* dat het nog zwaarder is als je dan net ongesteld bent geworden??
* dat het dan nog zwaarder wordt als je eigenlijk toe bent aan tijd voor jezelf??
* dat je nu alleen maar wilt huilen als je net ruzie met je man hebt gehad over het feit dat je vind dat hij afgelopen week wel heel veel weg is geweest??
* dat je heel boos bent omdat hij vandaag de auto mee heeft en het slecht weer buiten is, zodat je ook nog genoodzaakt bent om op een paar vierkante meters te zitten met grut wat elkaar constant in de haren zit.

In 1 woord wat een klotedag! Zucht... wanneer kan ik slapen??

Wie herkent dit gevoel??? het zou zo verademing zijn als iemand me zou aanvoelen.... voel me soms zo alleen daarin! terwijl ik een lieve man heb die niet te beroerd is om zijn handen uit te steken, maar toch heb ik het idee dat ie me hierin niet begrijpt.

Hey bloempje,

Ik begrijp je helemaal ik voel dat meestal ook zo wat je hierboven geschreven hebt.
Onze kindjes zijn van dezelfde leeftijd Bloempje 3 en 15 maanden..het is meestal erg pittig !
We hebben een eigen verwarmings bedrijf is vaak moe uit zijn werk begrijp ik ook heel goed maar voor mij met 2 kids is ook vaak heel vermoeiend..hij helpt wel mee maar ik doe het meeste.
Ik werk ook de maandag en de donderdag.
Mijn man zegt vaak ga maar eens een weekje met met me mee dat hij het zwaar heeft.
Lizzy ons jongste dochtertje van 15 maanden is ook veel drukker als ons dochtertje van 3..ze kan niet stilzitten altijd in beweging.
Mannen hebben niet altijd door wat wij alllemaal doen ze zijn toch een stuk makkelijker.
Vanavond waren de kids uit logeren even een avondje voor zijn twwe..zo op zijn tijd wel even prettig maar we zijn blij als de kindjes er morgen weer zijn.
Maar af en toe wat tijd voor jezelf is ook wel even nodig kan je er weer even tegen.

Liefs

Bedankt! Na een emotionele dag voel ik me nu weer stukken beter... even het eruit gooien kan heel erg helpen. Ik kan de boel op dat moment echt niet relativeren. Moederzijn vind ik een zware mooie job die niet altijd helemaal gewaardeerd wordt en vaak flink onderschat wordt... door de mannen dan... haha...

hey bloempje,

ik begrijp je helemaal. Zit er soms ook ff helemaal doorheen. Een tijd terug heb ik ook nog eens pfeiffer gehad en wilde ik niks liever dan slapen. Maar ja, wat doe je als je kleine slaapt... Het huishouden. En dan een kind wat continu bezig is en om je heen loopt te springen... Zwaar vermoeiend. Mijn vriend werkt ook veel en is vaak pas thuis als de kleine naar bed moet en dan voel je je wel eens alleen staan. Ook werk ik nog 3 dagen dus dat komt er dan ook nog bij.
Mijn vriend en ik hebben de afspraak dat de zondag ochtend voor mij is, alhoewel. Ik voetbal en speel mn wedstrijden op zondagmorgen en als ik dan thuis kom kan ik er meteen weer tegenaan met het huishouden en de kleine. Hij is ook niet te beroerd om zn handen uit de mouwen te steken maar kan het ook heel makkelijk van zich af zetten en dat maakt me soms wel eens kwaad. Pas geleden hebben we er nog ruzie over gehad en dat heeft gelukkig wel iets geholpen.

Je bent echt niet de enige die het zo voelt/ervaart. Ik begrijp het iig volkomen.
Maar aan de andere kant krijg je ook weer zoveel liefde van je kids dat het het waard maakt. (Al kan dat af en toe niet op tegen dat kleine beetje vrijheid dat je ff zou willen)

Terug
Bovenaan