Even er tussenuit geweest

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar zat er werkelijk helemaal doorheen! Ben ondertussen ongesteld geweest, heb een gezinsuitbreiding gekregen in de vorm van een kleine pup. Deze is met crisisopvang bij ons gekomen, maar kan haar moeilijk weg doen. Ze is heel lief maar vergt o zo veel tijd!!! Hier dames ervaring met honden? Ik niet.

Naja, mijn man wil nu dus door de komst van dat beestje geen kinderen meer. Hij geeft aan dat de zorg voor de hond al heel zwaar is (ja voor mij, hij hoeft haar maar 1 keer uit te laten), dus laat staan een kind op voeden. Ik ben toch van mening dat dit wel anders is, een kindje is echt helemaal van jou, iets waar je naar toe groeit en de hond is heel plotseling gekomen....

Ik zit er dus best wel door heen, want wat gaan we nu doen? ik wil ook niet zomaar ineens 'per ongeluk ' toch zwanger zijn, dit is iets wat we samen moeten willen.....Oftewel wederom vertwijfeling hier in huis

zucht!

Hey hoi!
Leuk dat je er weer bent! Klinkt pittig dat beestje, maar een hond is niet te vergelijken met een kindje natuurlijk... Maar geef je man de tijd, wellicht trekt hij later bij maar het is idd niet slim om 'per ongeluk' zwanger te raken.
Succes!

Hoi appeltje,

hier een hondendame. Ik heb een tervuerense herder van nog geen 10 maanden die al heel wat rustiger is dan voorheen. Ik heb 2 kinderen van 6 en 2,5 en zijn druk aan de klus voor nummer 3.
De energie die je in je hond stopt nu is maar tijdelijk dat dat zoveel is. Als je hond een maand of 8 is is het ergste al wel geweest. Ik laat mijn hond 3 keer per dag uit en 's avonds ga ik meestal een uur lopen. Goed voor de hond en voor mij. EN 2 keer in de week ga ik naar cursus. Ik vind het best wel meevallen... maar ja dat ervaart iedereen anders denk ik.
Succes ermee meid!

heey

ook hier iemand met een hond...
zelf heb ik een kruising stabij/terrier ontzettend druk beestje kan de hele dag met een bal spelen en moet je echt tot een halt roepen. Ze is nu bijna een jaar en een stuk rustiger(alleen met de bal nog niet haha)
Ben nooit met haar naar cursus geweest, ze luistert goed en vooral naar kleine kinderen(nichtje van 6 kan er werkelijk alles mee)
Zelf vind ik het ook allemaal wel meevallen, ben dan ook opgegroeid met honden en katten, (heb het momenteel ook drukker met de kat dan de hond)

Vind het trouwens ook gezellig hoor een hond in huis is er toch altijd iemand die heel blij is dat je weer thuis bent en er altijd is...

Succes...

liefs

jeetje dat is wel vervelend dat je man er nu anders over denkt. ik zou het even de tijd gunnen totdat de hond echt een goed plekje heeft gevonden bij jullie en jullie ook samen in een goed ritme zitten met de hond. en dan nog eens aankaarten dat je toch echt heel graag een kindje wil.

hee meid,

wat vervelend dat je man er nu anders over denkt! terwijl ik vind dat je de opvoeding met een hond nou niet echt kunt vergelijken met een kind! een kind is eigenlijk nog veel drukker!
eerlijk gezegd vind ik het maar raar dat hij het hierdoor niet meer ziet zitten voor kinderen, niet lullig bedoelt hoor!maar heeft hij dan niet altijd al getwijfelt?
Ik heb zelf ook een hond een duitse herder! nu inmiddels 7 jaar maar nog steeds zo speels als een pup!
Liefs

Terug
Bovenaan