Even erg onzeker....

Vandaag had ik het even helemaal te pakken. Tuurlijk weet je dat de kleine zich minder kan bewegen wanneer de zwangerschap vordert, maar vandaag trok ik het even niet meer. Ik wist gewoon even niet meer wat ik nou wel moest voelen of niet. En dat al vanaf gisterenmiddag. En dan kun je nog zo hard zeggen dat het je derde is, maar dat is juist het punt. Omdat mijn dochtertje zo rustig was tijdens de zwangerschap krijg je nu (en vooral richting het eind) dus steeds meer onrust in je lijf.

Dan komt er nog een keer bij dat mijn schoonmoeder vannacht ook nog eens is opgenomen in het ziekenhuis. Voor mij dus even alle reden om even helemaal gek te worden van onzekerheid.

Ik heb dus meteen vanmorgen het ziekenhuis gebeld en ik kon ook meteen komen. Ik heb al met al 5 kwartier aan het CTG gelegen. Zag op de monitor dat de kleine meid zich inderdaad wel genoeg bewoog, maar zelfs op die momenten voelde ik haar gewoon niet iedere keer. Wel heel erg bizar. Ik heb zeker 3 kwart van de bewegingen niet eens gevoeld.

Toen nog even een echo er achter aan en tot overmaat van ramp kon de assistent gyneacoloog niet alles duidelijk zien, dus ook nog een keer de gyneacoloog erbij. Nou daar lig je dan ook nog even in onzekerheid.

Ah, fijn. alles was gelukkig allemaal goed. Ik ben weer een beetje gerust gesteld en kan er weer even tegen aan. Wat ben ik blij dat die kleine meid al eerder gehaald gaat worden en dat ik nou ook alleen maar hoef af te tellen. Nog even.

Claudia (36 weken)  

Oh jakkes meid, wat zul jij je ellendig hebben gevoeld. Toch fijn dat je vanochtend direct kon komen en ze alles goed bekeken hebben.
Ik hoop van harte dat je nu wat gerustgesteld bent en dat je jullie kleintje snel in je armen mag hebben.
Met je schoonmoeder valt het hopelijk ook mee, want ik kan me voorstellen dat je nu even geen behoefte hebt aan nog meer spanningen.

Sterkte met de laatste loodjes.

Suus

Hoi Claudia,

Vreselijk als je je zo onzeker voelt over of het wel goed gaat met de kleine... gelukkig doen ze meestal niet moeilijk om je even aan de ctg te leggen in het ziekenhuis. Geeft toch weer even een prettiger gevoel als je ziet dat het nog steeds goed gaat!
Ik heb het ook op een aantal momenten gehad hoor... dan twijfel je ineens of het allemaal nog wel goed gaat en lijk je de kleine ineens veel minder te voelen.
Nog eventjes volhouden en dan heb je de kleine in je armen!

Sterkte ook met je schoonmoeder.

Groetjes, Michele en Manoe 27-09-2008

Hoi Claudia,

Nou, ik kan me wel een beetje indenken dat je je behoorlijk onrustig hebt gevoeld. Weinig (te voelen) beweging is sowieso al spannend en jij hebt natuurlijk al een nare ervaring achter de rug. En dan nog je schoonmoeder....BAH.
Gelukkig is alles goed met je kleine en inderdaad...Fijn dat ze straks gewoon gehaald wordt. Komt vast allemaal in orde, maar ja....Dat is makkelijk gezegd.

Hou je taai!!

Liefs, Billie
38w6d

Hey Suus,

Tja, wat moeten we zeggen. Het zal met haar alleen maar slechter gaan. Ze heeft longemfyseem. Het gaat de laatste tijd alleen wel heel erg hard met haar achter uit. Ik ben blij dat ze straks in ieder geval onze kleine meid nog mee mag maken. Dat moet wel lukken in die paar weken. Je hebt er alleen een flinke zorg bij en dingen die je wel wilt doen voor haar maar zelf ook eigenlijk niet meer kan.

Ik ben daarom alleen al blij dat ik richting het eind loop en dat we straks ook voor haar weer wat meer klaar kunnen staan.

Maar eerst moet ik mijzelf ook een beetje in acht blijven nemen, dat vind nu toch even net wat belangrijker. Dan komt de rest later wel weer.

Gr. Claudia

Terug
Bovenaan