Even geen NOD en klusverhaal

Hallo allemaal,

Ik dacht, laat ik ook weer eens wat schrijven. Aangezien mijn klusperiode pas volgende week is, heb ik niet echt veel bijzonders te melden, maar soms is het leuk om weer eens wat anders te lezen!

Ik merk aan mezelf dat het soms best wel moeilijk is om voor me te houden dat we "bezig" zijn. Als familie of vrienden vragen of we al over kinderen aan het denken zijn, dan zeg ik maar dat we er zeker over na aan het denken zijn, maar dat we toch nog maar even wachten. Sommigen weten echter wel beter.....misschien. We hebben namelijk geen enkel excuus meer om te wachten. Voorheen was het wachten op een vast contract, maar die heb ik nu. Ik moet een nieuw excuus zien te vinden...
Ook het drinken van een wijntje is zoiets. In de weken voor de eisprong maakt het niet uit, maar daarna, ik drink het liever niet, je weet namelijk maar nooit. Buitenshuis heb ik het excuus dat ik de BOB ben, maar als er iemand bij ons komt, dan gaat het wel opvallen. Ik verzin nu maar hoofdpijnen en vermoeidheid, want de echt goeie smoezen bewaar ik natuurlijk voor wanneer we echt zwanger zijn!

Het grappige is ook dat gezond leven opeens minder moeilijk lijkt. Ik probeer veel te drinken, (waardoor ik me wel suf loop naar de wc overigens!)Ik fiets naar m'n werk!!! en koken wordt steeds leuker. Ik heb m'n man nog niet horen klagen, dus het zal ook wel lekker zijn.

Nou, dit waren even wat andere dingen dan NOD- en klusverhalen, die doe ik volgende week wel weer! :) (oh, ja, nog zo iets, zonder pil heb ik veel meer zin! Ik ga nooit meer aan de pil! ;-)

Groetjes!
Jade

Hoi Jade,

Wat een heerlijk herkenbaar verhaal. En soms is het inderdaad lekker om wat anders te lezen.

Dat je meer zin krijgt had ik wel al van horen zeggen maar dat het echt waar is is perfect! Zal deze maand moeten gaan blijken (ben net gestopt!)

Waarschijnlijk heb je ook meer zin omdat er in het achterhoofd ook wat anders nog meespeelt???!!

Mijn ouders hadden het over de wintersport januari 2006 dat we dan weer eens lekker met het hele gezin en aanhang moesten gaan. En ik maar glunderen. Hopelijk zijn we dan al met z'n 3e. Maar ja mondje dicht. Het is echt moeilijk...

Groetjes Bieb.

Het lukt mij echt niet om er tegenover ouders, zus en sommige vrienden niet over te praten, ze verwachten het ook omdat ik 33 ben en al een tijdje lekker in mijn vel zit op mijn werk en ik van kinderen houd.

Niet drinken is op mijn werk zo moeilijk (alcohol) met alle feestjes en borrels. Ik verzin ook steeds maar een smoesje, zo warm, heb ff water nodig, en dat soort dingen.

Ik ga ook nooit meer aan de pil, ik heb weer emoties. Soms heel blij, dan weer janken. Ik had bijna 7 jaar niet gehuild en was vrij vlak door de pil, qua emoties.

Groetjes
Martine

Hoi,

Ook ik vind het errug moeilijk om mijn mond te houden, vooral tegen mijn moeder en beste vriendin! Maar we willen het echt voor ons houden, is wel zo leuk vinden we.

Meer zin? Absoluut! Vooral juist rondom de vruchtbare periode, of zou dat tussen mijn oren zitten.....?

En smoezen moet ik inderdaad ook nog een hoop hebben, ben namelijk normaal nooit vies van een rose-tje! Jade, welke echt goede smoezen heb jij al?? s

Bieb, zou wel leuk zijn he, zo'n kleintje mee in de sneeuw...!

Groeten Vanessa

Hoi

Ik heb in juli vorig jaar een hersteloperatie gehad én ook nog een miskraam gehad in maart, de mensen kunnen dus wel raden dat we aan het sporten zijn voor het goede doel.
Dat maakt het tegenover m'n moeder, zus en vriendin wel makkelijker om erover te praten.bv waarom ik met grote haast ineens een dag eerder terug was van vakantie(ik vond het zonde om een hele periode voorbij te laten gaan, dus ik hield het niet langer, ik dus toch nog ben op m'n vruchtbare dag, bestoven)
Nog drie dagen en we weten of dat tevergeefse moeite was(of niet!)

Jeanette

Hi Vanessa,

Hou op joh! Ik wordt gek van het gefantaseer!! Helemaal geweldig zou het zijn!!

Vandaar het glunderen.

Ik zie m'n zussie soms zo bedenkelijk naar me kijken... die roept al een jaar dat ik maar eens op moet schieten met kindjes krijgen. Die staat te popelen om tante te worden!!

Tegen haar m'n mond houden is nog het moeilijkste. Maar ze kijkt dwars door me heen dus moet echt op mn tellen passen.

Goede smoezen heb ik niet. Tja zeg wel tegen iedereen dat ik gezonder ga leven omdat ik zo moe ben steeds. En bij gezonder leven hoort ook minder alcohol.

Tot nu toe pikken ze het dus hou dat maar aan. Maar ja ik kan geen maanden "moe" blijven dan denken ze weer dat ik zwanger ben.

HOOP DAT DAN NATUURLIJK OOK TE ZIJN!!

Groetjes Bieb.

Hallo allemaal,

Wat een leuke reacties!

Onze vrienden roepen ook al jaren dat ze nou wel eens oom en tante willen worden en we hebben altijd gezegd dat we bij 27 wel wilden beginnen en aangezien we nu 29 zijn.......

Toen we afgelopen maand op vakantie waren, was ik ook aan het fantaseren hoe het volgend jaar zou zijn, wellicht is er dan al een kleintje of zijn we zwanger, maar ik probeer wel met beide benen op de grond te blijven hoor.

En die emoties zijn ook heel herkenbaar! Toen ik net gestopt was liepen tijdens het vertellen van een anekdote opeens de tranen ovr mijn wangen! Ik kon er niets aan doen, maar het voelde heel weird. Ook merk ik aan mezelf dat ik wel erg kan wisselen van stemming, dan weer erg vrolijk, dan weer niet, zelfs mijn man is het opgevallen, maar niet in negatieve zin hoor! Ik heb het gevoel dat ik meer genieten kan of klinkt dat wel heel zweverig?

Goede smoezen:
- de wel bekende blaasontsteking of welk andere onsteking waar je medicijnen voor moet slikken die niet samengaan met alcohol. Bij voorkeur een ontsteking die je aan de buitenkant niet ziet.
- Je doet mee aan een gezondheidsonderzoek en mag daarom geen alcohol drinken, omdat er anders geen verschil meetbaar zal zijn! Bedenk 'm ter plekke!
- Las laatst van iemand anders een goeie, die was bij de tandarts geweest en vertelde dat er een langzaam werkend medicijn ingespoten was omdat ze pas weer een paar weken later terecht kon voor de behandeling!

Er zijn er nog veel meer, maar ben nu een beetje blanco.

Meiden, heel erg veel succes deze maand, zal voor jullie duimen!

Groetjes!
Jade

Hoi allemaal.

geweldig om te lezen dat iedereen toch een beetje met de zelfde dingen rondloopt.

Wij zitten ook met die steeds brandende vraag van iedereen. Om er gek van te worden. We zijn nu dik 2 jaar getrouwd, hebben een mooi oud huisje verbouwd en hebben allebei een vast contract dus wat let ons nog vind iedereen...
Waar we ook komen, we krijgen iedere dag wel eens te horen: en jullie???

De eerste maanden vond ik dit nog wel grappig. Want ja ze moesten eens weten wat we aan het proberen zijn... maar nu naar een half jaar klussen begin ik er afentoe behoorlijk geirriteerd van te raken. Maar ja ze kunnen dit toch ook niet weten...

Wel leuke smoezen trouwens om onder het drinken uit te komen...

Ook ik ben na mijn eisprong altijd heel voorzichtig met alles. Je weet inderdaad maar nooit...

O ja.. en meer zin zonder de pil...
helemaal mee eens..

groetjes oby

Terug
Bovenaan