even geen vraag over voeding maar over babyzwemmen.

hoi,

wanneer mag je met je kleine gaan babyzwemmen?
de een zegt al snel maar de ander zegt dat je even moet wachten.
sommige zeggen ook dat je moet wachten wanneer je baby te vroeg is geboren.
wie heeft raad.

groeten taz
 
Hoi Taz,

Ik ben moeder van een 5 maanden oude dochter en ik wilde ook graag gaan zwemmen met haar, toen ik ging informeren bij het zwembad zeiden ze tegen mij dat ze 4 maanden moest zijn voor dat ik met haar mocht baby zwemmen. Dit ivm met het gloor in het water voor de longen en het fijt dat ze snel kunnen afkoelen in het water en ze dus heel goed hun eigen warmte moeten kunnen vast houden. Ik ben nu begonnen met zwemmen en het zeker een aanradert ze vind het geweldig.
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

Liefs lilly
 
Hallo,
Mijn dochtertje is begonnen met zwemmen toen ze drie maanden was. Ze is nu bijna 4.5 maand. Bij het zwembad waar wij gaan mogen ze vanaf 10 weken al komen. Maar ze was dus iets ouder. Het is erg klein, lekker warm, ook het water en ze hebben het er absoluut niet koud. Zal misschien aan de accomodatie liggen.

gr.
 
Dit bericht stond jongsleden in de krant !!
Meer astma bij zwemmende baby’s 19.01.06


Baby’s en peuters die zwemmen, hebben twee keer zoveel kans op astma als niet zwemmende kinderen. De chloordampen blijken schadelijk voor de groeiende longen.

Dit zijn de conclusies uit een onderzoek van de Katholieke Universiteit Leuven. Voor het onderzoek werden 341 kinderen, in de leeftijd van acht tot twaalf jaar, onderzocht. De 41 kinderen die aan babyzwemmen hadden gedaan, hadden twee keer zoveel last als de niet babyzwemmers. Ze hadden ook vaker bronchitis.

Longschade
De onderzochte babyzwemmers hadden zelfs longschade, vergelijkbaar met de gevolgen van meerdere jaren roken. De letsels zijn te verklaren omdat de longen rond de leeftijd van zes maanden in volle ontwikkeling zijn.

Meer is er te lezen op http://www.medischforum.nl/onderwerp/3490

Dus kijk uit !
MilanMama
 
Ik ben met al me drie kinderen begonnen toen ze ongeveer 3 en halve maand waren.En ze vonden en vinden het heerlijk.
En ja wat betreft het onderzoek, het zal wel.MIjn kinderen hebben er geen last van. De oudste had toen hij nog klein was wel veel bronchitis maar nadat zijn amandelen eruit waren gehaalt heeft hij er verder geen last van gehad. Ik kan me voorstellen dat als er in de familie veel astma voor komt dat je dan wel iets voorzichtiger moet zijn, maar je kan het altijd overleggen met het consultatiebureau.
Ik kan niets andersw zeggen dan gewoon doen, want het is heerlijk genieten om samen met de kleine te zwemmen.
succes
 
Hallo
Ik ben gaan zwemmen met Charlotte toen ze net 6wkn oud was. het is echt een waterrat. Ze heeft het heelrijk naar haar zin. Bij ons begint babyzwemmen vanaf 6wk tot 4 maanden en daarna ga je naar de grote groep toe. Nu is ze 10 wkn een vind het nog steeds pracht ze duikt zelfs al. Ik vond het in het begin wel eng maar er wordt echt goed op gelet en het went van zelf. Je weet zelf wat je wel en niet kunt of aandruft en daar moet je goed naar luisteren.
Succes met zwemmen als je er aan begint. Kijk goed hoe ze de rest van de dag is dat zegt vaak al of ze het leuk vinden of niet.
Groetjes Jose
 
Terug
Bovenaan