Even geruststelling nodig...

A

Anoniem

Guest
Hoi,
ik ben nu in de 7e week van mijn eerste zwangerschap en heb veel last van de stoelgang. Vanochtend sinds een hele poos eindelijk weer naar de wc geweest.
Nu had ik vandaag tijdens het lopen steken onderin, zeg maar helemaal onderin, vlakbij de vagina vanbinnen. Herkent iemand dit?
Alvast bedankt voor de reacties !!

Groetjes Simone

hoi,

maak je geen zorgen dit is banden pijn zeker niet fijn maar hoort erbij.
alles wordt uitgerekt daar beneden.

groetjes moni

Hoi Simone,

Als eerste gefeliciteerd!

En het klinkt inderdaad als bandenpijn. Heb ik ook regelmatig. Niet fijn, maar niets ernstigs.
Nog een tipje om de stoelgang iets makkelijker te maken: Roosvice Laxo (met pruimen).  Laxerende middelen mag je niet gebruiken, maar dit wel (gebruik ik ook op aanraden van mijn verloskundige). En het smaakt nog lekker ook!

Groetjes Lilian

Hoi,

Ik ben 8 weken zwanger, ook van de eerste, en heb ook veel last van m'n darmen. Ik was op een gegeven moment zo ziek dat ik naar de gyneacoloog moest, maar met 6 weken hebben we het hartje zien kloppen - niets aan de hand dus. Maar ja, die pijn zat zo dichtbij de baarmoeder dat ik het niet zo goed wist, en omdat het m'n eerste zwangerschap is, wist ik ook niet wat ik moest verwachten.

Wat heel goed helpt bij verstopping: 's ochtends na je eerste beschuitje met thee (ben je ook zo misselijk als ik? ;-)) op bed of op de bank gaan zitten met opgetrokken knieen. Die hurk-achtige houding stuurt een seintje naar je hersenen dat alles eruit moet, als je begrijpt wat ik bedoel. En verder: veel water drinken, daar wordt je stoelgang soepeler van.

Succes!

Hoi,
bedankt voor jullie reacties !! Roosvice Laxo heb ik eergisteren ook gekocht, hoop dat het helpt, is inderdaad nog lekker ook !!
Kun je dan al zo vroeg (7e week) bandenpijn hebben? Had eigenlijk verwacht dat dat veel later pas kwam. Wel een geruststelling dat het niks ernstigs is.
Ja misselijk met vlagen, eerste drie dagen afgelopen week was het best wel heel erg vervelend, maar gelukkig gaat het nu met vlagen en niet zo erg meer.
Bedankt voor alle tips !! Zo helpen we mekaar enorm vind ik !!

Liefs Simone

hoi hoi

ik ben ongveer 5.2 weken zwanger.
ik heb nog nergens last van behalve mijn stoelgang.
aangezien ik al eerder kort zwanger was  en ik het toen ook had.
heb ik direct lactulose bij de apotheek gehaald.
dit kan zonder recept.
maar ik heb het ook aan de gyn. gevraagd en zij zei dat ze dat vaak als eerste voorschrijven. dus ok.
dit in combinatie met veel vezels.
en ik moet zeggen dat het aardig gaat.

gr natasja

Hoi dames,

Is inderdaad gewoon bandenpijn. ( nou ja gewoon, kan aardig pijn doen ).

Ik ben nu 23 weken en had tot week 18 ook behoorlijk last van mijn stoelgang. Nu wat minder omdat het kindje meer beweegt. Daardoor worden je darmen gestimuleerd. Dus er is nog hoop.

Ik heb aardig wat tips om je stoelgang op gang te krijgen. Ik heb vanalles uitgeprobeerd omdat ik er heel erg last van had.

Veel fruit eten. Ik ontbeet elke morgen met pruimen en kiwi.  Pruimen en kiwi  is heel goed voor je stoelgang. Daarbij nam ik dan iets van drinkontbijt. Als het maar vloeibaar is en er veel vocht in zit. Dus muesli met melk kan ook. En daarna natuurlijk een lekkere bak koffie voor de aandrang.

Overdag nam ik dan vaak bruin brood ( daar zitten meer vezels in ) en yoghurt of kwark ( als het maar vloeibaar is ) en natuurlijk nog meer fruit. Een kop soep kan ook ( is ook vloeibaar ) of een lekkere maaltijdsalade ( vezels ).

Voor het avondeten is het goed om veel groente te eten en zo vloeibaar mogelijk. Chili is perfekt, of spaghetti.

Als je echt  erg verstopt zit kun je ook even helemaal geen brood eten maar alleen maar vloeibare dingen. Daardoor wordt je ontlasting dunner. Wit brood is trouwens zowiezo niet goed voor je stoelgang. Net als sterke thee en chocola.  

Dit kun je natuurlijk eindeloos aanpassen en varieren op wat jou lijf nodig heeft. Ik heb in het begin een  week lang  bijna geen brood gegeten. Toen kwam mijn stoelgang weer goed op gang en nu eet ik weer gewoon brood maar nog wel veel fruit en groente.

Het is lastig die stoelgang maar je kunt er dus wel wat aan doen. Ik hoopd dat dat je geruststelt.

Succes Juffie

hoi hoi

ha ha wees blij dat je er last van hebt ik heb ziekte van crohn en heb bij me zoontje en mijn zwangerschap nu alleen maar diarre en niet 1 keer per dag maar gemiddeld 5 a 6 keer!!!!
is oojk geen pretje hoor!
en die banden pijn kan inderdaad erg heftig zijn ook al zo vroeg dat was bij mij deze keer de reden waardoor ik wist dat ik weer zwanger was!

groetjes

Terug
Bovenaan