even grappig!

hey meiden

op t zwangerschapsforum kwam ik deze site tegen.
klik op de link, en bekijk de filmpjes.
kinderen van onze dochters/zoons leeftijd die al kunnen lezen!!!???!!!

http://www.yourbabycanread.nl/

en deze site hoort erbij

http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/5616611/__Moeten_we_onze_babys_nu_al_leren_lezen___.html?p=24,1

echt ongelovelijk gewoon.
nathalia kon toen ze 17 maanden was nog amper praten, en dit meisje kan gewoon al woorden voorlezen!

graag jullie reacties. ben erg benieuwd hoe jullie hier over denken.

liefs, do

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk vind dat het zo gepushd is. Waarom moeten de kids al zo veel leren? Stimuleren is natuurlijk goed en lezen en vertellen wat wat is doen we hier dan ook. Maar om er nu echt een "lesprogramma" voor aan te schaffen....nee.
Ik vind dat Minoux nu al zo veel woordjes/zinnetjes kan zeggen en soms gaat dat naar mijn idee al te snel. Ik vind het juist ook heel lief als ik haar woordjes hoor uitspreken die nog niet goed zijn. Minoux zei hele tijd "antant" als ze het over olifant had. Nu zegt ze het wel goed en dat is mooi want ze moet het wel goed leren, maar ergens mis je dan die grappige uitspraak.
Ik vind het filmpje van het meisje van 17 maanden wel knap (als het echt niet in scene is gezet) maar toch hoeft het voor mij niet.
Wat vvind jij er eigenljk van Do? Want je vraagt onze reacties maar wat is de jouwe ;-)

Groetjes, Bianca

Ik zag dit bij tellsell inderdaad. Ik krijg toch meer het idee dat je je kind een trucje leert. Niet dat ze kunnen lezen maar leert hoe een woord eruit ziet. Zoals je een plaatje laat zien van een aap en dat je kindje die dan na gaat doen, zoiets.
Volgens mij, als je de letters door elkaar zou husselen en er een nieuw woord van zou maken dat ze wel kennen maar niet in dat pakket zit, dan kunnen ze het niet 'lezen'.
Das mijn theorie als iemand mij nog kan volgen hahaha. Ben benieuwd naar jullie meningen....

heyhey

ik persoonlijk vind het belachelijk.
het gaat allemaal al zo snel, waarom moet het dan nog sneller van de ouders?
nu heb ik dat wel met heel veel dingen hoor maar dit slaat alles.

een vriendinnejte van mn zusje was 3 toen ze moest leren rekenen, schrijven en lezen van haar vader. zodat als ze op school zat, ze al heel veel dingen wist. nou, absurt vindt ik. een kind van 3 hoort niet in de boeken te zitten, die hoort lekker te spelen.

nathalia is wel heel erg leergierig. ik ben ook veel met haar bezig.
gewoon omdat ze het leuk vindt.
maar om haar nu al woorden te leren lezen??
ze kan pas sinds kort praten!!
wel kan ze dingen herkennen, uit plaatjes boeken enz, en ik vind het geweldig om voor te lezen.
zelf leren lezen komt wel als ze groter is!

maar goed, dit is mijn mening natuurlijk :p

en idd, je zou denken dat die kinderen gepucht worden door de ouders.
zo zat ik vorige keer ophra te kijken en daar was een meisje van 3 die alle landen en grote plaatsen enz van de wereld kon. 3 jaar!! hallo... hoort dat kind niet lekker buiten te spelen, ipv plaatsen te leren kennen op een wereldbal/ kaart??

nou, mijn meisje mag van mij voorlopig nog wel klein blijven hoor hahaha. ik geniet van haar, elke dag weer.
en als ze ergens klaar voor is, merk ik dat vanzelf wel en dan pas gaan we aan de slag. niet eerder!

Hallo,

Ik persoonlijk word er kotsmisselijk van. Laat kinderen zich toch lekker op hun eigen niveau ontwikkelen.
Ik werk zelf in het basisonderwijs en heb groep 3. De groep waarin de kinderen leren lezen. En ja hoor het klopt wat de telegraaf schrijft dat het lezen achteruit gaat. Maar dat ligt ook aan een stukje opvoeding. Vaak is het zo dat ouders veel minder tijd hebben, dat er bijna niet meer wordt voorgelezen en noem maar op. Ik wil hier niemand mee aanvallen hoor!!!
De hele maatschappij verandert gewoon en daar moeten wij als ouders zijnde ook in mee. Of we dat willen of niet.
En als je de dingen maar vaak genoeg herhaalt herkent een kind de woorden, maar dat wil niet zeggen dat ze ze ook echt kunnen lezen.

Daar komt nog bij dat ik het vreselijk vind dat er ouders zijn die zo graag willen dat hun kind zoveel meer kan. Als het werkelijk zo is nou prima hoor. Maar er zijn ouders die zo graag de stempel hoogbegaafdheid op hun kind plakken en dat terwijl hun kind alleen maar aangeeft het zo moeilijk op school te vinden. RRRRR daar wordt ik zo kwaad om.
Laat onze kinderen toch lekker kind zijn!
Nogmaals ik wil niemand hiermee aanvallen!!

Groetjes Anne

ben het helemaal met je eens anne, ook ik werk in het onderwijs (groep 2) en merk dan een aantal ouders heel veel van hun kind eisen, maar daar dan liever niet te veel voor willen doen. (elk jaar ook weer de strijd met ouders om een kind een jaar in groep 2 te laten, ouders willen perse hun kind naar groep 3 want daar gaan ze tenminste leren grrrr, of ze in groep 2 niets leren, maar ja dit even terzijde)
een kind leren lezen op deze leeftijd is echt belachelijk, als je het al lezen mag noemen. want het is niet meer dan het aanleren van een trucje. ipv je kind voor de dvd speler te zetten kan je veel beter lekker naar de bieb gaan en samen boekjes kijken en voorlezen.
en ik denk dat je bij deze methode ook nog moet oppassen dat bepaalde kinderen niet in een gat vallen als ze daadwerkelijk naar school gaan en 'echte' dingen gaan leren ipv trucjes.

nee ik laat elounda voorlopig gewoon lekker kind zijn en spelend de wereld ontdekken. de tijd gaat al zo snel.

groetjes linda

Daniel leren lezen............ haha waar zou ik aan beginnen, vind het al zo ontzettend knap dat ie hele torens van duplo begint te bouwen, hihi
Nee hor, laat mijn kereltje nog maar effies lekker mama's kleine manneke.

Terug
Bovenaan