Even hart luchten ....

Hallo allemaal, in september een miskraam gehad. Nu 13 weken zwanger en met 7 weken een echo, met 9,5 week echo. Alles ziet/zag er prima uit. Gister gingen we voor de 12/13 weken echo en werd tevens de nekplooimeting gedaan. Als ik gistermiddag niet gebeld zou worden dan was alles in orde. Werd gister niet gebeld op mijn mobiel dus eindelijk taart eten en genieten. Dachten we.....vanmorgen om 10 uur belde de VK dat ze me gister niet meer konden bereiken en dat de score van de nekplooi + bloed 1 op de 190 is. Dit was ontzettend schrikken maar wat nu? We gaan voor de vlokkentest maar ben zo bang......!!! Wie o wie herkent dit en heeft tips of ervaringen....

Groetjes
Patty

Hallo allemaal, in september een miskraam gehad. Nu 13 weken zwanger en met 7 weken een echo, met 9,5 week echo. Alles ziet/zag er prima uit. Gister gingen we voor de 12/13 weken echo en werd tevens de nekplooimeting gedaan. Als ik gistermiddag niet gebeld zou worden dan was alles in orde. Werd gister niet gebeld op mijn mobiel dus eindelijk taart eten en genieten. Dachten we.....vanmorgen om 10 uur belde de VK dat ze me gister niet meer konden bereiken en dat de score van de nekplooi + bloed 1 op de 190 is. Dit was ontzettend schrikken maar wat nu? We gaan voor de vlokkentest maar ben zo bang......!!! Wie o wie herkent dit en heeft tips of ervaringen....

Groetjes
Patty

Hoi Patty,

Allereerst wil ik je even een hart onder de riem steken door te zeggen dat het een kansberekening is (Wrs weet je dit allemaal wel, maar als een ander het zegt...)  
Dus de kans is 1: 190 maar dat wil niet zeggen dat er tussen de 190 geboren kindjes 1tje tussen zit, er kunnen ook 1000 kindjes geboren worden en die niks mankeren...Ik heb er persoonlijk voor gekozen deze testen niet te doen ivm deze uitslagen die ik zou krijgen... omdat ik ook zo zou stressen en de kans heel klein is zei de vk tegen mij. Ik wens je veel sterkte, laat je niet gek maken en wacht je vlokkentest af!

xxx

Hoi Patty,

ik zit een beetje in dezelfde situatie als jij....

Heb afgelopen zomer een miskraam gehad. Na 3 rondes ben ik weer zwanger geworden, nu ruim 15 weken!
Heb de eerste 12 weken in onzekerheid gezeten of het allemaal wel goed zou gaan, ook meerdere echo's gehad. En ook met de 12 weken echo nekplooimeeting waaruit een kans van 1:120 kwam.
Helaas was ik te laat voor en vlokkentest toen ik de uitslag kreeg, was namelijk op vakantie!  
Heb toen een gesprek gehad in de VU en daar doen ze sowieso liever een vruchtwaterpunctie omdat die meer zekerheid geeft en minder kans op een miskraam.
Afgelopen donderdag was het zover, de punctie is mij erg meegevallen, 2 dagen rustig aan gedaan. Nu wel 2-3 weken op de uitslag wachten, maar gelukkig wel gisteren weer even het hartje van ukkie horen kloppen!

Probeer postief te denken, het is maar een kansberekening, de kans dat het allemaal wel goed is, is veel groter!
Maar bedenk je ook  goed wat je doet als de uitslag van een vlokkentest of vwp niet goed is, dus een afwijking.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!
Zal voor je duimen, doe jij dat dan ook voor mij???

groetjes Inge

Hey!

Ik wil je niet blij maken , maar ook niet onnodig op de kast jagen...
Ik sluit me aan bij de vorige schrijfster: het is een kans berekening!!! Zelf ben ik zwanger van de derde nu en wij laten bewust niet testen. ( Ook al kunnen we de hele riedel krijgen als we willen, door gehandicapten in de fam.) Bij de eerste knepen we hem wel een beetje natuurlijk, maar toen hij geboren was, 4515 gram, waren we blij dat we het niet gedaan hadden. De vk en de gyn vertelde allebei dat de kans groot was geweest dat er een bepaalde score uit kwam. alleen al door de combi kleine mama en en heel groot zwaar kindje. Bij de tweede hebben we daarom niet laten testen, en we vonden het ook niet nodig nog steeds. En nu bij de derde weer niet, ik wil mezelf niet onnodig angst aanjagen. Wacht dus maar even je vlokkentest af, hoe erg dat wachten ook zal zijn...
Sterkte ermee.

Liefs Marieke

Hallo mamma van Tygox (sorry weet niet hoe ik anders op je moet reageren). Leef zeker weten zeer met je mee. En probeer me niet al te druk te maken. Morgen ga ik het VU bellen en dan hoop ik dat ze eerst een uitgebreid echoscopisch onderzoek willen doen. Maar ja dan wordt het waarschijnlijk te laat voor de vlokkentest. Mijn probleem met de vruchtwaterpunctie is inderdaad dat de uitslag lang duurt en dat   je het kindje al voelt bewegen (terwijl er misschien iets mis kan zijn). De beslissing wordt dan alleen maar moeilijker.

Heel veel sterkte in deze moeilijke en toch ook wel mooie tijd. Want mijn echo van gister was zo SCHATTIG dat je je haast niet voor kan stellen dat het niet gezond zou zijn.

Sterkte!!!  

Terug
Bovenaan