Ik snap heel goed dat je hiervan baalt. En ook echt niet leuk is, zeker omdat jij dan met een oververmoeid kind thuis zit!
Aan de andere kant (even advocaat van de duivel..): ik snap je ouders wel een beetje. Als je zoontje niet ging slapen, maar bij hun op schoot wel gezellig en rustig was, snap ik wel dat ze jou niet zo snel bellen. Ik weet niet hoe belangrijk de afspraak was die je buiten de deur had, maar ik kan me voorstellen dat ze echt hebben gedacht dat ze het goed deden zo en jou niet wilde storen, ook al had je gezegd dat het mocht. Wellicht deden ze dit met jou/hun eigen kinderen ook zo toen jij/jullie klein waren? Wellicht zijn ze zich van geen kwaad bewust en hebben ze dit met de beste bedoelingen gedaan...
Wellicht hebben ze niet goed begrepen hoe belangrijk het voor jou/jullie is dat de kleine echt om die tijd slaapt?
Zomaar wat gedachten.. Laat het even bezinken en wie weet kan je het er nog eens met je ouders over hebben. Niet meer laten oppassen is nogal radicaal, want over het algemeen iis het natuurlijk heel fijn als ouders willen oppassen! En over het algemeen gaan dingen gewoon net even anders als je zelf niet thuis bent. En wie weet kan er nog iets verbeteren in de communicatie over wat essentieel is en waar zij als oppassers meer vrijheid hebben.
Succes!