even heeel erg schrikken

beste zwangere dames
van harte gefeliciteerd allemaal
ikzelf ben 28 jaar en mama van
een zoonvan 7
een zoon van 3
een dochter van 2
en een zoon van 9 en halve maand

laatste tijd was ik erg moe en voelde me niet fijn
dacht dat het kwam door miskraam met 8 weken die ik gehad heb op 1 mei jongstleden en als mama van 4 jonge kinderen ben je gewn erg druk
ik was benieuwd en deed een test
ik bleek zwanger
manlief blij daar hij graag nog 1 kindje wou alvorens zich te laten sterilizeren
2 weken geleden een echo laten maken ivm bloed verlies kramp ed
de verloskundige kent mij en zag mijn bezorgde gezicht
niet bang zijn zegt ze er is iets maar iets positief
huh?
ik zeg is dt mijn blaas boven het kindje
neeej zegt ze dat is nog een kindje
tranen over mijn wangen
omg
van alles door mijn hoofd
hoe ga ik dit doen 6 kids ?
wow
da was even schrikken
ik was ook solgelukkig dat ik na mijn miskraam 2 kindjes ervoor terug heb gekregen
het idee is nu aan t zakken
langzaam komt het besef
het zal zwaar zijn
maar ik zou een groot gezin
mijn man zou zich sterilizeren maar had nog een kinder wens
het lot besliste anders
aaankomende week donderdag heb ik een echo om te kijken voor hart actie
ik slaap er nu al niet van
hopende om niet weer eenlege holte te zien
oordelen van mensen nu al van ooow 4 kids jeeej wat druk veel enz
ik leef mijn leven zijn mijn keuzes en ik breng ze groot

ik ben geen extreem christen of wat dan ook
een gewone hollandse dame met heel veel liefde voor kids
en als ik zie wat ik de laatste jaren allemaal voor elkaar heb gebokst ben ik oooow zo trots dat ik mama word van nr 5 en 6
al weet ik wel zeker dat dit mijn laatste zwangerschap zal zijn
liefs mij

Gefeliciteerd! En dan ook gelijk maar twee ;-) De tweede tweeling al geloof ik deze maand. Dolle boel.

En tsja druk, wat is druk. als jij je hier goed bij voelt dan is het toch hartstikke goed! En je zult vast een manier vinden om je rust te nemen in de laatste maanden van je zwangerschap en ook een manier om het allemaal weer op rolletjes te laten verlopen, al zal het even hectischer zijn dan wanneer er een babietje is. Bij elke baby moet elk gezin toch even weer een ritme vinden? Gaat vast helemaal goed komen!

Welkom en geniet van je zwangerschap, je laatste en bijzondere ;-)

Ach meisje...Wat herken ik me toch weer in jou!!
Wat een enorme schrik zulk nieuws he...Vind je dit niet echt iets wat een ander overkomt..ik lag daar..4 weken terug..inwendige echo..benen in de beugels..staarde naar het scherm..en terug naar mn buik..niet te geloven..Ik riep uit:Hoe kan dat?
Gyneacoloog natuurlijk lachen, dat weet je vast wel toch..
Enfin, wij weten het nu 4 weken en kunnen er inmiddels blij om zijn, en van genieten.
(Wist jij trouwens dat je altijd in een ziekenhuis onder controle moet blijven bij tweelingen?Hoorde ik vandaag van m´n gyn, wist ik niet)

Wij hebben veel gemeen, ben alleen een paar jaar ouder dan jij. Ik heb in ´t begin niet al m´n gegevens hier opgeschreven, omdat mn zwangerschap nog zo pril is...maar in werkelijkheid hebben wij ook al 4 kinderen..en zijn dus over een half jaartje ook met 6 kids...En overigens precies andersom als bij jullie: 3 dochters en 1 jongetje.Met alleen het verschil dat mijn jongste volgende week begint in de kleuterklas, dus misschien voor mij iets relaxter straks..alleen de babietjes voerdag om voor te zorgen.En voor nu de meest relaxte zwangerschap ooit; alles overdag naar school, en een man die erg meehelpt met het huishouden.(heb bij de laatste 2 bekkeninstabiliteit gehad, kijken of ik dat nog ff voor me uit kan schuiven, voel wel al heel veel speling tussen mn bekken botten en benen en zo)

Verder ben ik erg onzeker over de reacties straks op bijv het schoolplein..kreeg ik vanaf de 3e overigens al...de 4e had niemand zien aankomen..en nu hij zo 4 jaar wordt en naar school gaat (`Zo..nu heb jij eindelijk tijd voor jezelf´....zeggen ze dan...Huh?Tijd voor mezelf maak ik altijd..of ik nou 1 of 4 kinderen had!)
En strakjes, als iedereen het weet...Ik denk dat de kracht is om er niet telkens op in te gaan, maar bijv een standaard zin in je hoofd te houden en eruit te knallen als er bepaalde reacties komen..´Nog meer kids?´...Mijn slogan wordt: Ja, en hierna komt er nog 1!´ En dan doorlopen.Het meest irritante van alles is nog wel dat diezelfde vrouwen met hun duidelijke mening straks wel met hun neus vooraan staan en in de kinderwagen aan ´t neuzen zijn..Pff...
Nou goed, oren dicht en doorlopen dan maar...
Mijn kids,, mijn geluk!
Jij succes komende spannende weken!

lief van je
ik ben dus niet de enige met veel kids
de meningen van andere boeit me niet meer
t lijkt wel als je meer als twee kinderen hebt je een hele rare vrouw bent
hoe komt dat nou zeggen veel vrouwen
dan zeg ik ja sorry geen tv en internet en ziekte kosten en anticonceptie veel te duur
dan zegge ze vaak serieus
mijn antwoord is dan
was jouw vraag serieus?
ik heb begin vd week een echo gehad
en die is niet lekker verlopen 1 kindje was heeel erg duidelijk andere leek wel een schaduw maar wel hartactie
dus ze denken met 70 procent dat er maar 1 kindje over gaat blijven
ik word gek vh denken en moet tot de 28e wachten voor een volgende echo
hoop dat t kindje gewn diep naar achter ligt
ik heb potverdorrie een hartje zien kloppen
maar wie weet
de natuur beslist

Zie net dat ik nog niet gereageerd had op je bericht. Maar gefeliciteerd met je tweeling!! Wel naar dat je laatste echo niet lekker is gegaan, kan me voorstellen dat je je nogal zorgen maakt. Ik heb ook de 28e weer een echo, zal aan je denken die dag. Zolang het hartje klopt lijkt dat mij een goed teken.

En nummer 5 (en 6), ach joh als ze het goed bij je hebben wat zou er dan aan moeten schelen... Snap al die ophef nooit echt. Voor mij is het de 2e die onderweg is en ik ben 24 jaar. Bij m'n 1e was ik 22 toen ik beviel en 'jeeeeemig wat jong!' Hallo ik was 22 en geen 16 (en dan nog moeten jongere meiden ook zelf weten wat ze ermee doen, zolang de kids het goed hebben zal ik niet oordelen). Maar zo kan iedereen dus overal wel commentaar op hebben. Mijn huidige partner (die ook nog eens 15 jaar ouder is dan ik ben) en ik zaten al een tijdje tegen een relatie aan maar hadden nog niets officieel gemaakt, door de ongeplande zwangerschap ben ik direct bij hem ingetrokken dus zodra ik deze zwangerschap bekend maak zal ik ook vast wel weer een hele shitload over me heen krijgen terwijl de meeste mensen geen eens weten hoe lang we al tegen een relatie aan zaten maar we het gewoon nog niet officieel wilden maken. Voor mij is het nu simpel, wie commentaar heeft hoef ik niet meer te kennen. Ook als het familie is. Mijn leven is mijn leven en hoe ik het leid moet iedereen maar respecteren zoals ik dat ook bij anderen moet. Mijn zoon komt niets te kort, zijn papa en ik gaan nog hartstikke goed met elkaar om. Het enige waar ik het over eens ben is dat het (weer) wat snel is, het zwanger zijn. Maar ach, als dat alles is...
Ik zou zeggen geniet ervan! En wie commentaar heeft lekker laten vallen. Ik ben na deze zwangerschap ook vast nog niet klaar met kinderen krijgen aangezien ik pas 24 ben en stapeldol op kids ben. Daarbij kan ik echt geen anticonceptie hebben (eisprong door de pil heen etc) dus ik zal vast nog eens zwanger raken in de toekomst. Mijn zoon is verwekt door een gescheurd condoom dus condooms vertrouw ik ook niet echt haha. Kan het hooguit proberen uit te stellen maar vroeg of laat zal er vast nog 1 op de wereld gezet worden door mij. Ik heb er vrede mee. Zo is mijn lijf en zo beïnvloedt dat mijn leven en dat moeten anderen maar respecteren, dat moet ik zelf uiteindelijk ook en dat was echt niet makkelijk (was bijv net van plan weer een studie op te pakken en weer kan dat nu niet, daar baal ik enorm van). Je weet in ieder geval wel welke mensen echt betrouwbaar zijn in je leven ;)

Terug
Bovenaan