even heel wat anders... filmhuisfilms

hallo

mijn man is filmgek en we zijn momenteel filmhuisfilms aan het downloaden. Heeft iemand nog tips voor goede filmhuisfilms? Das Experiment (heftig! al 3x gezien), Gegen die wand, Das leben der anderen hebben we al.   Hoeft geen duits te zijn, het zijn toevallig alledrie Duitse...

Rosanne

The white masai.....................

In het Duits, Engels en Frans. Origineel is Duits. Naar het boek van Corinne Hofmann. Waargebeurd verhaal ovr een vrouw die verliefd wordt op een Samburu kruiger en bij hem Kenia gaat wonen.
Ik vond de boeken geweldig en de film was indrukwekkend. Maar ik ben zelf ook getrouwd met een Afrikaan. Die van mij komt dan wel uit West-Afrika en lijkt gelukkig verder totaal niet op de Afrikaan uit de film. Maar misschien dat de film daarom voor mij wat interessanter was................................
Mijn man vond de film ook leuk, maar andere vrienden vinden het meer een vrouwen film.............

Groeten Anne

bedankt! we zullen eens kijken of die al te downloaden is waar wij 'lid' zijn.
heb je das experiment gezien? gaat over een experiment met gewone mensen die een gevangenis simuleren om het gedrag te observeren. dit loopt helemaal uit de hand tot moord aan toe, ook gebaseerd op een waar gebeurd experiment.
ik vind het een aanrader, geen leuke film, maar wel indrukwekkend!
(ff zonder hoofdletters, heb loek op schoot)

ik ken das experiment..................vond hem zo goed en erg spannend. Volgens mij heb ik delen van de film mentaal geblokkerd..............anders krijg ik last   van rare nachtmerries. Ga ik dingen uit mijn eigen leven combineren in mijn dromen met das experiment

ik heb hem vandeweek voor de 3e x gezien en nog was hij spannend! Weer bij andere stukken zitten gruwelen... Hij raakt echt, vind ik! Kan je zien hoe een pispaal compenseert als hij de kans krijgt... en goed! Ik kan die nog wel een paar keer zien!

hihihihi, ik ken van zowel 'Das experiment' als 'De blanke masai' alleen het boek....boekennerd, haha!

Waarschijnlijk heb je Memento al gezien?

heb je de andere boeken van corinne hofmann ook gelezen. Het eerste boek blijft natuurlijk veruit de beste, maar vond het ook leuk om te lezen   hoe haar terug keer naar Kenia was..................
En momento is een aanrader. Mijn zusje vond Amelie goed. Heb ik zelf niet gezien

Terug
Bovenaan