even helemaal gehad vandaag...

Pfffff...Rebecca ligt op bed en was wonder boven wonder meteen stil (niet meer zeuren om water, deken bij...) Wat een dag met haar, zie vorige topic 'vervolg opvoeden is moeilijk'.
Het avondritueel was ook heel goed gegaan en ik heb haar lekker gekieteld en in haar bovenbenen geknepen!! Schateren dat ze deed!! Met tandenpoetsen sputterde ze tegen, maar heb sinds kort Pimpientje ingevoerd. Een meisje dat vanalles beleefd en ik vertel onder het tandenpoetsen een zelfverzonnen verhaal, herkenbaar aan dingen die Rebecca zelf doet of gedaan heeft. Rebecca vind het prachtig!!

Maar goed...ze is de hele dag jengelig geweest en boos, mopperen, zeuren, dwars enzo.

Als klap op de vuurpijl: we kwamen 17:15 thuis (hadden papa opgehaald van zijn werk) toen de 2 onderbuurvrouwen (boven de 50 jaar) thuis kwamen. De ene buurvrouw had Rebecca horen huilen (heb meestal de balkondeur een beetje open) en wat er toch al niet aan de hand was. (Ik: "Ze heeft haar dag niet").
Andere buurvrouw vond het gek dat we nog niet gegeten hadden.(Ik: Om 17:15 hebben wij inderdaad nog niet gegeten, dat is hier echt vroeg")
Inmiddels had de ene buurvrouw verteld dat ze Rebecca zo had horen huilen waarop ze alle 2 zich even lekker met ons gingen bemoeien!!! Rebecca vertoonde nog steeds dwars gedrag in hun bijzijn.

Ik had al een loodzware dag gehad met haar, en ik kookte helemaal van binnen.
Ze noemde vanalles op wat Rebecca zou kunnen hebben: "Heeft ze last van kiezen?" "Misschien heeft ze honger, ach ja, ze heeft honger, je moet haar 's middags iets meer te eten geven, ze is in de groei!" Nu ja zeg, wat weten hun ervan wat ik haar geef? Toen zeiden ze weer: "Ze is grenzen aan het verkennen, je moet consequent zijn!" (alsof ik dat niet weet en doe, als er 1 consequent is (en dat lijkt streng)...
En zo waren ze maar bezig, ik werd er niet goed van.
Omdat het vlak voor etenstijd was, besloot de buurvrouw maar een snoepje te geven.
Wij zeiden dat we dat niet goed vonden. (ik hou er toch al niet van dat ze veel snoept en van mij krijgt ze altijd iets gezonds (kleine uitzondering zoals verjaardag).
Ze heeft nl. een plekje op haar tanden en de tandarts zei dat het een gaatje kan worden als ze veel suikers/snoep eet. Geeft ze gewoon toch een snoepje!
Wat respectloos vind ik dat zeg!

Je kunt wel begrijpen dat ik echt woedend was!
Ze zaten met zijn 2-en even ONZE dochter te observeren en wisten het allemaal zo goed, ook hoe wij het moesten doen.
Dit moest ik even kwijt hier...

De dag is gelukkig goed afgerond...Rebecca heeft lekker avondeten op, geholpen met de afwas, lekker plezier gehad voor het slapen en ik kon de zorg weer even delen met manlief!! Nu lekker ontspannen op't forum en andere dingen doen!!

Tjoh...wat is een forum als dit soms heerlijk!! en gezellig!

Groetjes, Marianne

Lees nu dit verhaal pas... Wat een mutsen zeg! Troost je, wij eten bijna nooit voor acht uur 's avonds, kan onze buurvrouw zich ook niet voorstellen, maar Lydia kent niet anders dan dat ritme dus die functioneert daar prima in.
En snoepen mag best, maar wel eerst vragen aan jou als moeder lijkt mij zo! Wie is er dan niet consequent!
Niet te veel van aantrekken hoor van al dat commentaar. Je hoort het aan, pikt eruit wat misschien nuttig zou kunnen zijn en de rest laat je het andere oor weer uitgaan. Maar dat is wel lastig als het je buurvrouwen zijn... Sterkte ermee!
groetjes, Rianne en Lydia

nou zeg wat een bemoeials....

wij eten hier ook altijd laat nou ja rond 18.00 en moet zeggen dat dat heel goed gaat......en hier ook geen snoepjes/koekjes of iets dergelijks hoor voor het eten....in ieder geval 1 1/2 uur voor het eten krijgt meneertje niets meer.....hooguit een slokje drinken als ie erom vraagt.....

hier ook weleens van die bemoeials hoor....vooral over het slaapprobleem van yoëll...maar gelukkig sta ik na 2 jaar overal boven ook al is het soms wel moeilijk en word ik er weleens verdrietig of boos van....

en vooral na zo`n k dag heb je het wel gehad bleghhh....

meis laat je het kaas niet van het brood eten door van die zeurders whahaah....

dikke knuff

denise

Ooooh wat een vreselijke buurvrouwen! Buurvrouwen from hell!
Waar bemoeien ze zich mee? Is het je gelukt om beleefd te blijven tegen die dozen?
Petje af.... pffff.

Finn is ook zo dwars en ondeugend de laatste tijd en huilt ook om alles.
Het zal wel in de lucht zitten ofzo.

Succes met opvoeden en sterkte met die heksen.

Tessie

Hoi,

Wat fijn zulke buren. Gewoon ene oor in het andere er weer uit en het nuttige kun
je onthouden maar verder lekker laten kletsen.
Vooral erg repectloos dat ze rebecca toch een snoepje geven.
Zeker na hetgeen er aan vooraf is gegaan en jij het allemaal niet goed zou doen.

Maar zoals mijn voorganger ook al schreef er lijkt iets in de lucht te zitten,
hier ook een dwars en doordrammend kind (lukt hem overigens niet hoor)

groetjes Anke mv Tieme

Terug
Bovenaan