even helemaal klaar!!!

ik zit nu te typen met een huilende zoon op mijn arm. Al gegeten, schone broek, net 2 uur geslapen (is uitzonderlijk, slaapt nl weinig), vanalles ben ik al nagegaan. en eerlijk gezegd, ik heb er even geen zin meer in!
dan lees ik hier over de baby's die doorslapen... nou, die van mij niet, helaas!!! vanacht was het weer raak om 21.30, 1.00, 3.30 en 6.00 uur. ik ben blij met 1 nachtvoeding, gelukkig is dat steeds vaker. maar ik ben er zo moe van. steeds dutjes van 2-3 uur. 4 uur slapen is pure luxe en nog maar 3 keer voorgekomen. mijn reserves raken op, mijn man heeft het te verduren (soms terecht: in slaap vallen tijdens voeden met onze zoon op de arm... stel je voor dat hij via de leuning op de grond ketst...! en dan maar zeggen dat ik onterecht ALLES in de gaten hou. volgens mij is het geen overbodige luxe)
gelukkig huilt loek na de operatie niet veel, maar als ik geen reden kan vinden, wordt ik helemaal gestresst. heb net zelf uitgebreid mee zitten huilen!

ik baal even van het moeder zijn!
(ik voel me al meteen schuldig dat ik het zeg. iedereen is steeds zo positief)

hoi meissie
ik kan je helaas niet helpen.ik vind het heel rot voor je.ik kan me voorstellen dat je er zo aan onderdoor gaat.in je andere topic schreef je hoe je regelmaat in de voedingen kon krijgen,maar ik vrees dat dat niet werkt.het zou alleen maar stress opleveren als je loek op een vast tijdstip wil voeden en loek denk daar heel anders over.ik hoop voor je dat je ventje snel wat langer op zn voedingen kan teren en je wat meer rust krijgt en kan genieten.misschien kun je loek een dagje/nachtje uit logeren brengen zodat je bij kan tanken?
sterkte
groetjes kari

Hallo!

Om te beginnen: je hoeft je niet schuldig te voelen, want het is helemaal niet raar dat je radeloos wordt als je kind lang huilt en je niet weet wat er is. Ik heb er zelf weken mee gezeten en voelde me af en toe ook ten einde raad. Vooral als ik de hele dag met een huilende Senne had gelopen, ze net voordat mijn man thuiskwam eindelijk in haar bedje lag te slapen en mijn man vrolijk durfde te zeggen dat het allemaal wel meeviel met het huilen.

Ik heb ook al geantwoord op je andere topic over ritme, want dat heeft bij ons in ieder geval wat rust gebracht. Heb je het boek van Ria Blom al eens gelezen? Het is niet zo dat dit de ultieme oplossing is hoor, maar ik voelde me door het lezen wel begrepen. Sinds we het toepassen slaapt Senne beter en is meer tevreden. Ze huilt nog altijd best veel  en daarom ga ik as donderdag naar de osteopaat. Ben benieuwd of dat gaat helpen.

Je kindje is ook gebaat bij een moeder die ontspannen is, dus zorg ook goed voor jezelf. Praat het van je af, zoek naar een oplossing waar je een goed gevoel bij hebt en zorg desnoods voor een paar uurtjes oppas, zodat je even iets voor jezelf kunt doen als je dat fijn vindt.

Hopelijk gaat het vervelende gevoel snel over!

Groetjes,
Dionne

Hoi,hoi,
Ik snap dat je er even doorheen zit. Komt best goed joh!!
Probeer ook goed voor jezelf te zorgen, ff tijd voor jezelf maken.
Er is vast wel iemand die jouw wil helpen en even voor je kleintje wil zorgen.  
Hier lekker alles eruit gooien.  Je absoluut niet schuldig voelen, je doet je best en meer kun je niet doen.  

groetjes Sonja  

Hoi,

ik snap wel dat je gestrest raakt als je niet uit kan vinden waarom Loek huilt, heb ik ook last van die zeldzame keren dat het gebeurt dat ik het van Laura niet uit kan vinden. Raas hier maar lekker even uit als het allemaal te veel wordt, daar zijn we voor!

Succes ermee, Ilona

Hee bedankt allemaal

Ik ben vanmiddag voor het eerst alleen weg geweest, zonder zoo. Het duurde 1,5 uur en was voor een controle in het ziekenhuis, niet eens plezier dus. Maar ik heb wel het verschil gemerkt met de afgelopen 2 maanden. Ik heb me even ontspannen gevoeld en gemerkt hoe het is om niet voortdurend aandacht te moeten hebben en geven. Voelde heel ontspannen en smaakte naar meer. Ik moest even de drempel over om van mijn zoontje weg te zijn, maar het kan nu dus wel.

Heb trouwens zitten rekenen, maar Loek zou wel eens tegen zijn volgende sprongetje aan kunnen zitten... Helaas hebben we door de operatie niet de weken rust gehad, zoals die in het boek aangegeven staan, maar dit zou wel betekenen dat het makkelijker te accepteren is voor mij en dat het eindig is.
Het komt allemaal wel weer goed, dat weet ik wel. 'Gewoon' weer om 21.00 uur naar bed en weer een uurtje extra slapen (vanmiddag niet gelukt...)

bedannkt voor de reacties!

Hoi meid,
even mee huilen en het hier van je af typen helpt vaak al. Moe wordt je er soms van he.
Echt het gaat wel over, maar da's soms moeilijk te zien op zo'n moment.
Heb je geen familie of  goede vrienden/kennissen die je kan inschakelen om het even over te nemen? Zodat je zelf even bij kan slapen of zo.
Succes.
Groetjes Veerle

Hoi Rosanne,
ik kan me heel goed voorstellen dat je er echt doorheen zit nu. Doorslapen is er hier ook nog niet echt bij, al moet ik er maar 1x per nacht uit en is het bij jou natuurlijk wel heel anders! Floor is volgens mij ongeveer even oud als Loek (21 feb). Ik kan me dus heel goed indenken dat je helemaal 'op' bent! Ik ben even kwijt of je bv of kv geeft, maar als je kv geeft is het misschien een optie om op een andere soort over te stappen? Ik denk maar hardop hoor. In ieder geval een rustige nacht toegewenst! Zet 'em op!
Groetjes van Ruth

Terug
Bovenaan