Even iets anders: ik loop krom (al jaren) en heb er last van....

A

Anoniem

Guest
Nou, het onderwerp zegt het al..... Ik loop al sinds mijn jeugd krom. Ik ging naar de mavo en was groter dan al mijn vriendinnen en zo ben ik steeds krom gaan zitten/staan en lopen om niet zoveel op te vallen.
Met als gevolg dat ik krom lijk te zijn gegroeid, maar nu krijg ik er serieus last van! Ik ben eind september door mijn rug gegaan en heb therapie gehad. Uiteindelijk kwam ik bij een manueel therapeut terecht en die zei ook; JIJ MOET JE HOUDING VERANDEREN! Maar goed, zij vindt dus dat ik moet gaan sporten maar ik ben geen sport type (ik kom er eerlijk voor uit, verzin geen excuses....). Haar motivatie is dat ik dan bepaalde spiergroepen goed kan trainen. Maar ik zelf denk dat ik toch echt wel op een andere manier recht moet kunnen gaan lopen. De manueel therapeut heeft me 1x ingetaped en toen liep ik meteen recht op (zo raar; 4 stukken tape op mijn rug en ik liep recht!)

HEeft iemand van jullie hier ervaring mee en tips voor mij want ik ben aan het googlen, maar kom niet iets tegen waarvan ik denk; dat gaat mij verder helpen!

x miranda

Nee, gelukkig geen ervaring mee. Maar ik denk toch ook wel dat sporten gaat helpen. Al word het misschien niet helemaal beter, het is wel een goede ondersteuning! Maar die tape, kan dat niet altijd dan?

Hoi Miranda,

Hier ook een lange dame, die in haar pubertijd door kleinere vriendinnen en te klein schoolmeubilair, een volledig verkeerde manier va bewegen had.
Ik heb een aantal jaar Mensendieck therapie gehad. Dat zou ik jou ook zeker aanraden. Er wordt dan door middel van oefeningen aan je houding gewerkt.
Ceasar therapie doet dat ook, maar ik zal eerlijk zeggen dat ik niet weet wat het verschil is.

In ieder geval succes!
Karin

Terug
Bovenaan