even iets anders, lekkende borsten

Niet echt een vraag over voeding, maar toch ...
Ik geef borstvoeding, en en dag geleden begon ik ineens te 'lekken'.
Nu heb ik van die zoogcompressen, maar die zie je dwars door je kleding heen, geen gezicht dus.
Heeft iemand misschien een andere oplossing daarvoor?
Ik heb het pas 1x meegemaakt, maar wil graag een volgende keer voorkomen.

Gr Sandra
 
Ik had goede ervaringen met de zoogcompressen van Natusan. Deze randjes waren beter waardoor ze minder goed zichtbaar waren door een strak t-shirtje.

Succes!
 
Hoi Sandra,

Ik heb 9mnd bv gegeven en heb in het begin ook last gehad van lekkende borsten, meestal gaat dit vanzelf over als je kindje een regelmatig schema heeft, dan zijn je borsten daar zo goed op afgesteld dat ze niet overlopen zeg maar.
Ik heb altijd de zoogkompressen van de hema gebruikt die bevielen heel goed, als ik een heel strak truitje droeg zag je soms wel een klein beetje, maar je geeft nu eenmaal bv dus ik denk dat dat erbij hoort.
Maar het stopt vanzelf, ik weet niet hoelang je al voedt maar zodra je eenmaal de bv goed loopt houd dat lekken ook op.

Succes Groetjes Mary jane
 
Herkenbaar probleem!
Een goed alternatief is LilyPadz. Dit zijn zelfklevende silliconen compressen. Met het plaatsen van het compres druk je je tepel in, hierdoor komt er nog nauwlijks melk uit. Als je gaat voeden verwijder je hem, na reiniging - gewoon met water  - breng je hem droog weer aan.
Men zegt dat de compressen maanden meegaan en dat je er mee kan zwemmen...
Ik gebruik ze nu een paar weken en het bevalt erg goed.

De lilypadz zijn verkrijgbaar bij borstvoedingswinkel.nl, ze kosten rond de € 25 + bezorgkosten. Onlangs heb ik ze ook gezien bij de Prenatal (warenhuis); daar waren ze dacht ik net zo duur.

Groetjes,
Linda
 
Ik heb ook maanden lang de lilly pads gebruikt en ze zijn top even een inverstereing maar dat heb je er zo weer uit ik droeg ze dag en nacht en ja je kunt er ook prima mee zwemmen. zelf voor grote borsten ideaal ik heb nl 90 G.

groetjes jolanda
 
Hoi,
Ik heb ooit eens veel negatieve ervaringen met de lily pads gelezen. Zijn jullie echt zo tevreden? Blijft het makkelijk zitten? Is het niet warm en zie je ze echt minder zitten? Gaat het niet broeien onder die dingen??? Ik vind het wel de moeite waard. 25 euro.  Een doos zoogcompressen kost  2,00 en die heb ik heel veel nodig!!!
 
Hoi,

Ik gebruik de lilypadz, en er zitten voor en nadelen aan. Door de warmte wordt het onder de padz wel erg  klef, soms zo erg dat de randen vanzelf los laten.  En met het voeden is het niet erg handig, eraf halen voeden padz schoonmaken laten drogen en weer opplakken. Maar je ziet ze niet onder een strak truitje! dus dat is wel ideaal. Ze zijn trouwens ook bij de etos te koop.

Groetjes Jessica
 
Terug
Bovenaan