even inbreken,omdat ik advies nodig heb van ervaren moeders

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal.

Ik kom van het zomer 2007 forum....maar kom even inbreken,omdat jullie kindertjes al ouder zijn en jullie deze fase dus al hebben gehad.

Mijn dochtertje is zaterdag 5 maand. tijd voor 4 voedingen.
Maar ja....hoe doe ik dat..

Haar schema nu:

8.30: fles 150+5 scheppen

10.00: fruit

12.00: fles 180+6

15.30: fles 180+6

18.30/19.00: fles 180+6

22.00: wakker maken voor fles 180+6.......en dan slaapt ze weer door tot half 9.

Ze kriigt friso extra en nutriton erdoor voor het spugen.

cb raadde me aan om met groente te beginnen en met friso extra stoppen(dus friso normaal geven) en dan 4 flessen van 210+7

kan iemand mij helpen hoe ik het beste nu mijn schema kan maken....k'ben echt de kluts kwijt.

groeten marjolein(mv lianne 13-05)

ik ben niet zo van de schema's en ben het niet vaak eens met het cb.

Dus wellicht vindt je mijn advies waardeloos, maar ik zou lekker doorgaan met wat je doet totdat je merkt dat je kindje met minder toe kan. De meeste kindjes geven heel goed aan of ze honger heben ja /nee. Die van mij gaf het zelf aan door 1 fles steeds iets minder leeg te drinken en die heb ik dan ook na verloop van tijd laten vallen. In plaats van die fles ging ik op   dat tijdstip een betje oefenen met vast voedsel.

En waarom zou je met 5 maanden met vast voedsel moeten beginnen. Het schijnt dan te mogen, mar de standaard adviezen zijn toch om niet eerder dan met 6 maanden met vast voedsel te beginnen? zie ook de borstvoedingssite (puntje kom)  maar eens over het introduceren van vast voedsel (ook voor kunstvoedings-kindjes)

Ik ben het  met Janneke eens. Als je kindje nog 5 flessen drinkt en het gaat goed, gewoon lekker zo laten.  Wij hebben het ook van Suze zelf laten afhangen. Ze kreeg 5 voedingen en toen ze minder goed ging drinken (de 1e fles ging er bijna niet meer in, voor de laatste moesten we haar wakker maken en dronk ze ook niet goed) hebben we de laatste fles laten vervallen. Ze is toen naar 4x 210 ml + 7 schepjes gegaan en daar zit ze nu nog op. Suze is van 23 april. Fruit zijn we al wel mee begonnen en sinds kort een beetje pap met een lepeltje. Groentehap af en toe een beetje. Tot 6 maanden hoeven ze in principe geen bijvoeding, maar wij zijn er dus ook wel eerder mee begonnen.
Wat betreft de adviezen van het cb... ik luister, knik, neem mee wat ik nuttig vind en doe verder dat wat mijn gezonde verstand zegt.
Succes!

groetjes,
Karin

hoihoi
ik ben moeder van rianka, zij is inmiddels al 8 maand (8-2-2007)
ik ben het met de andere twee moeders eens,ga je gevoel achterna en kijk/luister na je kindje.
wat je wel zou kunnen doen is de fles van22u eraf en tegen 17.00 een groentehapje,en dan de (laatste) fles om 19.00/19.30 gaan geven.
ik hoop dat je er wat aan hebt,maar als nog ,volg je gevoel,dat vind ik ook het beste.
veel succes ermee.

groetjes renate , knuffel v. rianka

hoi

ff vergeten.

dan zou ik wel inderdaad de 4 flessen   met 210cc water en 7 schepjes voeding doen.

gr renate

Jeetje, hoe krijg je iemand van slag?!
Ik ga op mijn kleine jongen af, en laat aan hem over wat 'ie drinkt, en hoeveel...
Hij zit nu op 3 flessen en 1 pap (qua melkproducten), en als je kindje het goed doet op 5 voedingen, lekker zo laten, hoor...je merkt idd wel of ze minder drinkt of zelfs helemaal niet en dan kun je altijd nog je schema omgooien. Ik zorg ervoor dat 'ie gemiddels om de twee á drie uren weer wat binnen krijgt.....
Gewoon op je gevoel afgaan en als het niet goed voelt, ook zeker niet doen!

Succes ermee,

Grtz,vonneg

hoi,

Ik zit nog op 7 flesvoedingen en 100gram fruit en 100 gram groente en verder nog niks.

Joshua is al 8 maanden geweest... Cb zei zelfs tegen me dat hij te weinig binnen kreeg. tja... ik zou na je kind luisteren als ik jou was. Ze geven het heel goed aan wat ze willen toch?

veel suc6
grt suuz mv joshua 8-2-07

Terug
Bovenaan