even jullie advies nodig......

Wie o wie weet raad...........

Onze oudste doet 25 mei de
communie. We houden een leuk maar klein feestje bij ons in de tuin. We
gaan gezellig met 'n groep van 18 man barbequen in de namiddag.

Nou
is het zo dat we al 4 jaar geen contact hebben met mijn schoonouders.
afgelopen september is mijn schoonvader overleden, en toen we laatst
bij de notaris zaten samen met mijn schoonmoeder gaf zij aan dat het
voor mijn schoonvader niet meer hoefde, maar dat zij altijd gehoopt had
dat het weer goed kwam.
De daarop volgende maand was onze zoon en
onze dochter jarig, maar hebben we wederom niks gehoord, nog geen
kaartje. Mijn eigen mening was, als je had gewild had je 'n kaartje
kunnen sturen, bellen, langskomen, of noem maar op, maar niks van dit
alles. Nou heb ik zaterdag de uitnodigingen opgehaald, en weet nu niet
wat ik moet. eerlijk is eerlijk, onze zoon weet eigenlijk niet wie ze
is, maar ik wil ook niet dat wij naderhand te horen krijgen, ik was
niet welkom. Het weet wel dat daar de mama van papa woont, maar heeft haar al 4 jaar niet gezien.

Voor alle duidelijkheid, zij zijn bij ons
weggebleven, Bij ons is altijd iedereen welkom, maar vind dit wel heel
moeilijk, omdat het wel de oma van onze kids is.

wat is nu het verstandigtse om te doen, ook ten goede van onze zoon.

Hij vraagt soms als we erlangs lopen, maar meer als de mama van papa weet hij niet.............. (hij weet dus wel wie er woont)

Wie kan ons op weg helpen om dit zo fatsoenlijk mogelijk te laten verlopen, dit zijn van die dagen waar we steeds tegenaan lopen, eigenlijk omdat we zelf niet weten wat we ermee moeten.

Groetjes Wendy

Hoi Wendy,
Ze heeft aangegeven dat zij er anders over denkt als je schoonvader. Maar omdat jullie al zo lang geen contact hebben gehad kan ik me voorstellen dat het (ook voor haar) best een drempel over is om weer contact op te nemen. Misschien is zo'n bbq juist wel een mooi luchtig begin. Er hoeven dan niet meteen zware gesprekken te zijn, maar een kwebbeltje over de dienst en het weer is voldoende.

Je leeft maar 1 keer. En hoeveel moeite is het voor jullie om een enveloppe dicht te plakken en haar adres erop te schrijven. Je weet nooit wat  die simpele handeling  allemaal teweeg kan brengen.

Ik ben vrij vergevingsgezind, dus ik zou het altijd opnieuw proberen. Ze is toch je mans moeder. Ook al gedraagt ze zich niet zo, en misschien is ze niet eens de ideale oma voor je kinderen, maar ik zou het toch een kans geven.

Liefs Nelleke

het lijkt me een moeilijke situatie.
je kunt evt. samen met je man langs gaan en de uitnodiging brengen en kijken of ze het aan durft. neem aan dat er mensen komen die weten hoe het is gegaan tussen jullie en je schoonmoeder.
lijkt me dan best eng om dan er heen te gaan voor je schoonmoeder. of evt. eerst een keer alleen spreken met haar kijken wat daar uit komt.
is moeilijk.

hopelijk komt het toch een (beetje) goed.
groeten petra

Zoiets is inderdaad heel moeilijk zeg. Maar wat al gezegd is. Het is de moeder van je man, het is toch zijn moeder en de oma van je kinderen. Bovendien gaf zij al aan dat het van haar man niet hoefde, maar mss voor haal wel. Dat is toch heel voorzichtig contact vragen....
Ik denk ook dat je schoonmoeder een enorme drempel moet overgaan. Het is toch niet niets, vier jaar geen contact.
Ik zou denk ik toch een kaartje sturen. Dan hebben jullie de eerste stap gezet en moet de rest nu van haar komen.....

Pffff moeilijk hoor.

Veel sterkte met je beslissing!

Groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan