Mijn zoontje heb ik op de PSZ gedaan toen hij 2 jaar was. Aangezien iedereen al vroeg, toen hij 1,5 was, wanneer hij naar de PSZ ging, dacht ik dat het normaal was om er op die leeftijd mee te beginnen. Als ik het over mocht doen, zou ik wachten...
Hij had er best veel moeite mee. Hij hangt/hecht ook best aan mij, maar eenkennig is hij zeker niet en laat zich rustig troosten door anderen. Na 3 maanden verhuisde zijn PSZ ook, dus weer een nieuwe omgeving en ipv 3 uur, ging de 'les' naar 4 uur. Mijn zoontje is ook heel gevoelig, dus dat heeft z'n weerslag. Hij slaapt ook nog heel veel tussen de middag, omdat hij dat nodig heeft.
Ook is hij steeds verkouden sinds hij op de PSZ zit. We gebruiken nu "Echinaforce" en dat werkt vooralsnog wel aardig.
Maar goed: afgelopen dinsdag kreeg ik te horen van de leidsters dat ze hem niet (voldoende) vonden groeien in zijn houding/doen en laten. Hij heeft nog steeds z'n dreinperiodes en vraagt op een negatieve manier de aandacht. Ze willen het nog even aankijken... Een eventuele consequentie wilden ze niet noemen.
Nu is als mogelijkheid geoppert dat hij een extra ochtend ernaartoe zou kunnen/moeten. Om hem meer eraan te laten wennen zeg maar (denk ik).
Nu vond ik 2 ochtendjes al héél wat voor mijn kleine jongen. En mijn gevoel zegt me dat 2 ochtendjes voor een kind van 2,5 al héél wat is. Hij kan z'n hele jeugd nog naar school... Maar ja... als het beter is voor HEM dat hij een extra ochtend daarnaartoe gaat... Wat denken jullie?
De afgelopen 3x heeft hij niet gehuild, daarin heeft hij z'n weg kennelijk gevonden. Dat vind ik al een hele vooruitgang!!! Het had even tijd nodig met al die veranderingen en ziektes.
Ik hoor graag jullie reacties!!! Alvast bedankt.
Hij had er best veel moeite mee. Hij hangt/hecht ook best aan mij, maar eenkennig is hij zeker niet en laat zich rustig troosten door anderen. Na 3 maanden verhuisde zijn PSZ ook, dus weer een nieuwe omgeving en ipv 3 uur, ging de 'les' naar 4 uur. Mijn zoontje is ook heel gevoelig, dus dat heeft z'n weerslag. Hij slaapt ook nog heel veel tussen de middag, omdat hij dat nodig heeft.
Ook is hij steeds verkouden sinds hij op de PSZ zit. We gebruiken nu "Echinaforce" en dat werkt vooralsnog wel aardig.
Maar goed: afgelopen dinsdag kreeg ik te horen van de leidsters dat ze hem niet (voldoende) vonden groeien in zijn houding/doen en laten. Hij heeft nog steeds z'n dreinperiodes en vraagt op een negatieve manier de aandacht. Ze willen het nog even aankijken... Een eventuele consequentie wilden ze niet noemen.
Nu is als mogelijkheid geoppert dat hij een extra ochtend ernaartoe zou kunnen/moeten. Om hem meer eraan te laten wennen zeg maar (denk ik).
Nu vond ik 2 ochtendjes al héél wat voor mijn kleine jongen. En mijn gevoel zegt me dat 2 ochtendjes voor een kind van 2,5 al héél wat is. Hij kan z'n hele jeugd nog naar school... Maar ja... als het beter is voor HEM dat hij een extra ochtend daarnaartoe gaat... Wat denken jullie?
De afgelopen 3x heeft hij niet gehuild, daarin heeft hij z'n weg kennelijk gevonden. Dat vind ik al een hele vooruitgang!!! Het had even tijd nodig met al die veranderingen en ziektes.
Ik hoor graag jullie reacties!!! Alvast bedankt.