even jullie mening ?

Ik ben sinds kort gestopt om volledige bv te geven want het werd mij te veel.
Onze dochter is 4 mnd ( 68 cm en 6300 gr)  en krijgt nu dit per dag :

4:00         geef ik zelf bv
8:00         geef ik zelf bv
11:00        180 cc + 6 schepjes
15:00        180 cc afgekolfde bv
18:30        180 cc " '"
22:00        180 cc + 6 schepjes

Wil even weten of ik zo goed bezig ben !

hoi mieke,

volgens mij kunnen baby's van 4 maanden al zonder nachtvoeding, en kunnen ze 5 voedingen op een dag krijgen. Misschien is het voor jezelf ook wel lekkerder om die nachtvoeding kwijt te zijn?
Je kunt  die van 22.00 borstvoeding geven. en dan laat je die van 4.00 uur vallen. Even een paar nachten de speen geven, en, bij mij iig, waren ze dan van die nachtvoeding af. Wel kan je baby dan smorgens eerder komen, maar dan heb je zelf ook wat meer nachtrust.
Misschien heb je  hier wat aan.

succes!!

Hoi,

Vanaf 4 maanden mag je ook wat nutrix aan de laatste fles toevoegen, als je dat doet heeft ze de nachtvoeding waarschijnlijk niet meer nodig, ik heb ook op een gegeven moment de speen er s nachts in gedaan en dan sliep mijn dochter ook door, zo ben je het snelste van de nachtvoeding af waarschijnlijk.

Succes!
Groetjes Carin.

Hoi hoi,

Ik zou even met het consultatiebureau overleggen wat je het beste kan doen.
Mijn zoontje is nu 14 weken en krijgt nog maar 4 flesvoedingen.  Daar heeft hij genoeg aan.
Op het pak van Nutrilon staat dat kindjes vanaf 6 kg overkunnen naar 4 voedingen. Sven zit daar dus op. Hij gaf het zelf aan hoor door steeds meer te laten staan.
Sven komt nu om 6:30, rond 12:00, rond 17:00 en dan rond 23:30.
Ieder kindje is natuurlijk anders maar zoals jij het nu omschrijft vind ik het wel veel hoor. Overleg dus even met het cb. Zij kunnen je het beste een leidraad geven denk ik.

Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan