Even jullie mening!

Hallo,

Mijn man ik zijn in verwachting van ons derde meisje.

Nu hebben we twee namen boven aan de lijst staan.

Rosalin en Vienna.

Nu heten onze andere dochters Fabienne en Seline.

Mijn man vind Vienna het mooiste,maar Rosalin(mijn eerste keus) sluit beter aan bij de andere twee.

Ik heb niet zoveel zin om continue te horen dat we een naam hebben gekozen die qua klank zo dicht op een van de andere namen zit.

Wat vinden jullie?Moet ik niet teveel kijken naar de andere twee namen of is het wel degelijk storend?

Zijn er misschien moeders onder jullie die dezelfde keus gemaakt hebben en wat vond jullie omgeving ervan?

Alvast bedankt!

Groetjes Bien
 
Namen kiezen is heel persoonlijk dat gaat de omgeving helemaal niets aan. Wat de één mooi vindt, vindt de ander lelijk. Men heeft toch altijd wel wat. Ik denk dat je vooral opmerkingen gaat krijgen over het feit of je niet teleurgesteld bent dat het geen jongetje is geworden (want daarvoor kreeg je toch een derde?) ;-).

Ik ben met je eens dat Rosalin het beste bij jouw andere twee dochters past maar Vienna kan ook. Hoe vaak noem je ze in één adem?
 
Ik ben het met mijn voorgangster eens. Een naam is persoonlijk. Wat de een mooi vind, vind de ander spuuglelijk. Jij moet er een goed gevoel van hebben en ik denk ook dat je meer opmerkingen zou krijgen, ivm de teleurstelling van nog een meid. Ik hoorde niet anders toen mijn tweede ook een jongen werd.. De namen van mijn jongens lijken op elkaar( eindige allebei op een a) en daar heb ik nog nooit iets over gehoord! Succes met je keuze. Oh ja, ik had wel rosalin gekozen. Puur omdat ik dat een mooiere naam vind
 
Ik sluit me ook aan bij de rest, ik vind Rosalin ook erg mooi (als het afgekort wordt is het altijd nog Roos)

Maar ik vind die ook het mooist van de 2 (en als we een dochter zouden krijgen staat bij ons Rosalina op de lijst en dan Rosa als roepnaam)

 
Hoi,
In combinatie met de andere namen vind ik het allebei kunnen hoor!
Persoonlijk vind ik Rosalin mooier, maar goed dat is zo persoonlijk!
Denk dat je echt samen een keus moet maken en niet moet kijken wat andere misschien van de namen of de combi kunnen vinden!
Succes ermee
 
zou idd niet luisteren naar andere maar lekker kiezen wat jullie willen. moet bij vienna helaas denken aan de bachelor die de heks vaneen vienna heeftgekozen, hahah. rosalin vind ik mooier
 
Namen kiezen is erg lastig - maar echt een keuze die je samen moet maken en niet laten afhangen van anderen, vreemden online. Het is een kwestie van smaak.

Wat ik ook wel eens gehoord heb is dat ouders wachten met kiezen uit 2 namen totdat het kind er is. Zodat ze kunnen zien welke naam het beste bij het kind past.
Leuk idee misschien, aan de andere kant wil je als je kleintje er net is niet gaan bakkeleien met je man over de naam toch ?
Veel sterkte met kiezen
 
Ik zou me vooral ook niet druk maken over wat een ander vind! Als je meisje eenmaal zo heet is niemand meer die er een probleem van maakt. Ik vind Rosalin ook mooier, maar dat is persoonlijk natuurlijk! Vienna is wel een hele speciale naam die ook goed in het rijtje past wat mij betreft.
 
Terug
Bovenaan