even jullie raad... 'probleem' met mijn moeder

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Nou, ik ga echt proberen zo vlug mogelijk weer te gaan reageren hier maar ik heb het zo druk..... En Tyche is echt vervelend dus kan eigenlijk alleen echt iets doen als ze slaapt.
Ook kregen we gisteren onverwachts een feest... dus druk druk druk.

Toch heb ik even raad nodig. Mijn moeder vroeg 3 weken terug of ze Tyche een keer door de week mocht 'hebben'. Dat wij Tyche 's ochtends brengen en dan mag ze een nachtje bij oma slapen en die brengt haar dan de dag erop 's avonds terug. Ik heb half om half met dit plan ingestemd maar nog geen dag afgesproken.
Belt mijn moeder me in Frankrijk op. Of ik haar dan dinsdag breng. (ik vond dit nogal stom dat ze zomaar een dag beslist zonder mij daar in te kennen en het was nog niet eens voor deze week afgesproken). Nou wij waren pas zondag avond terug van vakantie en Tyche is helemaal uit haar doen dus ik bel gisteren op dat dinsdag niet gaat lukken. O, zegt mijn moeder, dan doe aan het einde van de week...

Nou ik zie dit van de ene kant helemaal niet zitten om Tyche nu weer weg te doen. Ze hangt zo aan mij en is jengelig en snapt het denk ik allemaal even niet meer dus ik dacht haar deze week hier te houden. Maar ik wil mijn moeder ook niet beledigen. En nu lijkt het of ze alleen goed genoeg is voor oppas als wij weg willen. Maar ik kan Tyche nu even niet missen en ik denk Tyche mij ook niet.
Maar misschien valt dit ook wel mee en is het lekker om even met zn twee-en te zijn.. manlief en ik. Dit hebben we op vakantie niet echt gekunt omdat schoonmoeder mee ging.
Het volgende probleem. Ik durf niet naar mijn moeder te rijden om Tyche te brengen. Ik heb angst na een auto-ongeluk dat ik heb gehad. Kleine stukjes durf ik wel maar niet dat hele eind. (Is maar 3 kwartier maar toch)
Dus zou mijn man mee moeten en hij heeft het druk....
Nou hier zit ik dus al sinds de vakantie mee in mijn maag en ik zit er best mee en weet niet wat ik nu moet doen.

Ik heb er gewoon koppijn van dus dacht dat het van me afschrijven hier wel kon helpen en misschien hebben jullie goeie raad! Want wie zei dat die hormonen na 9 maanden weer op orde waren?????..... of zouden ze er weer zijn.............. jeuj! Nee hoor grapje ben niet weer zwanger.
Alvast bedankt.

Liefs van Kirsten en Tyche

Hoi Kirsten,

Ik, persoonlijk, zou het aanbod van je moeder aannemen, even tot je zelf komen, je zegt dat Tyche uit haar doen is, maar dat kan ook gewoon een sprongetje zijn. Tess is ook erg eenkennig op dit moment en wij zijn niet op vakantie geweest, maar als ze bij mij is, is het jengelen en zeuren en niets willen. Is ze bij oma dan is ze een droomkind. Echt zo raar!

Tja je auto probleem, daar kan ik weinig aan veranderen, misschien kan je haar 's avonds brengen ipv 's morgens, samen met je man. Als ik geen cursus zou gegeven zou ik zelfs zeggen, ik kom je halen en breng jullie naar oma en dan jouw weer naar huis. Maar dat zit er niet in.

Is het een idee dat jullie haar misschien op zaterdag brengen, samen en dat ze zondag weer thuis komt???

Als je het echt niet ziet zitten moet je het vooral niet doen. Je meoder begrijpt je wel, als je het eerlijk en rustig verteld, oke ze zal teleurgesteld zijn, waarschijnlijk verheugd zij zich er heel erg op en wil ze jouw een beetje steunen door Tyche een nachtje te nemen. Ik kan niet in je moeders of in jouw hoofd kijken en ik weet maar al te geod hoe moeilijk het is om iemand teleur te stellen.

Gos het is een beetje warrig, ik zou zeggen, doen wat je zelf wilt, pas een mouw aan het plan en zie of je het zo kan maken dat iedereen blij is. Lukt het niet praat met je moeder en kijk of je een andere dag kan plannen.

Succes en ik hoor graag wat het is geworden.

Nanda

Hm... da's een lastige. Aan de ene kant denk ik dat het voor jou en je man ook wel eens heel lekker kan zijn als je moeder oppast, want het is inderdaad vaak zo dat kindjes bij oma engetjes zijn.

Aan de andere kant, als je net terugkomt van vakantie moeten ze vaak weer helemaal aan hun oude ritme wennen en straks zal ze dus 2 keer moeten wennen. De dagen dat ze net terug is van vakantie, EN de dagen dat ze terug is van oma.

Over het niet lullig willen doen t.o. je moeder... ik vind dat je gewoon moet zeggen wat je voelt! Straks zit je meisje bij oma en kan jjij niet van je vrije tijd genieten omdat je er niet lekker bij voelt! Ze zal je heus wel begrijpen toch? Of stel het anders misschien een week uit?

Succes!!

Hey Kirsten

Vanaf mijn kant maar 1 advies: doe waar jij je goed bij voelt in dit geval! Je moeder begrijpt het heus wel als je het uitlegt dat je het nu niet prettig vindt om Tyche weg te brengen. Als jullie over een paar dagen weer in je ritme zitten, maak je een nieuwe afspraak op een dag dat iemand je kan brengen. Rust voor iedereen, iedereen blij, je moeder heeft iets om naar uit te kijken en jij geniet lekker van de tijd met je man.

Succes ermee
Susan mv Gijs en Sophie

Hoi Kirsten,

Ik zou gewoon heel eerlijk zijn tegen je moeder en de situatie uitleggen, dan zal ze het heus wel begrijpen.

Meer tips kan ik je helaas niet geven!

Sterkte meid!

Groetjes,Marieke

Ik zou doen waar jij je goed bij voelt.
En volgens mij hou je haar nu liever bij je.
Als dat het geval is,zou ik gewoon eerlijk zeggen waarom je het liever even uitstelt,en je kan daaraan natuurlijk toevoegen dat het voor oma ook leuker is als Tyche gewoon lekker in haar velletje zit.
Succes!
Groetjes Tanja

Terug
Bovenaan