<p>Goedemorgen,</p><p>ik zit er helemaal doorheen en wil even van me afschrijven en misschien zijn er nog andere zwangeren die tips hebben. Ik ben morgen pas 16 weken zwanger, maar ik heb de afgelopen 11 weken als erg naar ervaren. Sinds week 5 heb ik (zoals velen) last van misselijkheid en overgeven. Ik moet elke 2 uur iets eten om me niet misselijk te voelen. Ook ‘s nachts. Hierdoor slaap ik al wekenlang niet normaal en ben ik bijna elk uur wakker door de misselijkheid. Ik eet dan eierkoeken omdat dit wel wat vult en meestal binnen blijft. Medicatie heb ik geprobeerd maar dit hielp weinig. Sinds een paar weken eet ik voor het slapen gaan Brinta. Dit hielp tot vorige week. Ik kon dan 5 uur aaneengesloten slapen maar sinds vorige week is het weer mis. Sinds week 9 ben ik ziek gemeld op mijn werk omdat zo slecht slaap en door de vermoeidheid nog misselijker ben. Na een dag werken was het de hele nacht feest. Het thuis zitten vind ik erg vervelend. Ik heb me een tijd schuldig gevoeld tegenover mijn werkgever en collega’s. Ze zijn erg begripvol dus heb dit inmiddels wat los kunnen laten. Maar dan nog... de dagen kruipen voorbij... als ik me goed voel probeer ik halve dagen vanuit thuis te werken maar zelfs dit lukt de laatste week niet meer . Door het overgeven en maagzuur moet ik namelijk ook veel hoesten. Ik heb Rennies geprobeerd maar dat maakt alleen verschil als ik echt last heb van zuur branden. Sinds vorige week heb ik door al het hoesten en overgeven mijn ribben gekneusd. Dat is enorm pijnlijk. Ik kan op een enkele manier meer liggen zonder pijn te hebben. Overgeven en hoesten is helemaal niet te doen maar onoverkomelijk. Tegen de pijn mag ik alleen paracetamol. Volgens de huisarts is het nu afwachten tot de misselijkheid minder wordt en mijn ribben tot rust kunnen komen. Ik hoop dat de misselijkheid en klachten nog gaan afnemen want de laatste nachten slaap ik bijna helemaal niet meer.</p><p>zijn er meer zwangeren die gekneusde ribben hebben gehad en tips hebben tegen de pijn?</p><p>Wat zijn jullie tips om het hongergevoel in de nachten te stillen? Wat vult bij jullie echt voor langere tijd? </p><p>Wat heeft jullie geholpen om deze tijd van je beroerd en ellendig voelen door te komen?</p><p>Ik zou zo graag weer wat langer aaneengesloten kunnen slapen. Ik hoop niet dat mijn verhaal erg negatief overkomt want ik ben ook heel dankbaar en blij met de zwangerschap, maar ik zit er even doorheen.. </p>