Even klagen en tips gevraagd

<p>Goedemorgen,</p><p>ik zit er helemaal doorheen en wil even van me afschrijven en misschien zijn er nog andere zwangeren die tips hebben. Ik ben morgen pas 16 weken zwanger, maar ik heb de afgelopen 11 weken als erg naar ervaren. Sinds week 5 heb ik (zoals velen) last van misselijkheid en overgeven. Ik moet elke 2 uur iets eten om me niet misselijk te voelen. Ook ‘s nachts. Hierdoor slaap ik al wekenlang niet normaal en ben ik bijna elk uur wakker door de misselijkheid. Ik eet dan eierkoeken omdat dit wel wat vult en meestal binnen blijft.  Medicatie heb ik geprobeerd maar dit hielp weinig. Sinds een paar weken eet ik voor het slapen gaan Brinta. Dit hielp tot vorige week. Ik kon dan 5 uur aaneengesloten slapen maar sinds vorige week is het weer mis. Sinds week 9 ben ik ziek gemeld op mijn werk omdat zo slecht slaap en door de vermoeidheid nog misselijker ben. Na een dag werken was het de hele nacht feest. Het thuis zitten vind ik erg vervelend. Ik heb me een tijd schuldig gevoeld tegenover  mijn werkgever en collega’s. Ze zijn erg begripvol dus heb dit inmiddels wat los kunnen laten. Maar dan nog... de dagen kruipen voorbij... als ik me goed voel probeer ik halve dagen vanuit thuis te werken maar zelfs dit lukt de laatste week niet meer . Door het overgeven en maagzuur moet ik namelijk ook veel hoesten. Ik heb Rennies geprobeerd maar dat maakt alleen verschil als ik echt last heb van zuur branden. Sinds vorige week heb ik door al het hoesten en overgeven mijn ribben gekneusd. Dat is enorm pijnlijk. Ik kan op een enkele manier meer liggen zonder pijn te hebben. Overgeven en hoesten is helemaal niet te doen maar onoverkomelijk. Tegen de pijn mag ik alleen paracetamol.  Volgens de huisarts is het nu afwachten tot de misselijkheid minder wordt en mijn ribben tot rust kunnen komen. Ik hoop dat de misselijkheid en klachten nog gaan afnemen want de laatste nachten slaap ik bijna helemaal niet meer.</p><p>zijn er meer zwangeren die gekneusde ribben hebben gehad en tips hebben tegen de pijn?</p><p>Wat zijn jullie tips om het hongergevoel in de nachten te stillen? Wat vult bij jullie echt voor langere tijd? </p><p>Wat heeft jullie geholpen om deze tijd van je beroerd en ellendig voelen door te komen?</p><p>Ik zou zo graag weer wat langer aaneengesloten kunnen slapen. Ik hoop niet dat mijn verhaal erg negatief overkomt want ik ben ook heel dankbaar en blij met de zwangerschap, maar ik zit er even doorheen.. </p>

Hoi . 
Ik begrijp je volkomen!
ik ben nu 40 weken zwanger dus bijna aan het eind gelukkig. ! Maar heb het ook super zwaar gehad na nu bijna 9  maanden lang ziek geweest ook overgeven tot griep veel pijn enz! Ben ik er ook klaar mee. Bij de meeste zwangeren zou je merken dat je straks minder misselijk bent teminste dat hoop ik voor je! Ik heb omaprozol momenteel de laaste weeken en dat hielp een beetje dat is voor de misselijkheid en maagzuur. Vooral vocht is belangrijk voor je . Ook al drink je maar 1 slokje water. En kan je 1 cracker binnenhouden dat is altijd wat. Het is niet erg dat je eerst afvalt dat had ik ook, ben nu al 12 kilo aangekomen. Onthoud goed dat je je er door heen gaat slaan! Je bent sterker dan je denkt! 

Jeetje wat rot voor je vooral dat slechte slapen. Ik was ook erg misselijk maar hoefde gelukkig niet over te geven. Ik ar voor het slapen gaan een halve/hele banaan en wanneer ik wakker werd meteen weer een en dat hielp bij mij goed. Bekertje vifit, kwark en kamille thee hielpen bij mij tegen maagzuur.. beter at ik overdag veel rijstwafels met pindakaas.
sterkte en hoop dat je je snel beter gaat voelen 

Ik weet goed hoe je je voelt .ik ben nu 12 weken zwanger en vanaf week 6 erg misselijk met overgeven. Dit is mijn derde week thuis van werk inclusief een week ziekenhuis. Ik voel me super nutteloos. Zolang ik rust hou gaat het allemaal wel, maar doe ik ook maar iets te veel dan ben ik de hele middag van slag. Ook slaap ik slecht. Ik ga heel vroeg slapen, dan maak ik wel een paar uur. Maar ben vroeg wakker helaas. Ik ben nu vier kilo afgevallen. Probeer op mijn goede momenten goed te eten. Dit is vooral met de lunch. In de nacht heb ik sultana naast mn bed, dit gaat goed. 
Ik heb zofran als medicatie in zetpil vorm, dit helpt mij beter dan de tabletten. 
Hopelijk is het snel over want dit is echt niet leuk

Ik ben tot zeker 20 weken misselijk geweest en liep de hele dag over te geven. Ik heb hierdoor mijn opleiding niet gehaald en ben van mijn stage getrapt.
Helaas was er bij mij niet een specifiek iets wat hielp of wat ik binnen kon houden. Het is een tijdje rijstwafels geweest, dan weer cola, dan weer havermoutpap. 
De misselijkheid werd steeds minder naar mate ik verder kwam in de zwangerschap. Op het laatst had ik Twix op mijn nachtkastje liggen en die at ik dan zodra ik wakker werd. Dan kon ik na een half uur zorgeloos opstaan zonder over te geven.
Wat ik bij jou lees is wel erg hoor... vier kilo afgevallen ook. Echt om hulp vragen bij verloskundige en huisarts, en als je dat niet krijgt gewoon blijven zeuren. Je bent wel een mensje aan het maken.
Probeer zoveel mogelijk op je linkerzijde te liggen, en in ieder geval niet op je rechterzijde. Schijnt dat je dan je maag wat meer ruimte geeft.

Terug
Bovenaan