Even klagen mag best...

Hoi meiden,

Ik zit er echt even doorheen. Mijn buik is zo groot, dat het nu echt wel heftig begint te worden. Ik ben het zat, wil weer lekker kunnen slapen, normaal kunnen lopen...
Ik heb een bekkenprobleem door een reumatische aandoening en ik mag pas na de bevalling weer medicijnen gaan slikken. Op dit moment heb ik erg veel last.
Ik kan wel huilen bij de gedachten dat het nog maximaal 7 weken kan duren voordat onze 2de geboren wordt.

Vandaag hebben we weer een groeiecho gehad en de kleine man word nu geschat op zo'n 3300 gram... En ik ben nu 35 weken zwanger...
De eerste is na een zwangerschap van 38 weken en 1 dag geboren. Uiteindelijk met een keizersnede. We hebben nu al een aantal keer met de gynaecoloog gesproken over een geplande keizersnede, maar in het ziekenhuis bij ons in de stad willen ze er niet aan. En aangezien de groei van ons 2de mannetje "maar" 1 week en 4 dagen voor loopt, vinden ze het nog niet voldoende om een keizersnede in te plannen.  Nu is  de moed verder dan in mijn schoenen gezonken... Het ergste is: Ze willen mij ook niet eerder inleiden. Het kan dus zelfs zo zijn dat ik, mocht de baby het te lekker vinden in mijn buik, door loop tot 42 weken. En ik zit er nu al helemaal doorheen...

Ik wil geen boze reacties oproepen, want ik weet dat ik eigenlijk niet zou mogen klagen, want ik kan tenminste zwanger worden, maar op dit moment vind ik het flink zwaar en kan ik niet meer! Na 5 meter te hebben gelopen, heb ik het gevoel alsof ik de Mount Everest heb beklommen, ik vermijd zo veel mogelijk trappen (ook in huis loop ik hem liever niet, maar ja, hoe kom ik anders boven), zie op tegen het boodschappen doen, wat ik dus eigenlijk ook helemaal over laat aan manlief, mijn moeder helpt me in het huishouden, want ik kan het allemaal niet meer.

Zijn er meer meiden die even willen klagen? Af en toe heb ik het idee dat je nooit mag zeggen dat het even niet meer lukt of dat je het niet meer ziet zitten, want zwanger zijn is leuk... Van mij mag hij komen, want ben het echt zat!

Liefs Mylène
35 weken zwanger

Hoi,

Nou van mij mag jij wel even lekker klagen hoor. Zeker als ik lees dat je last heb van Reuma en je bekken. Klaag maar raak hoor.

Denk dat iedereen het wel een beetje zat is op het laatst. Ik ook hoor, slaap slecht, alles is opgezet (hoofd,vingers en voeten) en kan niet zoveel meer als ik zou willen.

Raar dat je in het ziekenhuis geen gehoor krijgt aan je vraag op inleiding/keizersnede. Zeker als je kindje al zo groot is nu. Zal ook vast wel een rede voor zijn maar om je nou tot het uiterste te laten lopen lijkt me erg zwaar.

Ik hoop dat je een beetje kan rusten en als je wil klagen kom je maar hoor.

Liefs Diana

Hi Mylene,

Tuurlijk mag je ff klagen. Ik kan me het goed voorstellen... Wees wel assertief hoor en pas goed op jezelf. Ik had hetzelfde dat ze zeiden dat je niks te zeggen hebt over wanneer ze gaan inleiden. Nou heb ik een vriendin die gynaecoloog is en die vertelde me dat ze tegenwoordig weldegelijk moeten luisteren als je in week 41 ingeleid wil worden. Dus laat je niet zomaar met een kluitje in het riet sturen hoor!

Voor nu wens ik je veel sterkte!

Groetjes,
Nathalie

Hoi Mylene,

Klagen mag best hoor!
Ik begreep van mij gyn. dat ze niet kunnen inleiden, als je al eerder een keizersnede,
hebt gehad. Dit heeft te maken met het feit dat je kans hebt dat je litteken scheurd en dan zijn de gevolgen niet te overzien.
Dus als je al eerder een keizersnee hebt gehad is de enige mogelijkheid, natuurlijk bevallen of weer een keizersnee natuurlijk.

Gr,
Sonja

Hoi Mylene,
Het lukte me gisteravond niet om op je berichtje te reageren, maar ik had idd hetzelfde willen schrijven als wat Sonja geschreven heeft. Dat inleiden te veel risico met zich mee brengt als je al eens een keizersnede hebt gehad. Ik vond het toevallig terug in het zwangerschapsdagboek van mijn 2e (bij de 1e ook een keizersnede gehad).
Ik hoop voor je dat je kleintje niet te hard meer groeit en dat het niet te lang blijft zitten!
Ik wens je veel sterkte.
En eh.... Klagen mag natuurlijk best! Het lucht ws ook op om even lekker te spuien en we hebben allemaal wel eens momenten dat we het niet meer zien zitten!
Nogmaals veel sterkte!!
Groetjes, J

hee mylene..

meid van mij mag je lekker klagen, dat hoort er ook bij en dat is soms wel eens even lekker of niet dan.
we moeten ook niet vergeten dat het niet niks is en dat er best veel bij komt kijken.
het is soms wel eens moeilijk vind ik om dat aan de buiten wereld uit te leggen, want die begrijpen het vaak niet omdat ze zelf niet zwanger zijn, of niet weten hoe het voelt.

ik hoop voor je dat het allemaal iets beter voor je word en ik zou gewoon je gyn blijven vragen hoor!!
jij weet hoe je je voelt en zei niet!!
en je moet je ook niet alleen maar zorgen hoeven maken deze laatste weken das ook niet goed.
zet hem op meid en laat het huis idd maar voor wat het is en goed rusten.

liefs annelies

Heeeeee!!!!

Tuurlijk mag je klagen!!!! Het is niet nix hoor de laatste weken. Ik zag net je foto en dacht, wow, flinke buik, ze zal t wel zwaar hebben. En toen las ik deze topic!
Ik voel me bijna schuldig dat ik 'op afspraak' m'n ks krijg
M'n oudste was met 40wk 3500gr. Nog ff en je zit al aan dat gewicht!
Heeel veel sterkte en typ t lekker van je af hoor! Ik weet zeker dat iedereen meeleeft!
groetjes,Priscilla

Hoi Mylene,

Hopelijk heeft het hart luchten je wat opgelucht.
Ik zou soms zelf ook wel willen klagen, maar ja. Gezien mijn vorige zwangerschap met ziekenhuisopnames en vroegtijdige weeen gaat het nu boven verwachting goed. Wel zit ik al 4 maanden thuis en daar heb ik het nu wel mee gehad. Ik mag weinig tot niks doen, bijna overal krijg ik last van harde buiken en zo van. Dus slaat de verveling inmiddels wel toe. Ik hoop dat deze kleine niet te lang op zich laat wachten, langer dan 40 weken kan ik denk ik niet handelen.
Sterkte ermee
Nienke

Terug
Bovenaan