Even klagen!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik moet echt even m'n verhaal kwijt. Een vriendin van mij is door een foutje zwanger geworden. Ongewenst dus. Ze had het vier dagen voor de eisprong gedaan na een uit de hand gelopen feestje. Ik vind het zo oneerlijk. Zelf was ik na een jaar proberen en één miskraam zwanger en heb nu een mooie zoon van 7 maanden, maar een andere vriendin is gelijk met mij begonnen met zwanger worden heeft na ruim 2 jaar nog niets. Zij gaan nu de medische molen in.
Vanmiddag ga ik met haar (de zwangere)mee naar de kliniek voor een abortus. Ik vind het zo dubbel. Ik probeer haar te steunen, maar ik weet hoe iedereen hier (ik schreef hier toen ik zwanger wou worden ook altijd) het zo graag wil. En dan heeft zij dit. Nou ja, ik vind het gewoon niet eerlijk!

Sorry als dit een erg ongepast berichtje is, maar ik moest het echt even kwijt.
Groetjes,
Daantje

Hallo Daantje,

Ik weet precies wat je bedoelt. Zelf ben ik nu een half jaartje bezig om zwanger te raken. Mijn ex vriend heeft al twee kinderen bij zijn ex en zij was bij bijde kinderen meteen de eerste keer zwanger. Nu heeft ze een nieuwe vriend en is ze per ongeluk zwanger geworden. Ok zij heeft het weg laten halen. I was zo ontzettend kwaad. Juist omdat er mensen zijn die dol maar dan ook dolgraag zwanger willen worden en er alles voor over hebben om zwanger te worden. Maar dan zijn er van die mensen die in een poep en een scheet zwanger raken en het maar "even" weg laten halen, omdat het niet gewenst is. Ik kan hier erg kwaad om worden. Ik snap dan ook je dubbele gevoelens. Vind het knpa dat je een steun voor haar kan zijn. Ze had beter uit moeten kijken vind ik.
Succes ermee.

Groetjes Yvette

Hoi Daantje,
Ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal.Dat komt doordat een vriendin van mij ook zwanger is geworden door haar ex vriend en het toen weg heeft laten halen!!(in de 3e maand!!)Ik heb hier gemengde gevoelens over..aan de ene kant denk ik `ik respecteer jouw keus, want het is jouw leven en als het voor jou niet goed voelt dan begrijp ik dat`MAAR aan de andere kant denk ik `hallo je was er zelf bij, onveilig gedaan het is je ex die je al heel lang kent en je bent al 30!!`En nu zeker nu ik ook graag een kindje wil heb ik het moeilijker dan eerst!Zeker ook, omdat ik er niet met haar over kan praten, want dat wil/kan ze niet en daardoor blijf ik met veel vragen zitten en een `geheim` die ik liever niet wilde weten!!Succes met alles en ik hoop dat jullie vriendschap wél bestand is tegen dit alles!!Groetjes BB (ik vind het trouwens heel moedig dat je wél met haar mee gaat!!)

Ik snap je verdriet, en ik snap je frustratie, maar één heeft niets met het andere te maken. Kortom het feit dat iemand zomaar zwanger wordt en een abortus laat doen staat los van of jij wel of niet zwanger wordt.

Probeer dat echt los te koppelen en niet te oordelen over die ander. Wellicht is dit voor die persoon een moeilijke, maar wel juiste beslissing waarover jij niet kan en mag oordelen.

Sterkte met je emoties.

Miep
(PS: jouw kindje zal straks weten dat het zeer gewenst is, en dat is altijd beter dan dat een kind beseft dat hij/zij een foutje was)

Terug
Bovenaan