Even klagen...

Hoi allemaal!

Ik heb me net aangemeld om toch ergens mijn gevoelens kwijt te kunnen. Mijn vriendinnen snappen mij helaas niet altijd even goed.

Ik ben nu 21 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik had altijd het idee dat zwanger zijn helemaal geweldig zou zijn! Lekker met mijn buik pronken, shoppen voor de baby, lekker verwend worden door mn vriend etc.
Alleen... Waar is dat geweldige gevoel nou??
Ik heb eigenlijk helemaal geen slechte zwangerschap. Alleen de 1e 4 mnd last gehad van misselijkheid, moe maar niet uitgeput, maagzuur en voor de rest helemaal niks te klagen...
Mijn vriend vind het heel leuk om steeds 'grappige' opmerkingen te maken over dat ik nu toch wel heel dik en langzaam begin te worden en dat ik niet opeens chronisch ziek ben dus best het huishouden in mijn eentje kan blijven doen (naast een fulltime baan). In het begin lachte ik het een beetje weg maar ik begin me er steeds ellendiger onder te voelen. Ik weet dat ik veel dikker ben dan eerst maar om dat nou elke keer aan te moeten horen is niet echt heel leuk. En ja, tuurlijk ben ik niet ziek maar ik kan gewoon niet meer alles alleen... Een beetje hulp zo af en toe lijkt me niet verkeerd. Mijn vriendinnen (1 zwanger, maar geen baan - rest niet zwanger / geen kinderen) vinden dat ik het een beetje overdrijf. Zo zijn mannen nu eenmaal en tja... heb ik er ook zelf niet een beetje voor gekozen?? Al met al, ik zit er gewoon een beetje doorheen en vind zwanger zijn gewoon niet leuk meer...

Ik kan niet wachten totdat onze kleine er is!! Daar doe ik het immers allemaal voor :D!!

Bedankt voor het lezen / luisteren. Dit geeft al een beetje opluchting.
 
Hoi hoi,

Heel herkenbaar hoor, dit verhaal! Volgens mij hebben heel veel mannen last van een soort ontkenningsgedrag, als ze maar niet hoeven te helpen in het huishouden!
Wat wel eens zou kunnen helpen, is je vriend meenemen naar de vk, en dan daar aangeven, dat je het behoorlijk zwaar vind worden allemaal. Hele grote kans dat zei dan zegt dat je een stapje terug moet doen vergeleken met je leven voor je zwanger was. Mannen nemen namelijk veel sneller iets aan van een deskundige, dan van hun eigen vriendin! hahaha. Misschien niet helemaal eerlijk tegenover je vriend, maar wel effectief. Als hij er voor open staat, zijn er ook best leuke mannenboeken over de zwangerschap. Die van Kluun is heel leuk, maar denk niet dat je daar het gewenste effect mee krijgt!

Succes!
 
probeer eens met je vriend te praten, mensen zowel man als vrouw begrijpen niet altijd dat het best heel pittig is zwanger zijn. Ik zou vooral met je vriend er toch echt eens over praten, op deze manier word het er voor jou niet leuker op en dat lijkt me niet de bedoeling.
En ach in die roze wolk geloof ik al heel lang niet meer hihihihhii, het is jammer dat vele vrouwen niet eerlijk durven zijn over zwanger zijn en moeder worden. Op die manier zouden nieuwe aanstaande moeders wat beter voorbereid zijn op het gevoel dat jij nu hebt.
Geloof me ik vind het fantastisch om zwanger te zijn en kids te hebben, maar pppffff wat kan ik er soms ook ontzettend van balen.
Nou meis veel succes ermee en kop op hoor, dit maak je maar een paar keer in je leven mee, dus probeer er een beetje van te genieten en baal af en toe even lekker, daar knapt een zwangere vrouw enorm van op

dikke knuffel Jacqueline
(mama van 3 en zwanger van de 4de)
 
Jammer dat sommige mannen zo reageren, ze zouden eens moeten weten hoe zwaar het voor je lichaam is om een kindje te maken in je buik...

Zelf heb ik de mazzel dat mijn man nu (soms te) veel van me overneemt...hij wil dat ik het rustiger aan doe...en daar heeft ie wel gelijk in!

Meid luister naar je lichaam, das t belangrijkste!

gr Yosha
 
Mannen denken altijd maar dat het makkelijker is, als het lijkt.. Ze praten zoooo makkelijk, Terwijl ze werkelijk niet weten hoeveel energie het voor een vrouw kost om zwanger te zijn, geesterlijk & lichamelijk. Mocht er ooit een man zwanger kunnen worden, dan is mijn vent de eerste die zwanger word!! Dan kan hij het zelf lekker allenmaal meemaken hahahha Veel suc6 meid. Liefs mamakimmie
 
Bedankt voor jullie reacties!
Ik dacht even dat ik de enige was die het zwanger zijn helemaal niet leuk vind.
Ik heb voor mijn vriend al een boek gekocht waarin (met een grappige ondertoon) alles wordt uitgelegd over wat er nou precies in een vrouw omgaat tijdens de zwangerschap. Hij ligt alleen helaas nog steeds in de kast... Ik had hem laatst al expres op de tafel neergelegd, zonder sucses...
Misschien is het inderdaad een idee om hem een keer mee te nemen naar de vk. Ik heb het al een paar keer aangeboden maar hij vindt het een beetje onzin om vrij te vragen. Dus dan moet ik hem eerst zien over te halen!! Ik ga gewoon proberen om met alles een beetje rustiger aan te doen en dan komt het genieten misschien wel vanzelf!
 
Terug
Bovenaan