even kletsen...

Hallo ouders,
Ik geloof dat ik even in een dipje zit, vandaar dat ik even op het forum ben gaan kijken.
Heerlijk, al die herkenbare verhalen.
Onze zoon is nu 22 maanden. Een heerlijk vlot mannetje. Altijd vrolijk en lief, kletst lekker...
We twijfelen ook licht over een evt. tweede kindje. Ik ben er in principe wel aan toe maar er komen erg veel tweelingen in onze families voor. Het zou betekenen dat als het er twee zouden worden, ik zou moeten stoppen met werken. Oppas is dan haast niet meer te regelen voor drie kinderen en de kinderopvang is aardig duur. En ik hou zo van mijn werk! Aan de andere kant,  komt tijd, komt raad. En ik ben nog niet eens zwanger...wat zeur ik nou.
Hebben jullie hier ideeen of tips over? Hoe regelen jullie de opvang voor de kinderen buiten de psz en kdv? (Oppas aan huis bijv., is dat te betalen?)
Ook onze zoon zou binnenkort naar de psz kunnen. Nu is het zo dat we gaan verhuizen en ik hem niet eerst hier in de buurt wil laten wennen aan een schooltje en kinderen, en hem er dan weer af moet halen om hem op een andere psz te doen...
Dat wordt dus nog even wachten tot november.
Ook heb ik denk ik een voorjaarsdipje. Ik ben zo moe...echt niet te geloven voor een jonge vrouw van 29. Gelukkig maakt onze zoon alles goed als hij lekker komt knuffelen of de gekste dingen nazegt. Heerlijk!
Onze zoon lust overigens geen melk. hij krijgt nog steeds 2 x per dag opvolgmelk. Hoe lossen jullie dit op? ik heb al van alles geprobeerd, yoki, chocomelk.... Ik moet volgende week naar het cb, eens kijken wat ze daar zeggen.
Zo, ik voel me al iets beter. Zijn er dames/heren die me hierover iets  kunnen melden? Graag!
 
Hallo JJ,

Zo'n forum is dan toch wel een prettig medium he. Even wat van je afschrijven en her en der ervaringen lezen.
Onze zoon is nu 19 maanden, ook vrolijk, lekker kletsen en spelen. Af en toe ondeugend, maar het is allemaal reuze gezellig en leuk.
Hier willen we tzt ook aan een tweede gaan denken. Maar ook bij ons in de familie komen tweelingen voor. Ik acht de kans op een tweeling klein, maar hij is vermoed ik wel aanwezig. Zie ook mijn topic bij 0-1 jaar meerlingmoeders. Ik heb daar een vraag gesteld over hoevaak tweelingen bij de 2-lingmoeders in de familie voorkomt. Als we met een 2e willen beginnen, dan moeten we verbouwen om extra kamer op zolder te realiseren. Zijn het er 2 in mijn buik, dan moeten we denk ik toch wel gaan verhuizen.
Op dit moment werk ik 2 dagen waarvan Stan 1 dag naar het kdv gaat en de andere dag komt oma van ver om op te passen. Ze moet een dik uur reizen, maar ze bood zelfs in het begin aan om beide dagen te komen. Maar dat wilde ik niet.
Eens in de 6 weken heb ik een vergadering op een niet-werk-dag en dan komt een overbuurmeisje 2 uurtjes oppassen. Ze doet dit nu sinds september 2005 en het lijkt aardig goed te gaan. Ik ben in de buurt, dus mocht het niet goed gaan, dan ben ik ook zo weer thuis. Ze is niet bang om te bellen als ze vragen heeft en dat doet ze soms dan ook. Dat geeft me dan wel weer een prettig gevoel. Maar het is wel wennen hoor om de zorgen van je kind aan een "vreemde" oppas over te laten.
Nu begin ik te denken aan een psz en of we onze zoon wel daar naar toe willen doen. Wat zijn de voordelen van een psz naast 1 dag kdv? Ja, er wordt wel iets meer aan didactiek gewerkt op een psz. Maar ja, ik ben nog steeds aan het twijfelen.
Mijn voorjaarsdipje (ha, ben ook 29) wordt behandeld met de zon die nu aan het schijnen is. Daarnaast ben ik maar eventjes wat extra multivitaminen gaan slikken omdat ik de laatste tijd erg moe ben. Even kijken of dit wat zoden aan de dijk zet. Zo niet, dan toch maar bij de huisarts langs denk ik.
Onze zoon lust wél melk, hij drinkt dit graag. Wat je hebt geprobeerd, lijkt mij voldoende. Er zijn trouwens ook mensen die op een gegeven moment opvolgmelk met gewone melk gaan mengen en zo de hoeveelheid opvolgmelk afbouwen. Misschien dat dit nog kan helpen.
Ik hoop dat ik je wat antwoorden heb kunnen geven op je vragen. Ga nu mijn ventje uit bed halen, ik hoor hem kletsen.

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan