Even lekker onsmakelijk, maar ben ik de enige die hier last van heeft?

Ik ben al een behoorlijk poos verkouden (al 13 wkn, het gaat echt niet over, wat ik ook probeer. HA schrijft alleen maar een hoestdrankje voor wat niet helpt) en verlies sindsdien tijdens het hoesten urine.

Ben al druk bezig om mijn bekkenbodemspieren te trainen maar ben zo ontzettend bang dat ik hier na de bevalling ook last van blijf houden. Heeft iemand hier  ook last van (gehad)?

Ik heb al vanaf het begin dat ik urine verlies als ik moet niezen (hoesten weet ik niet, geen last van). Als ik het aan voel komen, probeer ik me helemaal schrap te zetten en flink te knijpen met mijn bekkenbodem, maar vaak helpt dat niet. Ik vind het ook een erg rottig kwaaltje, maar het hoort toch ook een beetje bij.

Alles wordt door de hormonen slapper gemaakt, he? Ik heb het advies gekregen om regelmatig te plassen (zodat blaas niet te vol kan raken) en verder maandverband of tena's te gebruiken. Hoe harder je de bekkenbodem nu traint, hoe meer weerstand je straks tijdens de bevalling van kunt hebben! En hoe langer/moeizamer het persen kan zijn... Het is juist de bedoeling van moeder natuur dat alles slappe hap wordt, om het kind er straks uit te krijgen...

Ik heb dit de vorige zwangerschap ook gehad en na de bevalling is dit in een paar maanden geheel verdwenen, zelfs zonder dat ik trouw bekkenbodem oefeningen deed... Dus niet meteen bang zijn voor straks hoor, grote kans dat het weer helemaal goed komt, zeker als je na de bevalling goed de oefeningen doet.

Maar voor het moment zou ik gewoon even accepteren. Hoe lastig ook...

Groetjes, Karin
30+1 wkn

Hoi Drea,

Ik heb precies hetzelfde, al zon 10 weken verkouden en gaat idd niet weg en die stomme thijmsiroop helpt geen sikkepit he...pffffffffff...wat nu wel helpt bij mij is Tustissin hoestsiroop, probeer maar eens, ik heb er toch wel wat baat bij, niet geheel weg, maar wel minder, dus dragelijker...en idd verlies ik ook dan urine, vooral bij niezen en hard hoesten...heel vervelend, maar idd hoort er beetje bij. en ja, niet te veel trainen want dan maak je het jezelf moeilijker, wel een beetje trainen natuurlijk maar niet te veel...ik kan het nu nog af met een inlegkruisje en hopelijk blijft dat zo. na de 1ste bevalling had ik er totaal geen last meer van, dus hoeft niet blijvend te zijn hoor!   succes ermee, weet hoe je je voelt hahaahha

liefs sweety, 31 weken van ukkie nr. 2

Hoi,

Zelf heb ik er geen last van, gelukkig!
Maar wilde toch even reageren.

Volgens mij is het NIET zo dat je de bekkenbodem niet moet trainen omdat het anders straks moeilijker is bij het persen! Juist als je de bekkenbodem wel geraind hebt kun je beter persen. je weet die spieren dan namelijk beter te vinden en kun je die spieren dus ook helemaal loslaten. Aldus de fysio van de zwnagerschapsgym!

Gewoon dus af en toe wta oefeningentjes doen!

Succes ermee!

Janneke

Terug
Bovenaan