even m'n hart luchten over cb.

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal

Vanmorgen was het weer zover we moesten naar het cb.
Niets mis mee.Ik was heel benieuwd of Joyce goed gegroeid was.
Dat was dus wel het geval.Ze heeft een inhaalslag gedaan de afgelopen 2 maanden.
Ze weegt nu 7790 gram en meet 70 cm.
Helemaal goed!

Maar toen......Ze doet te weing.Ja dat kon ik ze ook wel vertellen.Ze is een beetje lui,maar super vrolijk en altijd aan het kletsen.Maar het zou zelfs aan mij liggen.Ik zou haar niet genoeg neerleggen zodat ze zich niet verder kan ontwikkelen.
Ze ligt zo op een dag 2 a 2,5 uur in de box,maar dat geloofde ze gewoon niet.Volgens haar kan een baby zich niet zolang op z'n rug vermaken.Nou Joyce wel.Ze lag wel goed op haar buik met het hoofdje mooi omhoog.Dus daar was niets mis mee.Maar ze heeft zolang met haar zitten sollen dat Joyce helemaal overstuur was.Zelfs tranen ,voor de derde keer in haar hele leven.Volgende keer loop ik gewoon weg en kom ik alleen terug voor de inentingen.

Allebei haar broers hebben ook niet gekropen oid dus ik maak me daar niet echt zorgen over.Het cb 5 jaar geleden ook niet,maar nu moeten we naar de fysio.Niets mis mee ,als ook ik daar het nut van inzie!

Toen ik bij de middelste dat er iets mis was met z'n voeten zag ik dat verkeerd.Drie jaar lang heb ik erover gezeurd ( ook bij de huisarts) en nu bij de schoolarts is er pas ingegrepen en lopen we bij het ziekenhuis voor een te korte archillesspees en zeer ernstige platvoeten.
En dan moet ik nog op het cb vertrouwen.Ik denk dat ik mijn kind toch beter ken.

Nou dat is een heel verhaal geworden,sorry

Groetjes Jessica

Jeetje wat een gekken zeg. Jij kent zeker je kind als de beste. En waar haalt zij het recht vandaan om jou niet te geloven. Alsof jij daar een potje staat te liegen.

Gelukkig is het bij ons niet zo. ja de verpleegster ben ik niet zo gek op maar de arts dat is zo'n schat van een mens. Die zei de vorige keer zelfs dat ik gewoon naar mijn kind moest luisteren. Als hij honger heeft gewoon ietsje meer geven. Geen honger ietsje minder enz.

Hopelijk is ze de volgende keer ook weer zo.

Veel sterkte met het CB en de volgende keer er gewoon wat van zeggen. Jij bent de moeder en niet zij.

Liefs
Nicole (mama van Tim 28-08-07)

Jeetje zeg... Ik vind het niet normaal, sommige kinderen zijn nu eenmaal sneller of langzamer dan andere. Maar jah bij het cb is er altijd wel iets. Tenminste dat is mijn mening dan...

Ik maar vaak denken dat ik de enige ben die altijd met een naar gevoel bij het cb wegloopt.

Morgenvroeg moeten wij weer heen en eerlijk gezegd kan ik me nu alweer zorgen maken over wat ik allemaal te horen krijg.

Succes de volgende keer...

Mijn moeder zegt altijd, jij bent de moeder en een moeder weet het altijd het beste over zijn kind. (heb zelf wel eens moeite om dat te geloven want er is altijd wel commentaar van andere)

liefs kimm

O meid, ik snap je frustratie zo!
Als ouders (moeders nog meer denk ik) weet je als geen ander hoe je kind is en of er iets niet klopt. Maar dan je niet geloven als je iets beweerdt. Vreselijk.
Wij liepen tegen precies hetzelfde aan met Brian. Die draaide van rug naar buik en weer terug toen hij   nog maar 3.5 mnd was. Kan niet was de conclusie.
Ik heb hem daar op het kleed gelegd en ja hoor binnen de kortste keren ging meneer aan de rol, ze stonden met de mond open te kijken.
Ik heb toen vrij fel gereageerd en gezegd dat als ze nog een keer twijfelen aan datgeen wat ik zeg accuut opstapt en ze me alleen nog voor de inentingen zien.
Mike mijn oudste zoon heeft ook niet gekropen nou daar is ook niets mis mee hoor.

Naar mijn idee zoeken ze op het cb altijd wel een punt om te zeiken (sorry voor m'n taalgebruik maar gggrrrrrr ik word er kriegel van....)
Gelukkig kan je bij ons even lekker je hart luchten (lekker he).

liefs
Achnita

Hey jessica,

Dat ze zo aan je meisje gaan zitten trekken, dat is toch niet normaal!!! Dat doen ze hier echt niet hoor. Ik ben ook maandag geweest en bij mij was alles goed. Hidde kan ook nog niet volledig zelfstandig zitten en omrollen lukt ook nog niet helemaal, maar ze vinden het allemaal geen probleem. Ieder kind is verschillend en je kunt ze toch niet dwingen.
Ik vind het ook raar dat ze niet  vroegen of jij iets met je meisje wilde doen, maar dat ze zelf aan haar ging zitten. Ik zou de volgende keer gewoon iemand meenemen.

Groetjes Lynn

hoi hoi

volgens mij zijn ze niet helemaal wijs daar
je gaat toch niet zitten liegen over je kindje in zijn/haar belang??
en dna ook nog eens zeulen met dat kind tot ze overstuur is
nou had de mijne niet moeten wezen hoor

als jouw gevoel zegt dat het goe dis zou ik daar op vertrouwen
en idd elk kind is anders en ontwikkelt zich anders.

ik heb tot mijn eerste jaar werkelijk niks gedaan
mijn moeder kon me op mijn kont zetten en ik bleef ook wel zitten maar als ik omviel
nou dan bleef ik gewoon net zo liggen hahaha
heb toen ik 1 jaar was ineens alles ingehaalt en liep pas met 16 mnd
dusssss
vertrouw op je eigen

en uhh Ryan heeft zich ook heel lang kunnen vermaken op zijn rug hoor en soms nog

groetjes moekje

Hoi Jessica,

ik zou het advies lekker mijn ene oor in en het andere oor uit laten gaan. Het is jou kind, je hebt er al twee groot gekregen (nou ja je ben een heel eind op weg) en met je dochter komt het ook wel. Onze oudste lag op deze leeftijd ook nog naar het plafond te staren en Stijn loopt al langs de tafel, terwijl onze oudste ons de oren van het hoofd af brabbelde en Stijn nog niet verder komt dan aaaaaaaaaaaaaa en ggggggggggggggggg en rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Ieder kind is anders en ontwikkelt zihc op de eigen manier. Lekker je eigen gevoel volgen hoor.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan