Even met jullie brainstormen hoor......

A

Anoniem

Guest
Een tijdje geleden zag ik op het september-forum een reactie van Kirsten (geloof ik) op een meisje die vertelde dat ze geen geld had voor geboortekaarten.... Ik ben daar mee aan het denken gegaan.......... En vraag me nu af of wij, als hechte groep moeders, niet eens iets kunnen opzetten om dat soort moeders te helpen. Wij hebben immers veel kleertjes over en kunnen zo nu en dan waarschijnlijk best een iets voor een ander betekenen (zoals het uitprinten van de kaartjes zoals aangeboden werd)....
Nu ben ik alleen alleen (..) aan het denken, dus ik dacht....ik heb hulp nodig!
Zo vraag ik me bijvoorbeeld af:

Lijkt het jullie uberhaupt wel iets?
En zo ja, hoe controleer je zulke mensen? (wel nodig denk ik)
Mag dat allemaal zomaar zonder vergunning ofzo?
En natuurlijk........wie helpt!?

Ik ben benieuwd of iemand van jullie antwoord weet op mijn (voorlopige) vragen...

Liefs Annet

Ik heb geen antwoord op je vragen, helaas.

Over dat andere zou ik na moeten denken, wat ik zou willen en kunnen doen. Je hebt nu een zaadje bij mij geplant, daar ga ik eens over nadenken.

Groetjes,
Tamara

Ik was het inderdaad die deze mevrouw kleertjes had beloofd. Ze krijgt vandaag een keizersnee dus ben erg benieuwd. Ze had al kleertjes in de kleinste maatjes dus het heeft nog niet zo'n haast maar binnenkort moet ik ze toch echt even brengen.
Zucht.. al die mooie kleertjes van mijn meisje... t liefst zou ik ze allemaal bewaren haha. Nee hoor, zo komen ze goed terecht.

Ik wil op zich ook best wel helpen maar weet niet hoe, ben niet goes in pc dingen en autorijden is ook erg moeilijk voor mij na een auto-ongeluk. Moet me er echt overheen zetten ..
Maar op zich wil ik het best doen al weet ik niet hoe

Hartstikke lief van je en ook zeker doen. Maar ik kan het ook niet laten te denken, als je geen geboortekaarten kan betalen dan zou ik ze ook niet maken. Postzegels, enveloppen zijn hartstikke duur. Verstuur dan een e-mail en gebruik de centen voor je baby...

Annet, Google eens op je vraag want er zijn in Nederland vast heel veel instellingen die moeders helpen. Waar je dus je speelgoed, kleertjes, meubels, etc. kwijt kunt. Als je echt wilt kun je alles krijgen, daar ben ik van overtuigt! Misschien moet zo’n moeder zonder geld op de juiste instanties gewezen worden. Zodat ze ook begeleiding krijgt.

Succes

Het is een heel goed idee,
Maar controleren van de mensen mag sinds 2004 alleen nog maar door deurwaarders die kunnen nl in het GBA kijken van de gemeente. Ook een kredietwaardigheidsrapport mag alleen via een deurwaarder dacht ik. Dus dat word lastig. Zelf geef ik veel aan stichting Polen of Roemenie. Ook heb ik een tijdlang aan asielzoekerscentra gegeven. Misschein is dat een idee voor je kleertjes of andere spulletjes.

Als je een ander idee hebt laat het even horen. Als ik het nu naar Polen stuur of naar iemand die hier niet zoveel inkomen heeft maakt voor mij eigenlijk niet uit.

Jolanda

Mijn idee was ook om zoiets via een reeds bestaand instelling te doen. Immers Nederland stikt van de goede doelen en het scheelt je een hoop tijd als je niet zelf iets hoeft op te zetten. Daarom maar even gaan googelen, maar helaas heb ik nog geen instantie gevonden die jonge of allenstaande of bijstandsmoeders helpt aan baby en/of kinderspullen.
Wie kent zo'n organisatie??? Naar de kringloopwinkel brengen kan natuurlijk ook nog.

Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan