Even mijn ei kwijt

Hallo mama's,
Ja ik moet het even kwijt. Soms vindt ik de dagen met mijn dochter Muriël
zeer zwaar. Ze wil dan het liefst de hele dag bij mij op schoot en dat we samen
spelen. Maar ja er moeten ook nog dingen in huis gebeuren.
Natuurlijk gaat de ene dag ook makkelijker dan de andere maar soms.
En vooral als het slecht weer is en je er niet uit kan.
Wat doen jullie dan de hele dag? Groetjes Miranda
 
o wat herkenbaar dit. Ik word soms ook niet goed van mijn o zo lieve dochtertje. Als de dag begint dan is het al zo ver. Alleen maar die armpjes om hoog en jengelen totdat ik haar oppak. Ik zou ook niet weten hoe je dit op kunt lossen. Dus inderdaad, alle tips zijn welkom!
 
hoi moeders

Ik herken het helemaal ...mijn zoontje wil ook graag samen spelen..Ik had hem van af zijn geboorte veelste veel verwend ze zeggen wel baby's kun je niet verwennen nou ik ben er achter gekomen dat dat dus wel je kan he ze aanwennen om het zomaar te zeggen haha...Ik had ook op een gegeven moment zo iets van ik ben echt de hele dag met   de kleine bezig is dit nou wat ik wil?als ie begon te huilen stond ik natuurlijk direct weer bij de box en als ik dan bij hem stond niks aan de hand dan lachte die weer maar liep ik weg dan begon ie weer te huilen..Ik dacht ja maar dat moet dus niet ik wil dus ook mijn eigen dingen nog een beetje kunnen doen en dat heb ik hem nu wel inmiddels afgeleerd zodat ie ook aleen speelt..Misschien dan maar toch evne laten huilen niet toegeven denk dat dat echt de oplossing is...

groetjes gabriela
 
hallo

dit herken ik nu ook een beetje maar heb quinten gelijk al aan geleerd om ook alleen te spelen en af en toe samen te spelen die verhalen van dat je een kindje niet kunt verwennen heb ik nog nooit geloofd ik heb het te vaak gezien dat  het tegen deel al bewezen is en had gelijk zoiets van dat moet ik niet hebben van die kinderen die zichzelf niet kunnen vermaken.quinten probeerd het nu nog steeds wel dat ik met hem ga spelen maar heb ik geen tijd probeer ik iets te doen waar hij dan wel even zoet mee kan zijn. en ben ik klaar dan ga ik even met hem spelen en beloon hem door een dikke knuffel te geven en te zeggen dat het heel goed is dat hij zichzelf heeft vermaakt.
misschien een goede tip om het eens uit te proberen het gaat niet gelijk goed maar het kan wel werken.
succes  
 
Hallo

Ja het is gewoon echt zo dat je kinderen kan verwennen en voor het aanwennen is het hahaha En ik vind dat je het goed doet op die manier dat als je klaar bent en hem dan een dikke knuffel geeft en zegt dat is zo leuk zelf heeft kunnen spelen..en ze kunnen het inderdaad proberen en het gaat zeker niet direct goed maar dat moet ook geleerd worden natuurlijk..

groetjes gabriela
 
hallo,

vanaf welke leeftijd moet je hierop letten, mijn dochter is elf weken en ik heb gisteren een bericht geplaatst op het novemberforum hoelang je je kind moet laten huilen. op het cb zeggen ze dat een kindje van deze leeftijd langer dan een kwartier huilt er iets aan de hand is en je dus je kind moet troosten om te laten weten dat je er voor je kindje bent. Het vertrouwen van nu zijn de bouwstenen voor een goede relatie later????
hoe denken jullie hierover

groetjes nancy
 
hallo nancy

je kunt al heel gauw horen of je kindje pijn   heeft of erg eenzaam is.
heeft het pijn dan huilt het vaak ook door als je hem of haar oppakt. Mocht het zo zijn dat je kindje gelijk weer stil is wanneer je het oppakt en geen boer  vast heeft zitten  of een vieze luier heeft leg hem of haar gewwon weer terug als het nog moet slapen wat ook wel helpt is in de buurd van je kindje te gaan rommelen niet op de kamer van het kindje maar er in de buurd dan weet hij of zij dat mama er wel is en gaat waarschijnlijk ook op den duur wel slapen.Wat ik ook vaak zeg als ik hem weer terug legt ga maar lekker slapen mama komt zo wel even kijken en ik moet toegeven dat het bij mij wel heeft gewerkt.
Volg altijd je eigen gevoel voel je  je er niet lekker bij moet je het niet doen je hebt niet voor niets een moedergevoel gekregen en die moet je gewoon gebruiken
groetjes  
 
Mijn dochtertje is 17 mnd en zodra ik één minuut op de bak zit vraagt ze de aandacht met speeltjes en wil ze bij me zitten..
Gek genoeg kan ze heel goed alleen spelen en hobbelt ze gewoon wat achter me aan wanneer ik zelf bezig ben met de was, strijken etc.
Ik probeer  heel bewust een vast moment te zoeken waarop ik echt met haar speel zodat ze de rest van de tijd minder aandacht krijgt. Ik hoop dat ze op deze manier steeds meer zichzelf kan gaan vermaken. Denk wel dat het erbij hoort dat ze constant om je heen hangen.
 
Terug
Bovenaan