Even mijn ei kwijt

Hoi allemaal,

daar ben ik weer!!!!

Hier is alles goed, maar wel verkouden, op Laura na! Ik ben 4 hele lange dagen zonder Mattijs aan boord geweest. Die dagen waren niet lang omdat ik Mattijs zo miste, maar omdat de vervanger mij als een dienstmeid behandelde, de telefoon uit mijn handen rukte als ik met Mattijs sprak om hem dan vervolgens op te hangen zonder dat ik Mattijs even kon vertellen hoe het met Laura ging, en er geen begrip voor had dat ik niet de hele dag in zijn dienst kon rennen omdat ik een baby heb.

Het was zelfs zo erg dat ik op een gegeven moment even iets naar boven bracht, daar bedacht dat Laura en de hond (een 10 maanden oude Rottweiler) alleen in dezelfde kamer waren en hij me alsnog dwong om een stukje te varen midden in een bocht zodat hij uitgebreid naar de wc kon. Hij liep gewoon weg, terwijl ik zei dat ik niet kon omdat ik naar beneden moest omdat de hond bij de baby was! En tja, in een bocht kan er ook niet niemand het schip besturen, dus om te voorkomen dat er duizenden liters gasolie de Rijn in zouden kunnen gaan drijven, moest ik mijn kind in een potentieel levensgevaarlijke situatie laten zitten. Gelukkig is het schip goed de bocht door gekomen en lagen de hond en Laura nog braaf te slapen toen ik weer beneden kwam! Maar ik kon wel janken.

Ook moest ik tussen de middag koken en 's morgens en 's avonds brood klaar maken voor hem. Dat tussen de middag koken past niet in mijn schema en daar had Laura ook last van, dus julie kunnen je wel voorstellen hoe blij ik was dat Mattijs terug was.

De volgende dag moest ik weer weg, dus lang hebben we niet van elkaar kunnen genieten. Ik moest weer weg omdat ik naar het cb moest met Laura. Daar was alles goed. Mijn kleine meid was 5690 gram en 59,4 cm, ze blijft dus een beetje aan de kleine kant! Bij de prikken even huilen, maar al snel was alles weer goed en ze is weer niet ziek geworden!

Groetjes Ilona

ps: ben nu weer lekker met Laura en mijn mannetje aan boord!

Haha had die man al wel eens een baby gezien???? Klinkt alsof het de eerste was...sommige mensen zijn gewoon niet zo slim he...Maar dan ga je je eigen man wel weer waarderen he????

Hoe oud is Laura? Ze is lichter dan mijn dochter van 2 maanden...maar die zit  overal mee  aan de bovenkant van de curve..lijkt wel een beetje te hard te groeien....maar zolang het goed gaat klagen we niet toch of ze nou groot of klein zijn...

Groetjes Yvonne

Wat een asociale vent dan eigenlijk. Het is toch jullie boot? Ik zou me geloof ik een beetje gedragen dan...

Onze dochter is met vier maanden 59 cm en 4700 gram, dus ook hier een (piep)kleintje.
Maar ze is vrolijk en gezond, dus geen probleem. Moet wel elke week naar cb om te wegen, ze willen het goed in de gaten houden.

Gr Irene

Hoi Ilona,

Je mag hier wel een beetje e-coli water komen tappen, hoor! Geef je hem dat gewoon bij de lunch...zijn verdiende loon! Echt belachelijk, jou een beetje laten sloven en al helemaal als je kind in gevaar is. Belachelijk! Dan knijp je toch gewoon je billen bij elkaar en stuur je dat schip die bocht toch door. Mannen.... Had je niet sterk de neiging om in zijn eten te spugen? Of ben ik de enige die zo wraakzuchtig is aangelegd? Niet dat ik het gedaan zou hebben, maar ik zou het wel graag doen denk ik...

En superknap dat je dochter nu kan draaien!!! Logisch dat je helemaal vol schiet. Ik heb soms ook wel eens dat Esther iets doet en dat ik dan bijna uit elkaar barst van alle emoties en trots.

Nou, geniet er maar van dat Mattijs weer terug is (waardeer je hem dubbel, haha)!

Groetjes,

Eveline

Hoi Yvonne,

Laura is nu ruim 4 maanden, dus echt niet zo heel erg groot voor haar leeftijd. Ze zit ok aan de onderkant van de curve, maar zoals je al zei, zolang ze het goed doet, is er nog niets aan de hand. Ik wilde alleen graag naar 4 flessen gaan, maar omdat ze nog geen 6 kilo is en haar flesjes nog niet leeg drinkt, moet ze tot ze 6 maanden is gewoon 5 flessen blijven krijgen (moet ik mijn kleine meid nog steeds om 23.00 uur wakker maken voor de fles).

Hoi Irene,

Ik dacht dat Laura klein was, maar Lotta spant wel de kroon, zeg! Iedere week naar het cb, dat is nogal wat, maar ja, in ieder geval wordt ze in de gaten gehouden. Nu je het zo op schreef bedacht ik opeens dat Lotta inderdaad haar hoofd pas sinds  een week optilt, maar ik werd een beetje onzeker van al dat gezeur in mijn omgeving over omrollen.

Hoi Eveline,

Wat ik allemaal wel niet bedacht heb de afgelopen week om te doen..... Ik heb zelfs op de laatste dag een eetlepel sambal door zijn spagetthi gedaan, maar hoorde er helemaal niets over! Misschien vond hij het wel lekker, maar ik had iig even mijn wraak! Natuurlijk was het mijn eigen schuld dat hond en baby samen waren, maar iemand die steeds roept dat onze hond te gevaarlijk is om bij een baby te hebben had wel wat meer begrip kunnen tonen. Als het fout gegaan was, had hij het niet overleeft, we hebben het hier wel over mijn kleine meisje, dus nee.... je bent niet de enige wraakzuchtige! Overigens heeft mijn man al gezegd dat hij niet meer terug komt. De matroos, stuurman en ik waren aan het zeuren toen Mattijs terug kwam!

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan