Even mijn ei kwijt

Hi,

Ben toch al zo emotioneel nu, met de zwangerschap en als je dan eindelijk er achter komt, waar 80% van je klachten vandaan komen, dan kan ik niet meer stoppen met huilen.

Heel in het kort:
Ik heb al meer dan 4 jaar een (ernstig) slaapprobleem. Dit ontwikkelde zich in de vorige zwangerschap echt tot een probleem, ik raakte er bijna deprssief van. Deze zwangerschap kan ik het allemaal wat beter hebben. Ik loop ook al heel erg lang met klachten in de bekken/rug/heupen. Onstaan in de vorige zwangerschap, maar toen werd gezegd: ach dat hoort er bij.

Nu gaan de dingen heel anders. Na de vorige zwangerschap kwam ik terecht in het circuit van de medici. Ik kreeg een andere huisarts en omdat zij me nog niet goed kende en mijn vader 4 maanden na de bevalling overleed, weet zij mijn slaapprobleem aan een psychisch probleem. Dus ik naar de psychgoloog. Daar was ik vrij snel klaar, dus naar de haptonoom. Begin dit jaar kwam ik bij de osteopaat terecht en in overleg met de huisarts ging ik naar een psychotherepeut. Die was heel snel klaar met mij: Je hebt geen psychisch probleem. Jouw slapen is een biologisch probleem en ik laat je doorsturen naar een slaapcentrum.

Vandaag kwam ik voor mijn bekken/rug klachten bij de fysio terecht. Ik ging nu eens naar de beste in onze omgeving in plaats van de dichtsbijzijnde. Deze man heeft me de ogen geopend. Mijn lichaam is best zwak. En daar had hij alle begrip voor. Ik slaap al vier jaar slecht en hij kon zich heel goed voorstellen dat ik me te moe voel om ook maar iets te ondernemen. Wat een verademing: ik dacht altijd maar dat ik lui was. Ja ik was moe, maar moe is geen ziekte. Toen hij vroeg of ik aan ziektes leed, zei ik wel mijn Astma. En je slaapprobleem dan? Ik zag dat nooit als ziekte (nog niet hoor), maar het is wel ernstig. Het maakt me moe en het maakt me tot iemand die ik diep in mijn hart niet ben. Ik ben tot een aantal jaren altijd heel energiek geweest. Kon alles doen, kon alles aan. Ja, ik ben veranderd. Maar deze man had alle begrip voor mijn situatie.

Ja, ik heb een bekkenprobleen en nee dat is niet zomaar op te lossen. Maar ik moet nu een boek lezen van hem, we gaan kijken naar de dagindeling met de rustmomenten en de actiemomenten en hoe die evt. anders moeten en we gaan met minimale inspanning mijn lichaam versterken. Wauw, ik kon die man wel zoenen.

Toevallig heten zowel de psychotherapeut als de fysio Theo. De volgende behandelaar mag alleen nog maar Theo heten!

Sinds de kleine op bed ligt, kan ik alleen maar huilen. Al jaren roep ik dat ik zo moe ben. En ik heb me altijd lui gevoeld. Dat was psychisch, maar ik voelde me goed. En nu zijn er eindelijk twee mensen op mijn pad gekomen die snappen hoe het zit. En daar kan ik dan ook weer om huilen.

Het is een heel verhaal, maar ik moest het even kwijt en waar kan dat nu beter dan hier???

Gr. Tamara.

Hai meid,
Wat een verhaal! Wat vervelend voor je maar wel erg lekker dat er nu eindelijk mensen op je pad zijn gekomen die weten hoe ze je kunnen helpen.
Ik ben nu zwanger van de eerste en ben erg moe maar als ik jou verhaal lees mag ik niet klagen.
Ik wens je heel veel sterkte toe en dat je nog maar wel mag genieten van je zwangerschap.
Groetjes Susan

Inderdaad, wat een verhaal!
Ik kan me voorstellen dat jij, na 4 jaar heen en weer geslingerd te zijn, nu erg blij bent dat je bij de juiste mensen terecht bent gekomen!
Dat scheelt al zoveel als je ineens echt begrepen wordt.
Sterkte met alles!

Liefs Suus

Eindelijk een stapje verder. Daar mag je best een traantje om laten hoor! Ik weet hoe het is om weken of maanden slecht te lapen en het beinvloed je hele doen en laten. Hopelijk krijg je wat meer rust en daardoor ook wat meer slaap.

Nog een hele lieve aanvulling:

Toen mijn man thuis kwam en ik het hele verhaal vertelde van de fysio moest ik (hoe kan het ook anders) weer huilen. De kleine van 2 kwam bij me en kwam me echt super lief troosten. Nou, dan kan je je tranen helemaal niet meer binnen houden. Ik zei tegen hem: "Ach lieverd, mama heeft niet zo'n lieve giraffe als jij die haar traantjes droogt", hij sprong van mijn schoot, dook naar zijn giraffe (zijn steun en toeverlaat) en zei: "hier mama" en duwde zijn knuffel in mijn handen! Is dat niet lief????

En jullie bedankt voor jullie reacties.

Gr. Tamara.

Hoi Tamara,

Wat een verhaal. Vind het echt rot voor je. Hebben ze bij jou al een je vitamine B12 gehalte in het bloed na gekeken? Dit kan misschien je klachten verklaren. Ik had 3 jaar geleden ook ongeveer de zelfde klachten en bij mij kwam eruit dat mijn B12 gehalte gevaarlijk laag was. Ik had niet langer moeten wachten anders was ik in het ziekenhuis terecht gekomen. Nu krijg ik al 3 jaar lang iedere 6 weken een spuit in mijn bilspier met B12. Sindsdien gaat het stukken beter. Ben nog wel sneller moe dan een ander en ongeveer na 4 weken wordt ik steeds moeier en dan ben ik er ook aan toe als ik na 6 weken de spuit weer mag. Hier zal ik nooit meer vanaf komen, maar ik heb meer energie dan daarvoor en dat is me al heel wat waard. Ook slaap ik nu beterder. Het is misschien een idee om het eens aan je huisarts te vragen.

heel veel sterkte.

Groetjes

Angela

Hi Angie,

een jaar of 10 geleden ben ik door de internist al helemaal binneste buiten gekeerd. Omdat mijn ijzer altijd laag is. Ik heb nu 7.0 en dat is prima voor mij. Ik heb indertijd ook B12 prikken gehad, maar dat heeft niet geholpen.

Mijn slapeloosheid zit hem in de verschuiving van hormonen door vroeg pilgebruik. Tenminste, dat is waar ik zelf achter ben gekomen mbv een osteopaat. Maar daar kan ik nu ik zwanger ben even niks aan doen.

Het komt allemaal goed, maar na 5 jaar kom ik eindelijk de juiste mensen tegen.... en dat is heel fijn.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan