even mijn ei kwijt

Hallo,

ik moet even mijn ei kwijt hoor. Sinds half augustus is het bij mijn man op werk erg druk. Dit is natuurlijk altijd beter als geen werk meer hebben, maar dat even terzijde. Hij werkt sinds die tijd dus ook heel veel over. In het begin kwam hij wel gewoon om 17 uur naar huis om met ons te eten en dan ging hij om 19 uur weer terug. Met als gevolg dat hij nooit voor 22.30 weer thuis was.
Nu sinds een week of 4 werkt hij op maandag, woensdag en donderdag tot ongeveer 21 uur. Met als gevolg dat hij de kinderen dus bijna niet ziet, alleen 's ochtends even en op dinsdag en vrijdag als hij ze van en naar kdv moet brengen. De kinderen lijken hier wel aan gewend te zijn. Mij daarentegen begint het op te breken. Ik heb het idee een alleenstaande moeder te zijn die een vriend heeft die in het weekend langs komt. Alles komt op mij neer, en dat breekt me op. Hij snapt dat ook wel, maar hij voelt zich ook onmisbaar op het werk. Hij heeft wel aangegeven dat het nu wel erg veel wordt, vandaag moet hij werk voor 3,5 dag doen!!!! Als hij vraagt hoe ze toch zo kunnen plannen, komt het antwoord dat ze geen nee aan klanten kunnen verkopen..... Tja en je personeel dan? Nu was het voorstel van de week om in 2 ploegen te gaan werken. Nu zou dat een optie zijn, mits er nog iemand anders is die zijn werk ook kan doen. Zo'n persoon moet eerst opgeleid worden, neemt een maandje in beslag maar daar moet natuurlijk wel tijd voor zijn. Tja zo komen we dus in een vicieuze cirkel terecht.
Ik merk dat ik tegen de kinderen niet altijd meer even gezellig kan doen, omdat de tranen over het hele gedoe me heel hoog zitten.
Hij heeft ooit bewust gekozen om normale werktijden te hebben zodat we als gezin (toen nog toekomst) genoeg tijd zouden hebben.
Ik weet wel dat er een dag komt dat hij weer normale uren werkt, maar daar kan nog wel een maand of 3 overheen gaan.
Maar goed genoeg gezeur voor nu. Ik ga nog maar even wat gezelligs met Bente doen voor we Tijn weer ophalen.

Groetjes Danielle

Hoi hoi,

Meis ik begrijp je helemaal! Mijn man werkt zo'n 50-60u in de week.
Iedereen op zijn afdeling gaat ander werk doen, waardoor hij inmiddels als werk doet voor 3 personen. De laatste 2 vertrekken in november, je snapt dus al... Nog meer werk.
In het begin bleef hij ook doorgaan. Gevolg... Myrthe wilde niks meer van hem weten. Gelukkig maar (ergens) want dat deed hem inzien dat het zo niet langer kan.
Hij werkt nog steeds heel veel, maar zijn baas heeft ook gezegd dat genoeg genoeg is en hij ook aan zichzelf (en gezin!) moet denken. Neemt niet weg, dat hij veel minder is gaan werken hoor.
Hij is nog steeds veel weg, maar probeert in ieder geval een uur voor Myrthe naar bed moet thuis te zijn. Kunnen ze nog even spelen.....

Ik snap je gevoel heel erg. Ik heb zelfs op een gegeven moment gezegd dat als het zo doorging ik net zo goed met Myrthe een eigen huisje kon gaan zoeken.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds blij met mijn man, maar ik voelde me ook een alleenstaande. En ook daar schrok hij van.
En omdat hij zo druk was/is, is onze sexleven ook gedaald naar vriespunt (nog geen tweede dus :( )
Hij erkend het en probeert er echt zijn best voor te doen. Is ook al in gesprek met baas voor andere functie (wat helaas pas kan als er andere mensen zijn aangenomen en ingewerkt dus nog half jaar)

Meis ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Dus als je even iets kwijt wil, gooi het hier eruit.... Misschien helpt het mij ook weer....

Liefs Irene

Hoi Irene,

wat een herkenbaar verhaal. Fijn om te weten dat ik er niet alleen in sta.
Ik snap precies waarom je tegen je man gezegd hebt dat je ook best een huisje voor jou en Myrthe zou kunnen zoeken. Ook ik heb dat wel eens geroepen, al ben ik zielsgelukkig met hem hoor.
Ook hier geen sexleven, tja daar is hij en ik stiekem ook wel, te moe voor.... Hier geen plannen voor een 3e maar ik kan me voorstellen als je graag voor nog een kindje wilt gaan dat het het nog moeilijker maakt.

Gelukkig erkent de baas van jouw man het probleem, bij mijn man wordt het op het moment alleen maar allemaal vooruitgeschoven. Het wordt allemaal wel weer rustiger en dan zijn die extra mensen niet nodig etc. Maar goed eerlijk gezegd komt dit elk jaar weer terug, al begint het steeds eerder en duurt het langer. De baas van mijn man, doet het liefste (veel) meer werk met dezelfde hoeveelheid mensen.
Er zijn maar weinig mensen met kinderen bij mijn man op werk, zijn directe leidinggevende heeft geen vrouw en kinderen, dus snapt er niet veel van.
Ik hoop dat ze er snel uit gaan komen en dat het voor ons wat rustiger wordt.
Bij de kinderen merk ik er nog niet veel van, ik vind het eigenlijk alleen wel vervelend dat Tijn het heel normaal vind dat we maar met zijn 3-en aan tafel zitten 's avonds, hij vraagt niet eens meer waar papa is.......
In januari gaan we lekker 5 dagen er tussen uit. Daar kan ik me echt al helemaal op verheugen, net als de 2 lange weekends met kerst en oud en nieuw!

Ik ga zo lekker naar buiten, even een flink eind wandelen met Bente zodat ik me even kan opladen voor vanmiddag. Tijn is moe en is niet echt heel gezellig.... Maar wat leuks bedenken voor vanmiddag, maar eerst maar eens proberen of hij wil slapen.....

Groetjes Danielle

ook ik begrijp je totaal!!!

erwin werkt ook 13 a 14 uur per dag.
hij vertrekt om6 uur en mag blij zijn als hij om 7 uur thuis is tegenwoordig.
ook hij ziet nathalia soms dagen niet, of echt net 5 minuten omdat ze dan naar bed gaat.
ook ik weet dat dit maar eventjes is. t is gewoon een heel drukke periode. altijd als de zomer is afgelopen bij hun.
meestal hebben ze alles weer bij gewerkt voor november, maar ze hebben nog zo veel storingen, onderhoud en weet ik t wat liggen dat ze nu vermoeden echt tot t einde van t jaar zo veel over uren te moeten maken.

erwin baalt er ook wel van, dat hij ons zo weinig ziet.
maar aan de andere kant heeft hij zoiets van;
t is toch weer een lekker zakcentje erbij aan t einde van de maand.
en ik weet niet waar hij de energie van daan haalt, maar nu ik telkens zo ziek ben, komt hij thuis en als hij dan gegeten heeft gaat hij gelijk alle speeltjes opruimen wat nog op de vloer ligt.
(als ik buk, moet ik gelijk overgeven)
echt zo lief van hem.

nou ja, t is maar even een periode waar we met zn alle doorheen moeten bijten.
zoals je zelf ook zegt:
er komt een dag dat die drukte voorbij is, en dat de mannen dan weer op normale tijden thuis zijn.

liefs, do

Mijn man werkt van half 9 tot 17 uur, doordeweek overdag dus. Zelf werk ik drie dagen in de week, woensdag, vrijdag en zondag, waardoor ons weekend samen maar 1 dag duurt. Nu we bezig zijn om Laura's nieuwe kamer klaar te maken is dat erg onhandig.

Normaliter werk ik ook nog 's avonds, nu vanwege zwangerschap even niet omdat ik dat niet meer trek, maar dan ben ik vaak maandagavond en donderdagavond ook nog aan het werk. Dan komt manlief thuis en kan ik meteen weer weg. Als ik dan thuiskom slaapt hij meestal al. Aangezien hij ook sport zien we elkaar dan woensdagavond en vervolgens zaterdagochtend weer, overdag sturen we dan mailtjes heen en weer van wat wil je eten tot zullen we dan en dan daar naartoe...

Als de kleine er is ga ik dus zelf ook op zoek naar een baan doordeweek overdag, zijn we iig in het weekend en 's avonds samen! We missen elkaar namelijk erg op deze manier.

Hoi hoi,

Inderdaad wel fijn dat Rob zn baas het erkent, is een nieuwe en ik mag hem nu al haha.
Hij zal hierna nog geen baan hebben van 9-17 maar goed dan kan hij wel weer eerder naar huis komen.

Wij hebben deze week vrij, omdat we aan het verbouwen zijn. Dus nog niet echt lekker rustig en Myrthe gaat wel gewoon naar opvang omdat het juist haar kamer is die verbouwt wordt. Zo heeft ze 's middags wel de rust om te slapen....

Ik kan nu niet veel doen (muren zetten ed) dus zit beetje achter pc en ben beneden aan het schoonmaken. Pas als er geverfd kan worden, ben ik weer nodig hahaha.

Wel heel fijn te lezen dat er meer meiden zijn die in hetzelfde schuitje zitten.
Het feit dat Tijn niet eens meer vraagt waar zijn vader is, is ook een teken toch?

Ach ja je zit zo vol idealen als je samen verder gaat, helaas moet je die weleens bijstellen.

Wij gaan weer lekker verder klussen (pffff)

Liefs Irene

Ik herken er ook wel iets van. Mijn vriend heeft sinds anderhalve maand een nieuwe opdracht op zijn werk. Wat betekent dat hij ver moet reizen en dus van half 7 tot 8 uur weg is. Hij ziet Zarah 's morgens even, en 's avonds dus niet. Omdat hij zo vroeg opstaat, heeft Zarah besloten dat 6 uur inderdaad een prima tijd is om op te staan, dus mijn dagen zijn nu ontzettend lang, en alles komt op mijn schouders neer. Begin het nu al zat te worden en voorlopig komt hier nog geen verandering in de situatie.
Oh en de seks.. tsja, daar hebben we de tijd of energie nu ook niet eens meer voor..

Hey Danielle,

Het is een rot situatie en ja werk hebben is beter dan geen werk, maar dit is niet leuk.

Mijn vriend werkt ook 50-60 uur. Wordt nu zelfs weer meer. Krijgt weer pieperdiens voor de gladheidsbestreiding. Buiten je werk week kan je dan nog eens gaan strooien als het glad wordt.
Is wel leuk dat er meer geld binnen komt, maar wat heb je eraan als je er niet samen van kan genieten.

Ook hier heb ik vaker gezegd dat ik me alleenstaand voel. Mijn vriend probeerd er wel altijd te zijn voor Jordy naar bed gaat. Het liefst gaat hij dan ook nog ff met hem in bad. Jordy lijkt heel veel op hem en doet hem ook wel echt pijn dat hij zo weinig tijd voor hem heeft.

( O ja en maar zeggen dat ze last van de crisis hebben, hij heeft nog nooit zoveel overuren gedraaid.....)

Groetjes en sterkte

Terug
Bovenaan