Even mijn eitje kwijt........

hey dames,

Ik moet even mijn ei kwijt.
Afgelopen vrijdag heb ik een gesprek gehad met mijn leidinggevende.
Dit naar aanleiding van mijn komende verlof en wijziging in mijn contract.
Ik heb aangegeven dat ik na mijn verlof maximaal 24 uur wil werken. Dit is, ik citeer 'in principe goedgekeurd maar.........'

Zij denken dus dat ik dat niet vol ga houden. ivm de zorg voor de kleine en het feit dat ik reuma heb.
Zij zien liever dat ik akkoord ga met een contract van 16 uur.
Nu zou je denken: goh wat fijn dat ze mee denken.

Echter....volgend jaar gaan we verhuizen naar een andere locatie en het is nog niet bekend of alle medewerkers mee kunnen. Het begint bij ons op te vallen dat bepaalde collega's ( met name vers bloed) naar voren worden geschoven, wat betreft nieuwe werkzaamheden en uren.
Als ik akkoord ga met minder uren, krijg ik ze nooit of te nimmer meer terug.
Dit ga ik dus ook niet doen. Ik heb gezegd dat ik eventueel akkoord wil gaan met een contract van 24 uur en dan een dag ouderschapsverlof in de 2 weken. dan werk ik 2 om 3.

Het lijkt wel alsof ze denken dat ze alles over weten en alles maar kunnen beslissen. Ik word er knorrig van.
Ik denk dat ik toch echt wel zelf in staat ben om te beslissen wat ik wel en niet kan.
Gatsie toch!!

sorry voor weer een zeur verhaal maar moest even kwijt. thnx!

liefs Daisy

Hee meid,

Tsja....je weet idd zelf wel wat het beste is voor jou en je thuissituatie. In eerste instantie denk je: fijn dat mee denken maar er zit toch eem aardig verschil tussen 16 en/of 24 uur..... hou voet bij stuk hoor!

Ik ga ook starten met 27,5 uur per week. Mijn collega's zeggen: dat is wel veel, denk niet dat je dat gaat volhouden met 2 baby's! Nou, misschien niet maar inder kan altijd en meer niet!

Uitgekookt zijn ze hoor! Sterkte! Liefs Lynn.

By the way: je zeurt helemaal niet hoor!

Het is inderdaad een enorm verschil tussen 24 en 16 uur. Goed dat je merkt dt er meer speelt. Je weet zelf heel goed wat wel en niet kan. Je kunt niet in de toekomst kijken, maar wel een voorstelling maken van hoe en wat.

Kom goed voor jezelf op.

Inderdaad, minder kan altijd nog! Vind het altijd één beetje vervelend als andere mensen al gaan bepalen wat je wel of niet zou kunnen.

Kom goed op voor jezelf! Succes

Nou zeg lekker dan dat vertrouwen. Ze hadden op zijn minst kun.en zeggen dat ze het in ieder geval proberen. Lukt het niet kun je altijd nog in uren terug toch?

Liefs

Terug
Bovenaan