even mijn frustratie kwijt!!!!

A

Anoniem

Guest
Hai,

Mijn naam is Nataly en ik wordt zaterdag 34 jaar. Ik ben in januari 2006 met de pil gestopt en sinds die tijd zijn mijn vriend en ik bezig om zwanger te worden. Vanaf het begin hou ik de lengte van mijn cyclus bij (hoewel de eerste 2 maanden heel lastig waren omdat ik denk ik toen aan het ontpillen was). Inmiddels heb ik al vier maanden een behoorlijk regelmatige cyclus van 27, 25, 26 en 26 dagen.

Deze maand hebben we ook precies in de periode dat ik vruchtbaar was 'geklust'  .  We hebben alles gedaan wat  we kunnen doen, na de sex kussen onder de kont en de benen omhoog en om de dag klussen. Mijn NOD is donderdag 6 juli en ik heb sinds gisteren bij het afvegen bruine afscheiding net zoals ik altijd een paar dagen van te voren heb als ik ongesteld wordt. Ik denk dus dat ik deze maand weer gewoon ongesteld wordt. Ik kan wel janken.

Verder voel ik helemaal niets, geen buikpijn, zere borsten, zere rug, helemaal niets. Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik weet dat ik geduld moet hebben maar dat heb ik niet en we gaan nu ronde 7 in.

Voor het eerst hou ik deze maand mijn temperatuur bij maar ook daar wordt ik niet veel wijzer van. In het begin was het hoog (36,9 maar toen was het buiten ook 30 graden) en vanaf dag 8 tot en met dag 19 was het 36,4 of 36,5 en nu is sinds dag 20 weer hoog (36,9 of 37,0 maar ook nu is het buiten 30 graden).

Het liefst neem ik 20 keer per dag mijn temepratuur op om te kijken of die nog hoog en ga ik ook 20 keer per dag naar de wc om te kijken of ik al ongesteld ben.Ik weet niet wat ik hier mee aan moet. Ik denk dat ik gewoon weer ongesteld ga worden maar wilde mijn frustratie toch even van mij afschrijven want dat lucht zo op.

Kon het toch niet laten en heb net weer mijn temperatuur gemeten. Vanmorgen net nadat ik wakker was gaf de termperatuur 36,9 aan en nu 37,5. Ik weet dat dit niet het beste tijdstip is om te meten. Heeft de warme buiten temperatuur nu ook invloed op je lichaamtemperatuur. Ik denk het wel en dan geeft dit dus allemaal een heel vertekenend beeld.

Hallo Nataly,

Mijn naam is Nathalie bent afgelopen vrijdag 34 geworden mijn nod is 11 juli.
Als eerste erg grappig dat we op diverse punten dicht bijelkaar zitten... niet!
Ik kon het niet laten dit even toe te voegen.

Met tempen heb ik geen ervaring. Ik zit in de 3de ronde en heb al 1 zoon van 2jr. Zelf kijk ik naar de veranderingen in mijn (beetje vies) cervixslijm. Ik heb een site voor je waar je hierover duidelijke info vindt. Misschien dat je dat nog weet en dat het helpt om nu wat duidelijkheid te krijgen.

http://www.woomb.org/bom/cervix/behaviour_nl.html

Bij mij klopt het zo goed als allemaal. Ik hoop voor je dat je snel zwanger en duidelijkheid hebt.

Groetjes Nathalie

Hoi Nathaly,

Wat balen voor je dat de rode duiveltjes toch weer gekomen zijn! Grrrrr!

Tempen kun je het beste 's ochtends doen voordat je opstaat en (bij wijze van spreken) voordat je je ogen opendoet. Zodra je actie onderneemt, verandert je temp namelijk! Dat je soms een uitschieter hebt, kan komen omdat je bijvoorbeeld een keer laat naar bed bent geweest, of een feestje hebt gehad (alcohol) of omdat je 's ochtends vroeger opstaat of uitslaapt. Ik heb zelf gemerkt dat ik wel een marge heb, ik ga echt niet iedere avond op dezelfde tijd naar bed en zelfs in het weekend (als ik later opsta) vallen de uitschieters wel mee. Het zal neem ik aan ook wel een beetje verschillen per vrouw. Tig keer per dag tempen heeft, hoe verleidelijk het ook is, geen zin omdat je bezig bent waardoor je temp hoger wordt. Vanaf de dag na je eisprong gaat je temp iets omhoog (0,2-0,5) en die blijft iets hoger tot je ongesteld wordt. Als je zwanger bent, blijft hij ook hoog. Als je je temp dagelijks opschrijft, zul je vast een patroon herkennen!

Hé meid, probeer van de teleurstelling te bekomen en met frisse moed verder te gaan. Het gaat ook jou lukken om zwanger te raken, heus waar! Moed houden en blijven proberen hoor! Ik hoop dat je wat aan bovenstaande hebt. Ik duim in ieder geval voor je! Succes....

groetjes,
Tess

Hey Nataly,

oh wat herken ik me in jouw verhaal !!!
Ik ben 25 en ook begin januari gestopt met de pil. Sinds toen zijn we dan ook aant proberen zwanger te worden. Mijn cyclus is vrij regelmatig nl 25 à 26 dagen. We gebruiken al een tijdje ovulatietesten waardoor we gericht klussen! De frustratie is dan ook weer iedere keer erg groot als ik toch niet zwanger blijk te zijn.
Mijn lichaan houdt me ook regelmatig voor de gek! We hebben ook een tijdje mijn temperatuur bij gehouden  maar daar is soms geen staat op te maken. Ik gebruik het nu alleen om te kijken of ik al dan niet ongesteld ga worden rond mijn NOD.
Heb alvast een afspraak gemaakt bij de gyn. Daar kan ik pas 25 augustus terecht. Hopelijk heb ik tegen dan goed nieuws!
In tussentijd ga ik proberen er niet zoveel meer mee bezig te zijn. We zitten ondertussen al in ronde 8 en hoe meer rondes het worden hoe meer zorgen ik me maak en hoe meer zwangere vrouwen ik tegen kom, hoe meer we dat kindje willen en vooral hoe groter de ontgoocheling wordt als het weer niet prijs is!
Ik wens je veel sterkte Nataly en hopelijk snel een kindje!
En vol goede moed gaan we deze rond in!

Liefs Caroline

hee hee

wat balen zeg voor je!! tis een heel herkenbaar verhaal voor meerdere hier ja!! altijd weer jammer dat het weer niet gelukt is..maar houd moed hoor!! ook voor jou komt er de dag dat je test positief aan geeft let maar op!!

veel succes en sterkte, liefs sweety

Haai Nataly,

Jeetje, wat een herkenbaar verhaal. Ik ben gisteren ook ongi geworden. Ik heb een erg regelmatige cyclus en we hebben het precies op de juiste dagen gedaan en natuurlijk ervoor en erna. Ik heb deze keer mijn eisprong zelfs gemerkt ook mbv onderzoek cervixslijm, dus goeie tip van die andere meid (sorry, weet je naam ff niet). Verder adviseer ik je inderdaad ook om alleen 's ochtend ste tempen. Gek, ik heb de behoefte overdag niet, ik weet namelijk dat het toch geen zin heeft. Jij ook wel, maar toch aandrang? Nou, hoef je echt niet meer te doen dus, weer een zorg minder ;-)
Ik ben dus niet zwanger geworden in ronde 7. Ik heb trouwens ook altijd de 'vooraankondiging' met de  bruine afscheiding. Mijn frustatie was gisteren, toen heb ik een berichtje hier getikt en op 'sluiten' geklikt ipv 'plaats bericht'. Toen was ik helemaal niet meer te genieten. Deze ochtend dus opnieuw tikken, maar ik merk dat mijn frustatie weg is. Ik ben wel erg teleurgesteld en snap niet waarom het nu niet wil lukken.
Lijkt ook wel dat iedereen zwanger wordt, uitgereeknd gisteren weer een collega. Nou meid, ik hoop dat ronde 7 voor jou positief uitvalt, dan waag ik het erop in mijn ronde 8. We hebben ongeveer dezelfde cyclus, dus we houden elkaar op de hoogte he!
Groetje van Muisje

Hai,
Ik wil iedereen bedanken voor de fijne reacties. Het helpt dus inderdaad om ook van anderen te horen dat ze met hetzelfde zitten. Je gaat je soms afvragen of jij de enige bent die zo reageert. Gelukkig niet!

Even een update, ik ben nog niet ongesteld maar heb nog wel bruine afscheiding en vandaag is mijn NOD. Tot mijn grote schrik zag ik dat mijn temperatuur vanmorgen ernstig gedaald is. Nu is het dus alleen nog maar wachten wanneer ik ongesteld zal worden. Helaas! op naar ronde 7 en maar goed klussen.

Bedankt iedereen en veel Liefs
Nataly

Terug
Bovenaan